بررسی دوربین آنر 9 و گالری تصاویر ثبت شده با دوربین دوگانه پرچمدار جدید آنر

بررسی دوربین آنر 9 و گالری تصاویر ثبت شده با دوربین دوگانه پرچمدار جدید آنر

دوربین آنر 9 به رسم اکثر پرچمداران اندرویدی در سال ۲۰۱۷، از یک ساختار دوگانه قدرتمند برخوردار است که مشخصات جالب توجهی دارد و امکانات نرم افزاری متنوعی برای عکاسی در شرایط مختلف برای آن در نظر گرفته شده است.

هواوی Honor 9 دوربین دوگانه دارد، اما این دوربین دارای تفاوت‌های مهمی با سایر نمونه‌های مشابه موجود در بازار با لنزهای تله است که بررسی آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، این ساختار دوگانه را تشکیل می‌دهند، اما برخلاف سایر رقبا، در اینجا هر سنسور وظیفه‌ی ثبت طیف خاصی از اطلاعات تصویر را برعهده دارد؛ سنسور ۲۰ مگاپیکسلی اطلاعات تصویر را به صورت سیاه و سفید و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی، آن را به شکل رنگی و معمولی به ثبت می‌رساند.

با وجود این که این دو سنسور از رزولوشن‌‌های متفاوتی برخوردار هستند، اما مهندسان هواوی روش جالبی را برای استفاده از تمام ظرفیت آنها به شکل همزمان پیدا کرده‌اند. در واقع سنسور سیاه و سفید، اطلاعات نوری تصاویر را به ثبت می‌رساند و جزئیات دقیق سوژه توسط این سنسور ذخیره می‌شوند. سپس سنسور رنگی نیز اطلاعات مربوط به رنگ‌های موجود در کادر تصویر را ذخیره می‌کند و در نهایت واحد پردازش تصاویر با ترکیب این اطلاعات با استفاده از الگوریتمی خاص، اجازه‌ می‌دهد که کاربر بتواند عکس‌های ۲۰ مگاپیکسلی دقیق، رنگی و شفافی را به ثبت برساند.

هر دو لنز دوربین اصلی، ۲۷ میلی‌متری هستند و از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 برخوردارند. یک فلش ال ای دی با دو رنگ متفاوت نیز بر روی پنل پشتی تعبیه شده است تا بنا به موقعیت و شرایط نور محیط، بتواند نور کافی برای ثبت سوژه بدون نویز را فراهم کند.

با دوربین آنر 9 (Honor 9) سوژه‌هایتان از فوکوس خارج نمی‌شوند

بررسی دوربین آنر 9 و گالری تصاویر ثبت شده با دوربین دوگانه پرچمدار جدید آنر

در شرایطی که اکثر سازندگان به استفاده از یک سیستم فوکوس خودکار نهایتا دوگانه بسنده می‌کنند، مهندسان آنر تصمیم گرفته‌اند که یک سیستم فوکوس چهارگانه را برای آن در نظر بگیرند. این سیستم متشکل از فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه، تشخیص کنتراست و البته عمق میدان تصویر است که با عملکرد دقیق و سریع خود، تقریبا در هر موقعیتی شما را از فوکوس دستی بی‌نیاز می‌کند و سوژه‌هایتان را همواره در مرکز توجه قرار می‌دهد.

قابلیت ثبت پرتره یکی از امکانات ویژه‌ی دوربین آنر 9 است. با فعال کردن حالت مخصوص عکاسی پرتره، شما می‌توانید گزینه‌های ایجاد افکت بوکه و البته ابزار زیباسازی خودکار را فعال کنید تا علاوه بر این که یک پس زمینه‌ی محو در پشت چهره‌ی کاربر تشکیل می‌شود، زوائد پوستی و دیگر موارد ناخواسته نیز از روی چهره حذف شوند تا تصویر نهایی به یک پرتره‌ی کاملا حرفه‌ای نزدیک شود؛ جالب است بدانید که دوربین سلفی این گوشی جدید نیز با وجود عدم برخورداری از دو سنسور متفاوت، قادر است با روش‌های نرم افزاری، افکت بوکه را در پرتره‌های سلفی نیز ایجاد کند.

