بخش تلویزیون توشیبا

بیل گیتس برای مبارزه با آلزایمر 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد

بیل گیتس بنیان‌گذار و مدیر پیشین مایکروسافت اعلام کرد شخصا 100 میلیون دلار برای مبارزه با آلزایمر هزینه خواهد کرد. او و همراهانش به دنبال یافتن روش‌هایی برای جلوگیری و درمان آلزایمر هستند.

بیل گیتس بخشی از این مبلغ را در Dementia Discovery Fund سرمایه‌گذاری خواهد کرد، جایی که مدت‌هاست به دنبال روش‌هایی برای درمان و مبارزه با آلزایمر می‌گردند. این پروژه به صورت مستقل از بنیاد بیل گیتس و همسرش اجرا خواهد شد، چرا که بنیاد آن‌ها هم‌اکنون نیز مشغول اجرای تعداد بی‌شماری پروژه‌های انسان‌دوستانه در سراسر جهان است. بیل گیتس این 100 میلیون دلار را شخصا و خارج از بنیادش پرداخت می‌کند!

بیل گیتس ابتدا فقط 50 میلیون دلار در Dementia Discovery Fund سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این صندوق سرمایه‌گذاری در تلاش است دولت و صنعت را در کنار هم قرار داده و به این ترتیب روش‌هایی برای مبارزه با بیماری فراموشی پیدا کند. 50 میلیون دلار بعدی در استارتاپ‌هایی که مشغول فعالیت در زمینه مبارزه با آلزایمر هستند سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مبارزه با آلزایمر

مبارزه با آلزایمر برای بیماران شدیدا هزینه‌بر است

از آنجایی که به خاطر افزایش سطح سلامت روز به روز میزان متوسط عمر افراد بیشتر می‌شود، احتمال بروز فراموشی و ابتدا به آلزایمر نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مبارزه با آلزایمر به هزینه زیادی نیاز است و متاسفانه برخی افراد قادر به پرداخت آن نیستند. بیل گیتس در گفتگو با رویترز پیرامون هدف خود برای مبارزه با آلزایمر گفت این یک مشکل بسیار بزرگ بوده و روز به روز بدتر می‌شود. حتی افرادی که هنوز زنده هستند در خطر ابتلا به آن قرار دارند.

با وجود پیشرفت علم پزشکی طی چند سال اخیر، متاسفانه هنوز درمانی مشخص برای کاهش سرعت فرآیند فراموشی وجود ندارد. داروهای موجود کنونی تنها قادر هستند برخی از نشانه‌ها را به میزان کمی درمان کنند. بیل گیتس امیدوار است با تمرکز بر روی این موضوع و همچنین سرمایه‌گذاری کافی، سرانجام روشی‌هایی برای مبارزه با آلزایمر پیدا خواهد شد، هر چند رسیدن به آن‌ها ممکن است به چندین دهه تحقیق نیاز داشته باشد.