گوشی جایگزین ؛ راه حلی برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند

گوشی جایگزین ؛ راه حلی برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند

گوشی جایگزین (Substitute Phone) ایده‌ای جدید و جالب برای کنترل اعتیاد به تلفن های هوشمند بوده که توسط یک طراح اتریشی ساخته شده است.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بدون قصد انجام کار خاصی موبایل را در دست بگیرید، کمی در منوهای آن گشت بزنید و یا به هر طریقی خود را با آن سرگرم کنید. این تمایل که به اعتقاد بسیاری از متخصصان، ناشی از مشکل اعتیاد به موبایل است، باعث شده تا طراحی به نام کلمنز شیلینگر (Klemens Schillinger) وسیله‌ای ساده و در عین حال کارآمد بسازد تا این وابستگی به تلفن های هوشمند را در کاربران کم کند.

این طرح که گوشی جایگزین نام گرفته، به صورت پنج ماکت پلاستیکی مختلف با ابعادی مشابه تلفن‌های هوشمند امروزی، به رنگ سیاه و از جنس پلی اکسی متیلین (polyoxymethylene) بوده که تعدادی گوی کوچک سنگی بر روی سطح آن‌ها قرار گرفته است. گوی‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا ماکت‌های ساخته‌شده، حرکت‌های مشابه آنچه که در هنگام کار کردن با صفحه لمسی تلفن همراه انجام داده می‌شوند را برای فرد شبیه‌سازی کرده و در عین تحریک تمایل به کار با گوشی هوشمند، ضررهای استفاده دائم از این وسیله اعتیادآور را نداشته باشند.

گوشی جایگزین ؛ راه حلی برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند

البته در حال حاضر اطلاعات بیشتر در مورد ایده‌ی گوشی جایگزین در دست نیست و اینطور که به نظر می‌رسد، احتمال تولید انبوه آن چندان زیاد نباشد. با این حال شیلینگر طرح خود را در نمایشگاه هفته طراحی وین (Vienna Design Week)‌ به نمایش گذاشت و انتظار می‌رود که با ساخت وسایل اینچنین، اعتیاد به تلفن همراه در میان کاربران کمتر شود.

گوشی جایگزین ؛ راه حلی برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند گوشی جایگزین ؛ راه حلی برای ترک اعتیاد به تلفن های هوشمند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایده خیلی جالبیه خصوصا واسه افرادی مثل ما?