بهبود کیفیت سیگنال وای فای

بهبود کیفیت سیگنال وای فای با استفاده از فویل آلومینیوم

به تازگی گروهی از دانشمندان از امکان بهبود کیفیت سیگنال وای فای با استفاده از فویل آلومینیوم خبر داده‌اند؛ روشی ارزان که سرعت و امنیت شما را بهبود می‌بخشد!

این روش ساده و کم‌هزینه، کاربران را قادر می‌سازد که کیفیت سیگنال وای فای خانگی خود را بهینه‌سازی کنند. برای استفاده از این متد، به ابزاری ساده نیاز دارید که در همه جا نیز قابل دسترس است: فویل آلومینیوم!

این گروه از دانشمندان با بهره‌گیری از یک شکل خاص از فویل آلومینیوم، موفق شدند که امواج شبکه بی‌سیم را به خوبی هدایت کنند. در این روش، فویل آلومینیوم همانند یک دیوار مجازی در پشت روتر وای فای عمل می‌کند و به طور بالقوه، پوشش شبکه و همچنین سرعت آن را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

همانطور که می‌دانید، امروزه شبکه‌های بی‌سیم به عنوان یک راهکار بسیار مناسب برای نفوذ هکرها و افراد سودجو تبدیل شده و هکرها با اتصال به شبکه خانگی افراد، می‌توانند دست به فعالیت‌های خطرناکی بزنند. با بهره‌گیری از این راهکار جدید و کاربردی، شما می‌توانید پوشش شبکه بی‌سیم خود را محدود به نقاط دلخواه خود کرده و از پخش شدن آن در نقاط غیر ضروری جلوگیری کنید. در زیر، ویدیوی مربوط به این روش جدید را ملاحظه می‌کنید:

محققان با الهام‌گیری از ایده بهبود کیفیت سیگنال وای فای به کمک قوطی نوشابه‌های آلومینیومی، امکان یا عدم امکان هدایت دقیق امواج شبکه‌های بی‌سیم را مورد بررسی قرار دادند. استفاده از قوطی نوشابه‌های آلومینیومی، سال‌هاست که به عنوان روشی ثابت شده برای بهبود کیفیت سیگنال وای فای شناخته می‌شود؛ ولی این روش، محدودیت‌های بسیاری دارد و کنترل چندانی را در اختیار کاربر نمی‌گذارد.

از آنجا که طراحی خانه‌ها با همدیگر متفاوت هستند، قرار دادن یک ورق آلومینیومی از قوطی نوشابه در پشت روتر، راهکاری علمی به حساب نمی‌آید؛ چرا که در این روش، شما به درستی از وضعیت انتشار امواج شبکه بی‌سیم اطلاع ندارید.

به منظور بهبود این روش، دانشمندان از روشی تحت عنوان وای‌پرینت (WiPrint) استفاده کردند. این سیستم، طراحی فضای داخلی را مورد بررسی قرار داده و نقشه مجازی آن را تهیه می‌کند. در ادامه، شما می‌توانید بر روی این نقشه، نقاط پراهمیت را بر حسب سلیقه خودتان تعریف کنید تا این مناطق، بیشترین کیفیت سیگنال را از روتر دریافت کنند. با این کار، شما می‌توانید به افزایش سرعت وای فای و همچنین امنیت شبکه بی‌ سیم خود کمک کنید!

این سیستم، اطلاعات ارائه شده توسط کاربر را به عنوان ورودی دریافت کرده و سرانجام با انجام محاسباتی دقیق، بهترین شکل هندسی ممکن برای فویل آلومینیومی مناسب برای محل زندگی شما را به نمایش می‌گذارد. حال، در صورتی که به یک پرینتر سه بعدی دسترسی داشته باشید، می‌توانید طرح نهایی را پرینت کرده و شاهد بهبود کیفیت سیگنال وای فای باشید!

بهبود کیفیت سیگنال وای فای

از همه مهم‌تر اینکه کل این فرآیند، نهایتا 23 دقیقه زمان می‌برد و در نهایت، شما بهترین شکل ممکن از فویل آلومینیومی خود را برای بهبود کیفیت سیگنال وای فای تحویل خواهید گرفت! افراد بسیاری برای بهینه‌ سازی سرعت وای فای خود، هزینه‌ هنگفتی را صرف خرید آنتن‌های بزرگ و قدرتمند می‌کنند. باید توجه داشت که در بسیاری از موارد، استفاده از یک فویل آلومینیومی مخصوص، می‌تواند سرعت و امنیت شبکه بی‌سیم را بهبود بخشد.

این سیستم توانست سیگنال‌های مورد نظر دانشمندان را در مناطق مخصوص، تا 55.1 درصد افزایش و در سایر مناطق 63.3 درصد کاهش دهد. بسیاری از کاربران، به مسئله امنیت شبکه بی‌سیم خود چندان اهمیت نمی‌دهند. ولی امروزه با کشف روش‌های مختلف برای نفوذ نظیر اکسپلویت کراک ، شاید لازم باشد که این مسئله را بیش از پیش جدی قلمداد کرد! انتشار بی‌رویه امواج شبکه وای فای در فضای خارج از خانه که به آن نیازی هم ندارید، سبب می‌شود که هکرها و افراد سودجوی بیشتری برای نفوذ به شبکه شما تلاش کنند.

با استفاده از روش بهبود کیفیت سیگنال وای فای به کمک فویل آلومینیوم، شما راه انتشار امواج وای فای در فضای خارجی را محدود می‌کنید و همین امر سبب می‌شود که سرعت و امنیت شبکه شما در فضای داخلی افزایش پیدا کند. اما با توجه به اینکه روش وای‌پرینت، برای تمامی کاربران قابل دسترس نیست، هریک از کاربران می‌توانند فویل آلومینیوم مورد نظر خود را به اشکال گوناگونی درآورده و میزان کیفیت سیگنال وای فای را مورد بررسی قرار دهند.

دانشمندان همچنین می‌گویند که متناسب با محل زندگی شما و همچنین قوانین اپراتوری، ممکن است استفاده از این روش، خلاف قوانین سرویس دهندگان باشد. ولی در مورد کاربران ایرانی که عمدتا از سرویس‌های ADSL استفاده می‌کنند، این نگرانی وجود ندارد و امکان استفاده از این روش برای روتر‌های بی‌سیم کاملا محیاست.