محدود کردن پهنای باند آپدیت ها

محدود کردن پهنای باند آپدیت ها در ویندوز 10 با چند کلیک ساده

با محدود کردن پهنای باند آپدیت ها می‌توان از مصرف بیش از حد برنامه‌های مختلف جلوگیری کرد. در ادامه یکی از روش‌های انجام این کار در ویندوز 10 را بررسی می‌کنیم.

در رابطه با کنترل پهنای باند آپدیت برنامه‌های مختلف در ویندوز 10، مایکروسافت دست کاربران را کاملا باز گذاشته است. اگرچه نرم افزارها و راه‌های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما روشی که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت، بسیار کوتاه و کاربردی است.

برای محدود کردن پهنای باند آپدیت ها کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد تنظیمات شده و از بخش “Update & Security”، وارد “Windows Update” شوید.
  • از بخش پایینی صفحه روی “Advanced Options” کلیک کنید.
  • در پنجره‌ای که باز می‌شود، “Delivery Optimization” را انتخاب کنید. ممکن است این گزینه به صورت “Choose How Updates Are Delivered” نیز نمایش داده شود.
  • حال در پنجره بعدی، روی “Advanced Options” کلیک کنید.
  • در بخش “Download Settings”، گزینه مربوط به محدود کردن پهنای باند برنامه‌ها و استفاده از آنها از اینترنت را تیک بزنید. در حالت پیش‌فرض، این میزان روی 45 درصد تنظیم شده است که می‌توان آن را به اندازه دلخواه تغییر داد.

محدود کردن پهنای باند آپدیت ها

هدف اصلی ما در این روش، متوقف کردن آپدیت خودکار ویندوز نیست. به‌روزرسانی‌ها همواره اهمیت زیادی داشته و بسیاری از مشکلات نرم افزارهای مختلف را برطرف می‌کنند.

اگرچه معمولا آپدیت‌ها حجم کمی دارند، اما انجام این کار می‌تواند نگرانی‌های مربوط به دریافت به‌روزرسانی‌های سنگین را از بین ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*