ورود سامسونگ به دنیای واقعیت مجازی با هدست Gear VR

سامسونگ با معرفی نخستین دستگاه واقعیت مجازی خود به جمع بزرگان این وادی چون سونی و فیس بوک پیوسته است. Gear VR دستگاه واقعیت مجازی سامسونگ می‌باشد و طراحی آن به گونه‌ایست که به دور فبلت تازه معرفی شده 5.7 اینچی این شرکت گلکسی نوت 4 جای می‌گیرد و صفحه نمایش حیرت انگیز QHD این فبلت، نقش صفحه نمایش این دستگاه را بازی خواهد کرد.

samsung-gear-vr-2

این دستگاه بر خلاف محصولات آکیولس ریفت و پروجت مورفیوس سونی کاملا وایرلس می‌باشد و با کمک اسمارت فون فعالیت می‌کند.

شایعه تولید این محصول، نام آن و سپس تصاویری از Gear VR مدتی قبل لو رفت. در آن زمان خبر رسید که سامسونگ با یکی از برترین تولیدکنندگان دستگاه‌های واقعیت مجازی یعنی آکیولس برای تولید دستگاه VR خود وارد یک شراکت شده است. خروجی این شراکت طراحی و توسعه نرم افزاری VR سامسونگ توسط آکیولس بود و از سوی دیگر تعهد سامسونگ به در اختیار قرار دادن نسل جدید پنل های سوپر آمولد به آکیولس.

VR1

در ابتدا گفته می‌شد که کیت توسعه ای تولید شده از گلکسی نوت 3 به عنوان صفحه نمایش خود استفاده می‌کند. حالا با معرفی گلکسی نوت 4 و حضور یک رزولوشن QHD در مقایسه با رزولوشن 1080p نوت قبل، کیفیت Gear VR به بالاترین سطح خود نسبت به نسخه نخست و حتی آخرین کیت توسعه ریفت رسیده است. این یعنی با خرید یک Gear VR بالاترین کیفیت را حداقل در وضوح تصویر خواهید داشت.

samsung-gear-vr-1

سامسونگ برای کار با یک صفحه نمایش 3D در این مجموعه، ترک‌پد ویژه ای را طراحی کرده که به کاربر اجازه گشت و گذار در منوها، انجام بازی، برگشت به عقب و افزایش یا کاهش صدا را می‌دهد. دوربین عقب نیز می‌تواند تصویری واقعی از محیط اطرافتان را به شما نمایش دهد.

VR2

آکیولس در مسائل فنی چون بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، کاهش تأخیرها و انتخاب لنزهای مناسب همکاری‌های گسترده ای با سامسونگ داشته است.

samsung-gear-vr-3

سامسونگ اما محصول خود را بدون همراهی محتوای مهیج به بازار نمی‌فرستد. سامسونگ تعداد بسیار زیادی بازی و دیگر تجربیات رسانه ای و تصویری را به خدمت Gear VR در آورده است. از این لیست طویل می‌توان به دسترسی به لابراتوار تونی استارک در فیلم Avengers: Age Of Ultron، موزیک ویدیوهای HD از معروف‌ترین وبسایت استریمینگ موزیک ویدیوی دنیا Vevo و دسترسی به انیمیشن‌های دریم‌ورکس اشاره داشت.

VR3

یک نسخه Inventor Edition از Gear VR فروش خود را از پاییز و با قیمتی احتمالا 200 یورویی آغاز می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*