افزونه سایت های هک شده فایرفاکس

فایرفاکس به زودی بر روی سایت های هک شده علامت می‌گذارد

فایرفاکس به زودی با همکاری سایت “Have I Been Pwened” افزونه‌ای را منتشر خواهد کرد که به واسطه آن بر روی سایت های هک شده علامت گذاری می‌شود. این روش می‌تواند به کاربران برای حفظ بیشتر امنیت کامپیوترشان کمک کند.

فایرفاکس همراه با عرضه‌ی نسخه‌ی سریع‌تر و به مراتب زیباتر مرورگر خود با نام فایرفاکس کوانتوم (Firefox Quantum) حرکت خوبی را در پیش گرفته است. اکنون آن‌ها در حال کار بر روی ساخت یک افزونه جدید هستند که می‌تواند طرفداران مباحث امنیتی را خوشحال کند. در آینده‌ای نزدیک اگر با استفاده از این مرورگر به سایتی سر بزنید که دچار نقص داده شده باشد، فایرفاکس شما را مطلع خواهد کرد. فایرفاکس به منظور توسعه این افزونه امنیتی در حال همکاری با گروه “Have I Been Pwened” است و تا چندی دیگر آن را در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد داد؛ این گروه صاحب محبوب‌ترین وب‌سایت بررسی امنیتی ایمیل‌ها هستند. در واقع اگر ایمیل شما دچار حمله‌ای شده باشد یا توسط هکرها اطلاعاتی از آن دزدیده شده باشد، وب‌سایت این گروه به شما اطلاع خواهد داد.

نسخه آزمایشی افزونه نمایش سایت های هک شده آماده دانلود است

تروی هانت، پشتیبان بخش امنیتی این وب‌سایت با تایید این خبر اعلام کرده است که «بله، ما در حال انجام کارهای مثبتی همراه موزیلا هستین». این بروزرسانی هنوز در مراحل اولیه خود است، اما اگر قصد امتحان کردن این قابلیت را دارید، شما قادر خواهید بود همین حالا آن را از GitHub دانلود کرده و سپس به مرورگر فایرفاکس اضافه کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که نسخه‌ی مذکور، ویرایش شده مخصوص توسعه دهندگان است و احتمالا دارای نقایصی است. در حال حاضر این افزودنی نسبتا ابتدایی است. اگر به سایتی در “Have I Been Pwened” سر بزنید، آن با یک علمات به شما می‌گوید که «شما از سایت هک شده‌ی به طور مثال ashleymadison.com بازدید کرده‌اید».

این کار جلوی ورود شما به سایت مذکور را نخواهد گرفت، اما به کاربران نشان می‌دهد که روش‌های امنیتی سایت مذکور کمتر از حد مطلوب است و ممکن است باعث بروز اشکالاتی در کامپیوتر شما شود. با توجه به افزایش روز افزون هکرها در سطح اینترنت، بی‌تردید نمایش سایت های هک شده می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای مراقبت کاربران از سیستم خود باشد. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به این لینک نسخه آزمایشی افزونه نمایش سایت های هک شده را برای فایرفاکس دانلود کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه