تصاویر و مشخصات شیائومی ردمی 5 پیش از رونمایی لو رفت

تصاویر و مشخصات شیائومی ردمی 5 پیش از رونمایی لو رفت

شیائومی ردمی 5 (Xiaomi Redmi 5) گوشی جدید شرکت چینی شیائومی است که چند هفته‌ی دیگر عرضه می‌شود. در ادامه، جدیدترین تصاویر و مشخصات این گوشی را خواهیم دید.

شیائومی ردمی 5 تنها یکی از اسمارت فون های جدید شیائومی است که در نیمه اول ماه دسامبر (10 تا 24 آذر) عرضه می‌شوند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گوشی ردمی 5 شیائومی در تاریخ 10 دسامبر (19 آذر) روانه‌ی بازار چین خواهد شد.

در کنار این گوشی میان‌رده، شیائومی ردمی نوت 5 نیز به عنوان برادر بزرگتر خانواده‌ی جدید Redmi معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که عرضه‌ی این دو گوشی به صورت هم‌زمان خواهد بود؛ با این حال، این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. از آنجا که سری ردمی شیائومی تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را برای چینی‌ها در کشور مبدا و سایر بازارهای آسیایی به دست آورد، بنابراین ردمی 5 گوشی مهمی برای آنها به شمار می‌رود.

مشخصات شیائومی ردمی 5

چند روز مانده به عرضه‌ی گوشی های جدید شیائومی، مشخصات شیائومی ردمی 5 به همراه چند رندر تبلیغاتی از آن لو رفته است. بر این اساس، گوشی میان رده شیائومی به پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای اسنپدراگون 625 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. در پنل پشتی اسمارت فون، یک دوربین 12 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت تعبیه می‌شود و در پنل جلو نیز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی به کار خواهد رفت.

ردمی 5 به درگاه USB-C مجهز نبوده و به جای آن، از پورت microUSB بهره می‌برد. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی روشن نگه داشتن دستگاه را بر عهده دارد. اما از سوی دیگر، شیائومی تصمیم گرفته تا موبایل جدید خود را به صفحه نمایشی مدرن با نسبت طول به عرض 18 به 9 مزین کند.

تصاویر و مشخصات شیائومی ردمی 5 پیش از رونمایی لو رفت

شیائومی ردمی 5 نمایشگری 5.7 اینچی خواهد داشت که ارایه‌دهنده‌ی وضوح تصویر 1440 در 720 پیکسل (+HD) است. اگرچه ظاهر گوشی نشان می‌دهد بدنه‌ای از جنس فلز دارد، اما شیائومی قاب پشت محصول جدیدش را از جنس پلاستیک می‌سازد. ردمی 5 در هنگام عرضه به اندروید 7.1.2 مجهز خواهد بود و ممکن است در آینده به اندروید 8 اوریو آپدیت شود.

قیمت شیائومی ردمی 5

شیائومی گوشی ردمی 5 را در کشور چین با قیمت باورنکردنی 210 دلار به فروش می‌رساند. خوشبختانه این گوشی ارزان شیائومی چند روز پس از عرضه در چین، به سایر بازارهای جهانی، از جمله آسیا و اروپا، وارد می‌شود. در ادامه، عکس های شیائومی ردمی 5 را در قالب یک گالری مشاهده خواهید کرد.