معرفی هاوال H2 توسط گروه بهمن در نمایشگاه خودرو تهران

هاوال H2 نام جدیدترین خودرو شاسی بلند گروه بهمن برای بازار ایران است که در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت این خودرو آشنا شوید.

گروه بهمن روز گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، از یک اتومبیل جدید خود برای بازار ایران به نام هاوال H2 پرده برداری کرد. از بین شرکت‌های سازنده چینی که عمدتا در تلاشند تا از روی دست بزرگان بازار کپی برداری کنند و عملا با یک خودروی مهندسی ساز تمام عیار همراه با تکنولوژی‌ها و تجهیزات بومی فاصله دارند.

اما کمپانی هاوال به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گریت وال، با الگو گرفتن از شرکت رنجرور تمام تمرکز خودش را بر روی تولید خودروهای شاسی بلند گذاشته است. این شرکت در ابتدا به تولید پلتفرم بومی پرداخت و قصد ورود به ساخت و ساز را نداشت، اما پس از پیشرفت‌های حاصل شده در بازار چین آن‌ها موفق به تولید نخستین خودروی بومی خود شدند. نکته جالب توجه اینجاست که او گیری آن‌ها تا جایی رفت که خودرو هاول H6 لقب پرفروشترین خودرو شاسی بلند چین را به خودش اختصاص داد.

طراحی‌

هاوال H2 کوچک‌ترین و ارزان‌ترین خودرو شاسی بلند این شرکت است که به عنوان یک محصول موجه با امکانات و تجهیزاتی مناسب، آماده‌ی ورود به بازار کشورمان است. طراحی بخش جلویی خودرو را یک جلوپنجره همراه با خط‌های افقی کرومی و در پشت آن‌ها، طرح لانه زنبوری تشکیل می‌دهد. چراغ‌های ال ای دی همراه با دی لایت نیز به خوبی چهره‌ای خشن به بخش جلویی این خودرو بخشیده‌اند.

هاوال H2

با نگاهی به بخش جانبی، ما می‌توانیم تناسب خوبی را بین طراحی بدنه و چراغ‌ها ببینیم که کمتر خودروهای چینی دارای چنین خسیسه‌ای هستند. هر چه به بخش پشتی خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، برجستگی‌ها و عضلات پف کرده آن بیشتر می‌شوند که بیشترین آن‌ها نیز مربوط به زیر سپر عقب است. به طور کلی ما امتیاز خوبی را به طراحی این خودرو شاسی بلند، در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده چینی آن در بازار کشورمان می‌دهیم.

کابین شگفت انگیز و باکیفیت

هاوال H2

با ورود به داخل کابین شاسی بلند هاوال، احساس خوبی به شما دست می‌دهد و متوجه تجهیزات زیاد این خودرو می‌شوید. در واقع هرچه کم سن و سال‌تر باشید، شلوغی داشبورد جلویی خودرو بیشتر شما را جذب خودش خواهد کرد. اما بیشتر از هر چیزی پلاستیک نرم، چرم و نوارهای کرومی به کار رفته در جای تا جای کابین داخلی هاوال H2 می‌تواند به شما احساس سوار شدن در یک  خودروی نیمه لوکس را بدهد. نسبت به سایر خودروهای چینی بازار، متریال استفاده شده در داخل کابین هاوال H2 از کیفیت به مراتب بهتری برخوردار بوده و از این حیث می‌توان آن را با محصولات نامدار کره‌ای مقایسه کرد.

مشخصات فنی

از نظر مشخصات فنی، هاوال H2 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز شده است که توان تولید آن 148 اسب بخار انرژی در دور موتور 5600 و گشتاور 210 نیوتن‌متر در دور موتور 4500 است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو نیز چیزی بین 12 الی 13 ثانیه است. بنابراین هرچه که ما از طراحی و کابین باکیفیت خودرو جدید هاوال برای بازار ایران تعریف کردیم، باید برعکس آن به بخش موتوری کم جان و کم رمق هاوال H2 در دور موتور پایین خرده بگیریم. هرچند هندلینگ و فرمانپذیری اچ 2 مناسب است و حتی در برخی از موارد بهتر از رقبای کره‌ای خود عمل می‌کند.

هاوال H2

شاسی بلند هاوال از نظر ایمنی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از مواسسات معتبر اروپایی شده است و از آنجایی که تمرکز اصلی کمپانی سازنده در طراحی پلتفرم آن بوده است، سرنشینان نباید هیچ نگرانی نسبت به سوانح احتمالی جاده‌ای داشته باشند.

قیمت هاوال H2

گروه بهمن در حال حاضر هیچ سخنی در ارتباط با قیمت هاوال اچ 2 بیان نکرده است، اما کارشناسان امر بر این باورند که بهمن به دلیل کسب محبوبیت و جایگاهی مناسب در بین مونتاژکاران خودروهای چینی در کشورمان، برای این خودرو شاسی بلند با کیفیت قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان را در نظر خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا کنه قیمتش واقعا زیر 90 تومن باشه ،قطعا طرف دارهای زیادی پیدا میکنه و اگر همچنین خدمات پس از فروش و قطعات نیز با تسهیل برای مردم محیا شود،بهمن موتور در وفاداری و خوش قولی بینطیرهست که تو خودروهای فاو میتونیم اینرو ببینیم،