مخفی کردن اپلیکیشن ها

آموزش مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی‌ های اندرویدی

دلایل زیادی برای مخفی کردن اپلیکیشن ها از منوی گوشی وجود دارد و خوشبختانه کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی مشکلی برای این کار ندارند.

حتما افرادی در اطراف شما هستند که می‌خواهند از اسرار شما سر در بیاورند؛ از باز کردن اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌ اپ و فیسبوک گرفته تا برنامه یادداشت‌های شخصی و فایل منیجر. بنابراین بهتر است در این شرایط آیکون برخی اپلیکیشن‌های حساس را در منوی گوشی مخفی کنیم.

مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی‌ های سامسونگ

مخفی کردن اپلیکیشن ها

کاربران گوشی‌های این شرکت کره‌ای در زمینه مخفی کردن اپلیکیشن ها و موارد دیگر مشکلی نخواهند داشت. پوشه مخفی (Secure Folder) گوشی‌های سامسونگ نه تنها اپلیکیشن‌ها را از دید دیگر افراد مخفی می‌کند، بلکه نسخه‌های مختلفی از فایل‌های کاربر می‌سازد. این پوشه می‌تواند به کمک پین‌کد، الگو و پسورد قفل شود و فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید. حتی امکان قفل کردن فایل‌ها به صورت تکی در این بخش فراهم شده است.

علاوه بر این می‌توانید به بخش Settings>Display>Home screen>Hide apps مراجعه کرده و پروسه مخفی کردن اپلیکیشن ها را به راحتی پیگیری کنید. البته توجه داشته باشید که آیکون این برنامه‌ها کماکان در بخش جست‌وجو و یا اپلیکیشن‌های اخیر در دسترس قرار خواهد داشت.

مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی‌ های ال‌ جی

مخفی کردن اپلیکیشن ها

کاربران ال‌جی برای مخفی کردن اپلیکیشن ها از دید سایر افراد کار سختی در پیش ندارند. به ترتیب به بخش Settings>Display>Home screen>Hide apps رفته و در آنجا لیستی از برنامه‌های گوشی خود در اختیار خواهید داشت. در اینجا موارد مورد نظر را انتخاب کرده و آنها را به سادگی از منوی برنامه‌ها مخفی کنید.

برخی گوشی‌های اندرویدی قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن ها را در رابط کاربری اصلی نیز قرار داده‌اند و محصولات سامسونگ و ال جی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کافیست گزینه hide Apps در هوم اسکرین را لمس کرده و اپلیکیشن‌های مد نظر را انتخاب کنید. گوشی‌های گلکسی اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) و ال جی وی 30 (LG V30) از جمله همین گوشی‌ها هستند.

مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی‌ های اچ‌ تی سی

مخفی کردن اپلیکیشن ها

جدیدترین گوشی این شرکت با نام HTC U11 و دیگر محصولات قدیمی‌تر با رابط کاربری شبیه به اندروید خام همراه هستند. با این حال قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن ها در این محصولات نیز به سادگی و از طریق هوم اسکرین در دسترس کاربران قرار گرفته است.

در منوی اپلیکیشن‌ها گزینه Show/hide apps را انتخاب کرده، مواردی که مد نظر دارید را از لیست انتخاب کنید و گزینه Done را بزنید. توجه داشته باشید که امکان در آوردن برنامه‌ها از حالت مخفی نیز به همین روش فراهم است.

مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی‌ های لانچر اندروید

مخفی کردن اپلیکیشن ها

در صورتی که رابط کاربری اندرویدی گوشی شما این قابلیت را به سادگی در اختیارتان قرار نمی‌دهد، پیشنهاد می‌کنیم از لانچر نووا یا Apex استفاده کنید. ممکن است طراحی این لانچرها مطابق با سلیقه شما نباشد با این حال قرار گرفتن قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن ها در رابط کاربری گوشی‌ها، امری است که تنها توسط سازنده آنها محقق می‌شود و راه دیگری وجود ندارد.

بسیاری از سازندگان دیگر در این زمینه با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف قرارداد امضا می‌کنند و رابط کاربری اندرویدی آنها با مواردی مشابه با پوشه مخفی سامسونگ از راه می‌رسد. هواوی و آنر بخشی به نام Gallery Vault را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهند که امکان دانلود آن از گوگل پلی نیز فراهم شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چجور میشه اپلیکیشنی ک مخفی کردیم از قسمت search و از قسمتshare کردن ها هم حذف بشه.اگر نسه ک رسما هاید کردن بی فایدست

  2. من سامسونگ دارم ولی همچین گزینه و پوشه ایی نبود اصلا