برترين هاي CES 2013 از نگاه وب سايت The verge

CES امسال نیز سر انجام به پایان رسید.نمایشگاهی که به عنوان قله تکنولوژی شناخته می شود و در آن آخرین دستاورد های فناوری به نمایش گذاشته می شود.به رسم گذشته تيم گجت نيوز افتخار آن را داشت تا پوششی کامل از بزرگترين رويداد تکنولوژي جهان را به شما هموطنان عزيز تقديم کند.ضمن اینکه امیدواریم از مطالب نوشته شده در این چند روزه لذت برده باشید، از شما دعوت می کنیم تا برترين هاي CES 2013 از نگاه وب سايت The verge را در ادامه مطلب از دست ندهید. گلچینی از برترین ها، میان انبوهی از بهترین ها.

 

برترین تلویزیون: Samsung 4K EASEL TV

سامسونگ از چندی پیش قول داده بود که با یک طراحی بی سابقه از تلویزیون به CES 2013 بیاید و باید بگوییم که بعد از معرفی EASEL TV، ادعای آنها چندان نیز اغراق آمیز به نظر نمی آید. طراحی باریک و شناور این محصول شما وادار خواهد کرد که دکوراسیون منزل خود را بر اساس آن مرتب کنید. این دستگاه شامل اسپیکر های داخلی نیز هست که در قاب دور تلویزیون تعبیه شده اند، ابتکاری که می تواند منجر به باریک تر شدن تلویزیون های آینده شود. طبق گفته سامسونگ این محصول بی نظیر با قیمتی بالغ بر ۳۰ هزار دلار برای مدل ۸۵ اینچ، به بازار عرضه می شد؛ با این وجود با شناختی که از سامسونگ داریم، می توانیم حدس بزنیم که طراحی های مشابه به زودی در تلویزیون های ارزان تر این کمپانی کره ای نیز دیده شوند.

برترین موبایل: Sony XPERIA Z

با توجه به اینکه میعادگاه تلفن سازان، نمایشگاه MWC در بارسلون به شمار می رود، معمولا هیچگاه CES محفلی کلیدی برای این صنف نبوده؛ با این وجود اگر بخواهیم در بین معدود تلفن های معرفی شده در این نمایشگاه یکی را گزینش کنیم، بی شک باید کلاه خود را به احترام Xperia Z برداریم. طراحی درخشان این محصول بی شک بسیاری را به یاد دوران اوج سونی می اندازد. این تلفن ۵ اینچی با کیفیت تصویر 1080p و پردازنده ۴ هسته ای خود، نمادی برای نسل جدید تلفن های هوشمند به شمار می رود. سونی سعی کرده تا با گنجاندن قابلیت های متعدد نرم افزاری و ویژگی های منحصر به فردی مانند مقاومت در برابر آب، Xperia Z را هر چه بیشتر نسب به رقبای خود متمایز نماید. این طور به نظر می رسد که این محصول هم اکنون در قله تلفن های همراه جای دارد، لا اقل تا ماه آینده که قرار است تلفن های بسیاری معرفی شوند.

برترین تبلت: Vizio 10" Android Tablet

رقابت بسیار نزدیکی را در این شاخه بین پاناسونیک و ویزیو شاهد بودیم، جایی که پاناسونیک با تبلت ۲۰ اینچی و 4K خود معادلات بسیاری را به هم ریخت، اما در نهایت این تبلت ویزیو بود که مدال طلا را به خود اختصاص داد. این دستگاه که یکی از اولین محصولاتی است که از پردازنده تگرا ۴ بهره می برد، کیفیت تصویری برابر با 300ppi دارد و با نکسوس ۱۰ در این زمینه برابری می کند. این تبلت از اندروید دست نخورده و ناب برخوردار است و به طرز شگرفی سبک وزن است.

برترین هیبریدی: Lenovo Thinkpad HELIX

بعضی مواقع این جزییات هستند که تعیین کننده می شوند و در بازی دستگاه های فوق باریک این قضیه کاملا صدق می کند. هنگامی که استفاده بهینه از فضا به نهایت رسید، رقابت اصلی برقرار کردن تعادل بین عواملی همچون قدرت سخت افزاری، قیمت، عمر باتری و کیفیت ساخت خواهد بود. در CES 2013 شاهد بودیم که لنوو خیلی استادانه توانست از پس برقرار کردن این تعادل بر بیاید. HELIX دوست داشتنی، با صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی و کیفیت تصویر 1080p تبلتی است که به طرزی ماهرانه به یک کیبورد جدا شدنی مجهز شده. این محصول البته یک لپتاپ Thinkpad اصیل نیز به شمار می رود؛ لپتاپی با کیبورد بی نظیر، پورت های بسیار و عمر باتری طولانی. این دستگاه با قیمت ۱.۴۹۹ دلار به بازار عرضه می شود.

