گوشی وان پلاس 5T‌

سه تغییر مهم در گوشی وان پلاس 5T‌ نسبت به مدل اصلی وان پلاس 5 چیست؟

گوشی وان پلاس 5T‌ معرفی شد. اما حالا اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که تفاوت آن با مدل اصلی وان پلاس 5 چیست، در این مقاله ما به واکاوی این موضوع پرداخته‌ایم.

از آنجایی که محصولاتی نظیر گلکسی نوت 8 و آیفون ایکس قیمت گوشی‌ها را رو به جلو هل می‌دهند، گوشی‌هایی که در بین دو طبقه‌ی پرچمداران و میان رده‌ها قرار دارند تیره و تار شده‌اند و عملا دیگر نزد مشتریان محبوبیت ندارند. اما حالا، وان پلاس همراه با یک نسخه‌ی آپگرید شده از گوشی وان پلاس 5 پا به عرصه گذاشته است تا بتواند این بخش از بازار را متعادل کند.

به جای شروع از ابتدا،‌ وان پلاس به بزرگ‌ترین روند فعلی بازار گوشی های هوشمند توجه کرده است و سه پیشرفت قابل توجه را نسبت به مدل پیشین به ارمغان آورده است. مهم‌ترین تغییر، در ظاهر این محصول و در واقع استفاده از یک نمایشگر جدید 6 اینچی با نسبت 18:9 فوق عریض است که نسبت به مدل پیشین 15 درصد فضای نمایشگر بیشتری را به همراه دارد، اما در بدنه‌ای هم اندازه با مدل اصلی وان پلاس 5 جای گرفته است. یک اشکال کوچکی که آن مدل داشت، حاشیه‌های بالا و پایین زیاد و حضور اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر بود که حالا خوشبختانه وان پلاس آن را به قاب پشتی گوشی وان پلاس 5T‌ برده است.

گوشی وان پلاس 5T‌

علاوه بر این، وان پلاس برای کسانی که علاقه‌مند به استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره برای قفل‌گشایی صفحه نمایش گوشی خود بودند ولی نمی‌خواستند هزینه‌ی زیادی برای خرید یک گوشی با چنین قابلیتی متحمل شوند نیز یک سورپرایز ویژه دارد. اینک شما می‌توانید با قرار دادن چهره‌ی خود جلوی دوربین سلفی گوشی، قفل صفحه نمایش را بگشایید، اما توجه داشته باشید که این تکنولوژی از نظر امنیتی هم رده با دوربین مادون قرمز TrueDepth اپل به کار رفته بر روی آیفون ایکس نخواهد بود. این تکنولوژی در واقع بیشتر شبیه به تکنولوژی تشخیص چهره به کار رفته در دو گوشی گلکسی اس 8 و نوت 8 سامسونگ است که از سیستم تشخیص الگو برای تشخیص چهره افراد جهت دسترسی به گوشی استفاده می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید با یک تصویر گوشی را گول بزنید، اما حداقل این کار سریع انجام می‌شود. وان پلاس می‌گوید که قفل گوشی 5 تی را می‌توانید در کمتر از 0.2 ثانیه باز کنید.

آخرین تغییر بزرگ، یک دوربین دوگانه بازنگری شده است. به جای آن که از دوربین ثانویه گوشی وان پلاس 5T‌ برای زوم استفاده شود، وان پلاس از یک لنز عریض با گشودگی دیافراگمی بین f/2.6 الی f/1.7 استفاده کرده و آن را به منظور تهیه تصاویر شفاف در شرایط نوری کم تدارک دیده است. این یک قابلیت جذاب است، اما از آنجایی که قابلیت زوم وان پلاس 5 دیگر در اینجا وجود ندارد، شاید کمی کار را برای اعتماد کاربران سخت‌تر کند.

گوشی وان پلاس 5T‌

اغلب مشخصات فنی گوشی وان پلاس 5T‌ با برادر خود یکسان است که شامل قاب پشتی آلومینیومی، چیپست اسنپدراگون 835، باتری 3.300 میلی‌آمپر ساعتی و یک جک هدفون داخلی می‌شود. بنابراین وان پلاس به یکی از روندهای مهم حال حاضر بازار، یعنی شارژ بیسیم، بی اعتنا بوده است. بنابراین شما تنها می‌توانید از طریق سیم گوشی خود را شارژ‌ کنید.

تفاوت قیمت گوشی وان پلاس 5T‌ با وان پلاس 5

تمامی این به‌روزرسانی‌‌ها و تغییرات باعث اختلاف قیمت 20 دلاری در نسخه‌ی پایه دو گوشی شده‌اند. گوشی وان پلاس 5T‌ همراه با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی اینک با قیمت 500 دلار قابل عرضه است، در حالی که مدل پایه وان پلاس 5 با قیمت 480 دلار به فروش می‌رسد. همچنین از آنجایی که این گوشی فاقد پشتیبانی از کارت‌های حافظه میکرو اس دی است، شما می‌توانید با هزینه‌ای بیشتر، مدل مجهز به رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن را با قیمت 560 دلار تهیه کنید.

امروزه، اکثر گوشی‌های پرچمدار بزرگ بازار از قیمتی نزدیک به هزار دلار یا در بعضی موارد فراتر از آن برخوردارند. حال حضور چنین محصولی با نصف قیمت آن‌ها در بازار می‌تواند یک تهدید جذاب و کاربرپسند برای دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند به حساب آید. شما می‌توانید این محصول را از چند هفته‌ی دیگر خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*