فولکس واگن آی دی کروز

فولکس واگن آی دی کروز ؛ شاسی بلند الکتریکی آلمانی تا سال 2020 عرضه می‌شود

خودرو شاسی بلند الکتریکی فولکس واگن آی دی کروز (Volkswagen ID Crozz) تا سال 2020 عرضه می‌شود. مشخصات فنی و قابلیت‌های این خودرو را در ادامه بخوانید.

این روزها تمامی خودروهای الکتریکی بازار که حرفی برای گفتن دارند، از قیمت بالایی برخوردارند. به طور مثال برای خرید یک خودروی جدید از سوی کمپانی‌های مطرح GM‌ و تسلا در بازار جهان باید حداقل 40 هزار دلار بپردازید،‌ اگرچه انواع و اقسام مالیات‌ها را نیز باید به آن‌ها اضافه کنید.

با وجود این شرایط غول خودروسازی آلمانی، فولکس واگن به دنبال عرضه‌ی یک خودرو الکتریکی قدرتمند در بازار است که از قیمت به مراتب بهتری نسبت به رقبا برخوردار است. این شرکت چند هفته پیش از یک خودرو شاسی بلند الکتریکی مقرون به صرفه پرده برداری کرد که تا سال 2020 روانه بازارهای جهانی می‌شود. فولکس واگن آی دی کروز نام کامل این خودرو است که در حال حاضر به عنوان یک طرح مفهومی (عملیاتی) در جهان شناخته می‌شود. غول خودروساز ژاپنی ساعاتی پیش رسما این خبر را تایید کرد که فولکس واگن ID Crozz به تولید انبوه می‌رسد و فروش این محصول نیز تا 2 سال دیگر آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی فولکس واگن آی دی کروز

شاسی بلند الکتریکی فولکس واگن آی دی کروز از دو موتور الکتریکی قدرت می‌گیرد که به صورت ترکیبی 302 اسب بخار انرژی را تولید می‌کنند. این خودرو از یک باتری 83 کیلو وات ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند شارژ سریع را نیز در اختیار شما قرار دهد؛ بنابراین تنها در عرض 30 دقیقه می‌توانید میزان شارژ‌ آن را به 80 درصد برسانید.‌ این باتری با هر بار شارژ کامل می‌تواند به شما قدرت طی کردن مسافت 482 کیلومتری را ارائه کند.

البته این احتمال وجود دارد که فولکس واگن در طراحی نهایی این محصول در مقایسه با نسخه‌ی فعلی ID Crozz تغییراتی را اعلام کند؛ چنین چیزی چندان هم تعجب برانگیز نیست، چرا که معمولا از شرکت‌های خودروسازی چنین رفتاری را مشاهده می‌کنیم. با این حال مشخصات فنی و باتری اعلام شده از سوی فولکس واگن نسبت به مشخصاتی که چند هفته پیش اعلام شده بود یکسان است.

فولکس واگن هنوز قیمت قابل ارائه خودرو الکتریکی فولکس واگن آی دی کروز را اعلام نکرده است،‌ اما آن‌ها گفته‌اند که باید منتظر یک خودرو مقرون به صرفه باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*