ایستگاه پلیس رباتیک

چین یک ایستگاه پلیس رباتیک و فاقد انسان با فعالیت 24 ساعته می‌سازد

چین در حال احداث یک ایستگاه پلیس رباتیک قدرت گرفته از هوش مصنوعی است. این ایستگاه که تمامی امور ثبت نام و آزمون رانندگی را انجام می‌دهد، به صورت شبانه روزی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

اگر به نظر شما جایگزینی داروسازان با ربات‌ها امر کافی نیست،‌ جالب است بدانید که چین می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی ربات‌ها را در اداره‌ی پلیس خود نیز پیاده سازی کند. اوایل هفته‌ی گذشته در چین اعلام شد، یک ایستگاه پلیس در دست توسعه است که ظاهرا توسط هوش مصنوعی مدیریت خواهد شد. این ایستگاه پلیس فاقد انسان، در یکی از شهر‌های پایتخت چین احداث خواهد شد.

یک گزارش از سوی چین نشان می‌دهد که این ایستگاه پلیس فاقد انسان قادر است تمامی خدمات مربوط به ثبت نام و امتحانات رانندگی را از طریق یک سیستم شبیه ساز انجام داده و مدیریت کند. در این ایستگاه پلیس همچنین تکنولوژی پیشرفته‌ی تشخیص چهره‌ای که توسط کمپانی Tencent توسعه پیدا کرده، مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که ربات‌های مشغول در این ایستگاه پلیس نیازی به حقوق و زمان استراحت ندارند، این ایستگاه به صورت 24 ساعته فعال بوده و درهای آن به روی عموم مردم در هر زمانی از شبانه روز باز است.

استفاده این ایستگاه پلیس رباتیک از تشخیص چهره برای تعیین هویت

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که در این ایستگاه برای تعیین هویت شهروندان از تشخیص چهره‌ی آن‌ها استفاده خواهد شد. البته تکنولوژی تشخیص چهره‌ی به کار رفته در این محل به قدری هوشمند و قدرتمند خواهد بود که فریب افراد سودجو را نمی‌خورد و از این حیث خیال شهروندان راحت خواهد بود. تمامی این‌ها بدان معناست که دیگر نیاز نیست برای انجام امور مربوطه به کاغذ بازی‌های رایج و خسته کننده مراحل اداری تن دهید. تصویری که از چهره‌ی شما تهیه می شود، تمامی اطلاعات لازم که می‌تواند به پیش‌برد امور شما کمک کند را در اختیار باجه‌ها قرار می‌دهد.

بی‌تردید این یک طرح مفهومی فوق‌العاده جذاب است که می‌تواند آغازی بر بهبود انجام مراحل اداری توسط شهروندان هر کشوری باشد. این حرکت نشان می‌دهد که چین در سپردن امور به ربات‌ها و هوش مصنوعی جهت آسایش خاطر هر چه بیشتر شهروندان در کارهای روزانه‌شان بسیار جدی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سعید اون اتوبوسرو دیدی ساختن از زیرش ماشین رد میشه؟ دلقکن دیگه چینیا

  2. چین با کارای احمقانش دنباله اسمو رسمه میخاد مس ژاپن بشه