اينفينيتي با مدل 2014 خودرو Q50 به نمايشگاه اتوموبيل ديترويت آمد

قبل از آنکه پنجمین نسل اینفینتی سریG در دیترویت 2013 رونمایی شود تصاویر آن روی وب سایت ها منتشر شده بود! خبرهای متفرقه حاکی از آن است که این اشتباه را وب سایت آمریکایی اینفینیتی انجام داده؛ ماجرا از این قرارست که همزمان با رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2013 این وب سایت هم می بایست تصاویر آن را بلافاصله بر روی دامنه خود منتشر می کرد؛ غافل از آنکه مسئولین این وب سایت به اشتباه (والبته یا شایدم به عمد!) یک روز قبل از نمایشگاه برای چندساعتی تصاویر آنرا منتشر کرده بودند . . .

بگذریم! نسل چهارم اینفینتی با نام G35 از سال 2006 بر روی خط تولید بود تا آنکه در 2009 با فیس لیفت ظاهری و البته بهبود تغییرات فنی روبرو شود و اینفینتی مدل جدید را G37 نامید که در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل راهی بازار می شد. حال زمان خداحافظی با نسل چهارم فرارسیده؛ با آمدن نسل پنجم که این بار به جای G37 آنرا Q50 (و Q60 در مدل کوپه) صدا می زنند همه چیز دگرگون شده؛ از ظاهر تا باطن!

{photo}91/11/02/2014-Infiniti-Q50-1{/photo}

شاخصه اصلی Q50 را باید چراغ های جدید و ضخامت بسیار اندک ستونC آن دانست که این بار یک قوس بسیار کم هم درپهلوهایش دارد و طراحی ستون آن به قول معروف هلالی شکل از آب درآمده؛ رینگ های 17 اینچی جدید و انحنای انتهای درب صندوق که به واقع حکم اسپویلر را دارد از دیگر مشخصه های Q50 خواهند بود.
هرچند درکابین همه چیز ازنو طراحی شده اما اندکی الهام از زبان طراحی جدید هیوندا در آن نمایان است. مواردی مانند سیستم چندرسانه ای InTouch اختصاصی اینفینیتی با ارتباط بلوتوث و با دو نمایشگر لمسی در کنسول، تریم آلومینیومی با امکان سفارش تریم چوبی ساخته شده از چوب افرا، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سیستم Around View برای نمایش اطراف خودرو، سیستم Direct Adaptive Steering بصورت سفارشی که راننده به کمک آن می تواند حساسیت فرمان را تغییر دهد، سیستم Active Lane Control بصورت سفارشی که هشداردهنده تغییر لاین خودرو بدون استفاده از راهنماست و نهایتا سیستم حافظه دار i-Key که می تواند راننده های مختلف خودرو را تشخیص داده و متناسب با هرکدام از موقعیت صندلی و آینه ها گرفته تا تنظیمات سیستم راهیابی همه را برای راننده بصورت اتومات تنظیم می کند، ازجمله تجهیزات درنظر گرفته شده برای این سدان نیمه لوکس هستند.
برای بازار ایالات متحده اینفینیتی برای Q50 دو پیشرانه درنظر گرفته؛ یکی موتور 3.7 لیتری V6 با قدرت 328 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر و دیگری 3.5 لیتری V6 هیبریدی که با یک موتور الکتریکی مجموع قدرتش به 355 اسب بخار می رسد.

{photo}91/11/02/2014-Infiniti-Q50-2{/photo}

سایر پیشرانه ها نیز علی الخصوص موتورهای دیزلی برای بازار اروپا که به احتمال فراوان از مرسدس بنز گرفته می شود از اواسط 2013 معرفی می شوند. برای همه مدل ها گیربکس هفت سرعته اتوماتیک آماده شده و سیستم همه چرخ های محرک (AWD) نیز بصورت سفارشی در دسترس مشتریان خواهد بود. اینفینیتی Q50 مدل 2014 از تابستان 2013 راهی بازار آمریکا می شود.

در ادامه توجه شما را به تيزر تبليغاتي خودرو اينفينيتي Q50 جلب می کنیم :

این تیزر نمایی زیبا از چراغ جلوی Q50 را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که ظاهری تهاجمی‌تر نسبت به سدان G فعلی داشته باشد.این خودرو قرار است با الهام از خودروی مفهومی Emerg-E ساخته شود که ویژگی‌هایی هم به دنبال دارد که مهم‌ترین ویژگی آن مصرف سوخت اقتصادی آن است.


Via : Pedal

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*