برترین دوربین: FUJIFILM X100S

در اولین نظر X100S شبیه یک به روز رسانی برای X100 به نظر می رسد که دوربین بسیار خوب فوجی فیلم از سال 2010 به شمار می رود. ولی در اینجا دو بهبود بزرگ را شاهد هستیم. اولی سیستم فوکوس دستی فاصله یاب و دومی سیستم اتوفوکوس با قابلیت Phase detection که هر دو نورهای رسیده به دوربین را به دو عکس تقسیم کرده و آنها را مقایسه می نمایند. با این دو بهبود و سایر موارد، X100S باید یک پیشرفت عالی نسبت به نسل قبلی خود را در دستان شما جای دهد و کار با آن از هر دوربین دیجیتال دیگری لذت بخش تر باشد.

برترین پوشیدنی: Fibit FLEX

در گذشته کمپانی های بسیاری مانند نایک، گجت هایی را برای دنبال کردن فعالیت های ورزشی معرفی کرده بودند، اما اکنون به عقیده بسیاری از کارشناسان Fibit با مچ بند های Flex، بهترین محصول بازار را در اختیار دارد. این محصول مجهز به بلوتوث ۴ است که از طریق آن با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار می کند. پورت USB نیز به طرز استادانه ای در این مچ بند گنجانده شده که از آن می توان برای گرفتن خروجی از اطلاعات در کامپیوتر استفاده کرد. این مچ بند لوکس با قیمت ۱۰۰ دلار در اختیار ورزش دوستان، قرار می گیرد.

برترین تکنولوژی بازی: OCULUS RIFT

آیا آماده شیرجه زدن به دنیای واقعیت مجازی سه بعدی هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، بهتر است تا عینک Rift را بر روی چشمانتان بگذارید. به کمک این عینک دیگر لازم نیست تا برای بازی کردن به صفحه صاف تلویزیون خیره شوید، بلکه می توانید تمام شخصیت های بازی را در محیطی سه بعدی ببینید و هیجان واقعی را تجربه کنید. این محصول هم اکنون مراحل نهایی طراحی خود را پشت سر می گذارد.

برترین ساعت: PEBBLE

اگر به دنبال یکی از هوشمند ترین ساعت های موجود در دنیا می گردید، به Pebble سلام کنید. تا کنون ساعت های هوشمند بسیاری به بازار عرضه شده اند، که هر یک قابلیت های متعددی را با خود به همراه داشته اند. اما طراحان Pebble سعی کرده اند به جای افزایش امکانات، بر روی چند قابلیت خاص تمرکز کنند و بهترین محصول ممکن را ارائه نمایند. این ساعت می تواند اطلاعات تماس، ایمیل های جدید و پیغام های متنی را بر روی صفحه نمایش دهد و صد البته امکان کنترل موزیک را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. مهمترین نکته شاید این باشد که Pebble از طراحی زیبایی نیز برخوردار است که نشستن آن بر روی مچ بسیار چشم نواز است.

برترین غافلگیری: Nvidia PROJECT SHIELD

نام انویدیا را معمولا بر روی کارت های گرافیکی و یا پردازنده های موبایل مشاهده می کنیم، پس به ما حق بدهید که در مواجهه با کنسول بازی این شرکت، حسابی غافلگیر شویم. این دستگاه که از یک صفحه نمایش ۵ اینچی بهره می برد، دارای پردازنده تگرا ۴ است که به سیستم عامل اندروید مجهز شده. جالب است بدانید که علاوه بر بازی های اندرویدی، از این کنسول می توانید به عنوان دسته ای برای بازی های کامپیوتری نیز استفاده نمایید.

برترین تکنولوژی خودرو: رانندگی خودکار آئودی

رانندگی خودکار یکی از مباحثی است که خودروسازان سال های متمادی بر روی آن وقت گذاشته اند و رؤیاهای خود را در این تکنولوژی جستجو می کنند. در حالی که هنوز راه بسیاری برای ورود این تکنولوژی به دنیا واقعی در پیش است، اما کمپانی Audi در حاشیه CES توانست گوشه ای از توانمندی های خود را به حاضرین نشان دهد. تصور کنید که به فروشگاهی برای خرید رفته اید، پس اتمام خرید با دستانی پر در جلوی فروشگاه ایستاده اید، دیگر نیازی نیست تا پارکینگ بروید تا به ماشین خود برسید، بلکه تنها کافی ست با اجرای اپلیکیشنی بر روی تلفن هوشمندتان، خودرو را به سوی خود احضار کنید. این همان نمایشی بود که Audi به خوبی آن را با خودروی A7 اجرا کرد.

برترین مراسم: QUALCOMM

بازیگر مجموعه تلویزیونی twentysomething به نام Tornado92 که با کمی سعی و تلاش شبیه جوان ها به نظر می رسید، یک رولزرویس، گروه پاپ-راک Maroon 5 و Dido خواننده، اسقف اعظم دزموند توتو، پیشتازان فضا، یک عروسک گنده زرد، و سرانجام استیو بالمر در حال دویدن با حداکثر سرعت روی صحنه و دست هایش که مدام در هوا به پرواز در می آمدند. تحت شرایط عادی، شاید فکر کنید که هیچ ارتباطی بین این موارد نیست. اما مراسم امسال کوالکوم در CES هر چیزی بود جز عادی! سفری بود به اعماق ذهن شما.

جهت مشاهده کليه اخبار و مقالات مرتبط با نمايشگاه CES به صفحه اختصاصي  گجت نيوز مراجعه کنيد.

منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*