قابلیت Moving Picture یکی دیگر از امکانات دوربین است که با فعال کردن آن، قبل از ثبت تصویر اصلی، یک ویدیوی کوتاه سه ثانیه‌ای از حرکات سوژه به ثبت می‌رسد تا بعدا در گالری با لمس کردن و نگه داشتن انگشت خود بر روی عکس، بتوانید آن را ببینید و به نوعی خاطرات آن لحظه را مرور کنید. برای ویرایش تصاویر، امکانات جالب توجهی در نرم افزار گالری این دیوایس قرار داده شده که ابزارهای کاملی دارد و شما را از نصب اپ‌های جداگانه، بی‌نیاز خواهد کرد:

درست مشابه پی 10 و دیگر پرچمداران اخیر هواوی، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین آنر 9 نیز کاملا راضی‌کننده هستند. سوژه‌های با رنگ‌هایی طبیعی ذخیره می‌شوند و آثار نهایی بعد از پردازش، به دنیای واقعی کاملا شبیه هستند. خبری از اغراق مصنوعی در رنگ‌ها و شرایط نوری محیط نیست و اگر نور کافی در اختیار دوربین قرار داشته باشد، عملا هیچ‌گونه نویز و کاهش کیفیتی را حتی در اطراف و گوشه‌های کادر تصویر شاهد نخواهید بود.

سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به خوبی از پس ثبت جزئیات برمی‌آید و در اکثر موقعیت‌ها تصاویر شارپ و پرجزئیاتی را به دست خواهید آورد. گستره‌ی دینامیکی بالا (HDR) همواره یکی از برتری‌های دوربین گوشی های هواوی نسبت به رقبا بوده است و در اینجا نیز خیالتان راحت خواهد بود که در تصاویر دارای سایه روشن، جزئیات تصویر در تمام نقاط با کیفیتی بالا ذخیره خواهد شد. تشخیص خودکار حالت HDR به شکلی دقیق در دوربین آنر 9 انجام می‌شود و با وجود این که یک حالت مخصوص عکاسی HDR درون آن وجود دارد، اما احتمالا هیچگاه نیاز به فعالسازی آن به صورت دستی نیاز پیدا نخواهید کرد.

اگر طرفدار عکاسی شهری و گرفتن تصاویر هنری باشید، مود مخصوص عکاسی سیاه و سفید در هواوی آنر 9 حسابی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این حالت که با بهره‌گیری از قابلیت‌های سنسور ۲۰ مگاپیکسلی امکان‌پذیر شده است، سایه‌ها را به شکلی کاملا دقیق ثبت می‌‌کند و خصوصا اگر بخواهید اثربخشی هنری کارتان را افزایش دهید، بسیار بسیار بهتر از شبیه‌ساز‌های نرم افزاری حالت سیاه و سفید که بر روی دیگر محصولات وجود دارد، عمل می‌کند.

زوم دو مرحله‌ای هیبرید و رابط کاربری آشنا

بررسی دوربین آنر 9 و گالری تصاویر ثبت شده با دوربین دوگانه پرچمدار جدید آنر

دوربین آنر 9 به شما اجازه می‌دهد که تا ده مرحله زوم دیجیتال را تجربه کنید. اما یکی از ویژگی‌های جالب آن این است که هنگام بزرگنمایی تا دو مرحله، این زوم بدون افت کیفیت انجام می‌شود و کمپانی سازنده اسم آن را زوم هیبرید دومرحله‌ای گذاشته است. در واقع با بهره‌گیری از اطلاعات ثبت شده توسط دو سنسور متفاوت و ترکیب آنها در قالب الگوریتم‌های مخصوص، بزرگنمایی در این حالت، مشابه زوم اپتیکال انجام خواهد شد و جزئیات تصویر تا حد بسیار زیادی حفظ خواهد شد.

