ردمی Y1

شیائومی دو گوشی ردمی Y1 و ردمی Y1 لایت را معرفی کرد

کمپانی شیائومی امروز طی مراسمی در کشور هند از محصولات سری جدیدی با نام ردمی Y1 و ردمی Y1 لایت (Xiaomi Redmi Y1 Lite) رونمایی کرد.

این دو گوشی مربوط به سری جدیدی از تلفن‌های هوشمند شرکت شیائومی هستند اما با این حال ظاهر و مشخصات آشنایی برای کاربران دارند. گوشی ردمی Y1 شیائومی (Xiaomi Redmi Y1) و نسخه لایت آن در واقع مدل‌های بین‌المللی ردمی نوت 5A و ردمی نوت 5A پرایم هستند که ماه سپتامبر در کشور چین عرضه شدند.

مشخصات گوشی ردمی Y1 شیائومی

ردمی Y1

گوشی Redmi Y1 از پنل LCD با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 435 با پردازنده هشت هسته‌ای و فرکانس پردازش 1.4 گیگاهرتز با آن همراه شده است. دو نسخه مختلف از این گوشی با حافظه داخلی و رم متفاوت به بازار عرضه خواهد شد؛ نسخه‌ای با 3 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 32 گیگابایت و مدل دیگر با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ورژن 7.0 با رابط کاربری MIUI نسخه هشت بر روی گوشی ردمی Y1 به صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند اما تا پایان سال آپدیت مربوط به نسخه نهم رابط کاربری اختصاصی MIUI برای کاربران ارسال خواهد شد.

مسئولان شرکت شیائومی در مراسم رونمایی از این گوشی، زمان زیادی را صرف بررسی دوربین سلفی ردمی Y1 کردند. سنسور 16 مگاپیکسلی این دوربین با گشادگی لنز f/2.0 و لنز 76 درجه‌ای با فلاش LED همراه شده است. از طرفی سنسور ضعیف‌تر 13 مگاپیکسلی در دوربین عقب ردمی Y1 تعبیه شده است.

ردمی Y1

سنسور اثر انگشت این گوشی جدید در بخش پشتی آن قرار داده شده است و علاوه بر این سه جایگاه کارت در بدنه محصول به چشم می‌خورد؛ دو جایگاه برای سیم‌کارت‌های نانو و همچنین یک درگاه کارت حافظه میکرو‌اس‌دی جهت ارتقای حافظه دستگاه.

قیمت نسخه 32 گیگابایتی گوشی ردمی Y1 با حافظه رم 3 گیگابایت، حدود 140 دلار بوده و نسخه گران‌تر آن با حافظه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایت 170 دلار است.

مشخصات گوشی ردمی Y1 لایت شیائومی

مشخصات این محصول مشابه با گوشی ردمی نوت 5A شیائومی (Xiaomi Redmi Note 5A) است. از جمله این موارد می‌توان به تراشه اسنپدراگون 425، حافظه رم 2 گیگابایتی و پنل LCD با ابعاد 5.5 اینچ و رزولوشن 720p اشاره کرد.

دوربین سلفی این محصول از سنسور ضعیف‌تر 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد اما دوربین پشتی آن تفاوتی با گوشی ردمی Y1 اصلی ندارد و از سنسور 13 مگاپیکسلی در آن استفاده شده است. خبری از سنسور اثر انگشت در بخش پشتی محصول نیست.

مشخصات گوشی ردمی Y1 لایت آنچنان درخشان نیست اما قیمت 110 دلاری محصول می‌تواند خریداران زیادی را به خود جلب کند. بنابراین خریداران به نسبت مشخصات هزینه مورد نظر را پرداخت می‌کنند.

فروش این دو گوشی جدید شرکت شیائومی در تاریخ هشتم نوامبر (چهارشنبه، 17 آبان 96) در فروشگاه‌های شیائومی و آمازون هند آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*