باتری های گرافینی

باتری های گرافینی در پتنت جدید سامسونگ شارژدهی بیشتری را ارائه خواهند کرد

شرکت سامسونگ اخیرا پتنت جدیدی را مربوط به بخش باتری تلفن‌ های هوشمند منتشر کرده است. باتری های گرافینی در این طرح عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهند.

هر ساله شاهد انتشار پتنت‌های مختلفی از غول‌های بزرگ تکنولوژی نظیر سامسونگ و اپل هستیم؛ این طرح‌های روی کاغذ در واقع آینده گوشی های هوشمند و سایر محصولات حوزه فناوری را ترسیم می‌کنند، هرچند ممکن است ایده مربوط به همه آنها عملیاتی نشود.

در پتنت جدید شرکت سامسونگ شاهد قرار گرفتن باتری های گرافینی جدیدی هستیم که به احتمال زیاد نقش بسزایی در زمینه شارژدهی محصولات هوشمند خواهند داشت. این پتنت که توسط SAIT (موسسه پیشرفته تکنولوژی سامسونگ) طراحی شده شامل باتری‌های جدیدی با فشردگی انرژی حجمی بالا می‌شود. گفته می‌شود میزان شارژدهی این باتری‌ها حدود 45 درصد بیشتر از رقبای فعلی آنهاست. بنابراین احتمالا به زودی شاهد تغییری بزرگ و گسترده در عرصه گوشی‌ های هوشمند باشیم. با توجه به تولید گوشی های جدیدی با صفحات بزرگ و تشنه انرژی، این عرصه از فناوری به شدت نیازمند چنین تغییر بزرگی است.

گذشته از شارژدهی طولانی‌تر در این پتنت، گرافین به کار گرفته شده در آن امکان شارژ سریعتر باتری‌های لیتیومی تا 5 برابر بیشتر را فراهم می‌کند. بدین ترتیب باتری های گرافینی در مدت 12 دقیقه همانقدر شارژ می‌شوند که باتری‌های کنونی محصولات در عرض یک ساعت به آن میزان می‌رسند.

باتری های گرافینی

در نهایت گفته می‌شود به لطف این فناوری جدید، باتری های گرافینی توانایی ادامه کار در دمای بالای 60 درجه سلسیوس را دارند و می‌توان از آنها در ماشین‌های الکتریکی در آینده استفاده کرد.

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد در حد یک پتنت ساده ثبت شده هستند و هرگز نمی‌توان انتظار داشت کره‌ای‌ها حتما از این باتری های گرافینی در محصولاتی همچون گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) یا گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) بهره گیرند. با این حال امید ما به فرا رسیدن روزی که گوشی های هوشمند با عمر شارژدهی بسیار بالا همراه باشند افزایش یافته است. به هر حال هر ساله با افزایش کارایی این گجت‌ها شاهد افزایش مصرف انرژی در آنها هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ عزیز