هدست واقعیت افزوده اپل

هدست واقعیت افزوده اپل در سال 2019 عرضه می‌شود

هدست واقعیت افزوده اپل محصول انقلابی بعدی این شرکت است. اگرچه اپل هم‌اکنون نیز مشغول توسعه این هدست واقعیت افزوده است، اما محصول در سال 2019 معرفی خواهد شد.

به عقیده تیم کوک، آینده به تکنولوژی واقعیت افزوده تعلق دارد. شاید به همین دلیل محصول انقلابی بعدی این شرکت به جای یک هدست واقعیت مجازی، یک هدست واقعیت افزوده است. طبق جدیدترین اخبار Bloomberg، هدست واقعیت افزوده اپل هم‌اکنون در حال توسعه است، اما باید بیش از یک سال دیگر تا معرفی آن منتظر بمانیم.

هدست واقعیت افزوده اپل دارای سیستم عامل و تراشه اختصاصی است

احتمالا این هدست همراه با سری جدید اپل واچ معرفی می‌شود. بر اساس گزارش، عرضه هدست واقعیت افزوده اپل به بازارهای جهانی به ابتدای سال 2020 موکول خواهد شد. همانند اپل واچ، در هدست اپل نیز یک ریز تراشه اختصاصی به کار خواهد رفت. همچنین دستگاه به یک سیستم عامل انحصاری با نام rOS مجهز می‌شود. همانند دو سیستم عامل watchOS و tvOS، این مورد نیز بر اساس پلتفرم آی او اس خواهد بود. این یک محصول کاملا مستقل است، به طوری که برخلاف اغلب هدست‌ های واقعی مجازی، نمایشگرهای منحصربه‌فردی دارد.

هدست واقعیت افزوده اپل

 

اپل تصمیم دارد بر روی تکنولوژی‌ واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری زیادی کند. این حرکت گسترده همراه با رونمایی و سپس انتشار سیستم عامل آی او اس 11 کلید خورد. ویژگی‌های مربوط به واقعیت افزوده جزو جذاب‌ترین و اصلی‌ترین امکانات جدید این سیستم عامل هستند. در تصویر زیر نیز نمونه‌ای از کاربر واقعیت افزوده در آی او اس 11 درون یک تبلت آیپد پرو را مشاهده می‌کنید.

هدست واقعیت افزوده اپل

در حال نمی‌توان درباره شکل ظاهری هدست واقعیت افزوده اپل اظهار نظر کرد. نخستین چیزی که به ذهن می‌رسد گوگل گلس است. با این حال امیدواریم محصول اپل از همه نظر فاصله زیادی با گوگل گلس داشته باشد، چرا که این محصول یک پروژه ناموفق محسوب می‌شود.

گوگل گلس گجتی بسیار هوشمند و جلوتر از زمان بود، اما در نهایت نتوانست مسیر خود را پیدا کند. اپل می‌تواند با درس گرفتن از مشکلات این عینک، هدست واقعیت افزوده خود را بهتر توسعه بدهد. پیش‌بینی می‌کنیم همانند آیفون 10، هدست واقعیت افزوده اپل که هنوز نامی از آن نمی‌دانیم نیز محصول چند سال فعالیت باشد.