رابط کاربری این دوربین شباهت زیادی به پرچمداران سری پی ۱۰ دارد و به سبب برخورداری از رابط کاربری EMUI 5.1 در کنار اندروید ۷، احتمالا بسیاری از کاربران با این پلتفرم نرم افزاری آشنا باشند. رابط کاربری از سه صفحه‌ تشکیل شده است که صفحه‌ی مرکزی و اصلی، تمرکز کامل را بر روی سوژه قرار می‌دهد و ابزارهای مختلف در نوار باریکی در بالای آن و دکمه‌های شاتر و میانبر گالری در پایین آن دیده می‌شوند. در این صفحه کاربر به آیکون‌های فعال‌سازی فلاش، حالت Wide Aperture (برای ثبت تصاویر با قابلیت تغییر فوکوس پس از عکاسی)، حالت پرتره، افکت بوکه و Moving Picture دسترسی خواهد داشت.

در صورتی که صفحه را به سمت راست سوایپ کنید، وارد منوی انتخاب حالت تصویربرداری می‌شوید که از آنجا می‌توانید انوع مود‌های مخصوص نظیر حالت Pro Photo (برای عکاسی با تنظیمات دستی)، حالت پانورامای سه بعدی و حالت ساخت سه بعدی (برای ثبت عکس‌های ۳۶۰ درجه و سه بعدی از انواع سوژه‌ها)، حالت مخصوص عکاسی در شب، فیلمبرداری تایم لپس، منوی فیلترها (برای دسترسی به افکت‌های نوری و رنگی خودکار)، فیلمبرداری صحنه آهسته, حالت عکاسی سیاه و سفید، حالت Pro video (برای فیلمبرداری با تنظیمات دستی) و اسکن اسناد دسترسی داشته باشید.

تنظیمات و امکانات فیلمبرداری دوربین Honor 9 هواوی

البته اگر از صفحه‌ی اصلی دستتان را به سمت چپ سوایپ کنید، منوی تنظیمات برایتان باز خواهد شد که از آنجا نیز قادر به دسترسی به ابزارهای متنوع و تغییر تنظیماتی نظیر رزولوشن عکس و فیلم، تایمر عکاسی، دنبال کردن سوژه به صورت خودکار، نحوه‌ی عملکرد دکمه‌های ولوم، ثبت تصویر به محض لبخند سوژه، بی‌صدا کردن شاتر، اضافه کردن واترمارک و تگ جی پی اس و البته خطوط راهنما خواهید بود.

فیلمبرداری با رزولوشن 4K نیز یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین آنر 9 است که این روزها قطعا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار دارد. بعد از ثبت ویدیوها، آنها با کدک H.265 رمزگذاری می‌شوند تا فضای کمتری را بر روی گوشی اشغال نمایند. فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی نیز توسط کدک MPEG-4 انکود می‌شوند تا هنگام آپلود آنها در پلتفرم‌هایی نظیر یوتیوب، با مشکلی مواجه نشوید.

رزولوشن فیلمبرداری با این دوربین به خصوص در حالت 4K بسیار راضی‌کننده است و رنج دینامیکی تصویر در این حالت نیز دقیقا مشابه زمان عکاسی، ناامیدتان نخواهد کرد. هواوی برای این گوشی، قابلیت تثبیت دیجیتال تصاویر را در نظر گرفته است که البته تنها در حالت فیلمبرداری فول اچ دی فعال می‌شود و می‌تواند بسیاری از تکان‌های ناخواسته‌ی دست را خنثی کند. حالت فیلمبرداری با تنظیمات دستی یا همان Pro video نیز آخرین قابلیتی است که در بررسی دوربین آنر 9 به آن می‌پردازیم. اگر با اصطلاحات و المان‌های تخصصی عکاسی آشنا باشید، با فعال کردن این حالت می‌توانید برخی از تنظیمات مهم نظیر شدت نوردهی، نوع فوکوس و البته قاب‌بندی کادر را خودتان تعیین کنید تا دقیقا همان تصویر مد نظر خود را از سوژه‌ به ثبت برسانید.

در انتها برای این که بهتر بتوانید کیفیت عملکرد دوربین Honor 9 هواوی در میدان عمل را درک کنید، دعوت می‌کنیم گالری تصاویر زیر که به طور اختصاصی توسط تیم گجت نیوز در شرایط نوری مختلف و از سوژه‌های متفاوت ثبت شده‌اند را مشاهده کنید: