ارزش دارایی های جف بزوس

ارزش دارایی های جف بزوس بعد از جمعه سیاه از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرد

به گفته بلومبرگ، ارزش دارایی های جف بزوس ، مدیر آمازون، مالک واشینگتن پست و موسس بلو اوریجین برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرده است.

بنا بر گزارش بلومبرگ، اطلاعات “Adobe Analytics” نشان می‌دهد فروش آنلاین در جمعه سیاه این هفته، 18.4 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و سرمایه‌گذاران معتقدند سهام آمازون در فروش آنلاین برای فصل خرید، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت، بزوس نخستین میلیاردری خواهد بود که ثروت آن از مرز 100 میلیارد دلار عبور می‌کند. هرچند، پیش‌تر و در سال 1999 نیز ثروت بیل گیتس به این میزان رسیده بود.

“CNN Money” می‌گوید در رقابت موجود میان گیتس و بزوس برای افزایش ثروت و رسیدن به این نقطه، مدیر عامل آمازون بسیار جلوتر است چرا که اطلاعات بلومبرگ و فوربز، از دارایی خالص تقریبا 89 میلیارد دلاری موسس مایکروسافت خبر دارند.

با توجه به یادداشت CNN Money، فروش حراج جمعه سیاه به افزایش 2.5 درصدی سهام آمازون منتهی شده و این یعنی بزوس طی فقط یک روز، حدود 2.4 میلیارد دلار به دست آورده است.

در حالی که بزوس به انباشت سرمایه ادامه داده و آمازون نیز با توانایی گوشه‌گیر کردن تقریبا نیمی از فروشگاه‌های آنلاین آمریکا، به عنوان مهم‌ترین شرکت تجارت الکترونیک شناخته می‌شود، برخی افراد نسبت به قدرت بسیار بالای آن و نیاز به قوانینی خاص ابراز نگرانی کرده‌اند. با شرایط بسیار رقابتی در محیط شرکت و بیشتر شدن وابستگی به ارتش کوچکی از پیمانکاران نیز آمازون به نقطه‌ای رسیده که تنها با نشان دادن برنامه‌ای برای ورود به تجارتی خاص، فعالیت شرکت‌های آن حوزه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هم‌اکنون ارزش دارایی های جف بزوس در حدود 99.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینم که هی زور میزنه اول بشه