سهم بازار اندروید در آمریکا

آیفون 10 باعث افزایش سهم بازار اندروید در آمریکا شد!

سهم بازار اندروید در آمریکا همچنان از آی او اس بیشتر است، در حالی که پیش از این سهم بازار iOS در آمریکا از سیستم عامل موبایل گوگل بیشتر بود. مقصر اصلی این اتفاق آیفون 10 است.

جدیدترین آمار از سهم سیستم عامل‌های موبایل مختلف در کشورهای گوناگون توسط شرکت Kantar منتشر شد. اغلب کاربران آمریکایی تا مدت‌ها قبل تنها از گوشی های موبایل اپل استفاده می‌کردند، اما این محبوبیت رفته رفته کاهش پیدا کرد. یکی از دلایل کاهش مجدد سهم بازار آی او اس در آمریکا عرضه آیفون 10 است. بسیاری از افراد هنوز منتظر هستند تا بعد از دست و پا کردن هزار دلار، پرچمدار آی او اس در سال 2017 را خریداری کنند.

بر اساس آمار جدید، تا انتهای دهمین ماه سال جاری، سهم بازار اندروید در آمریکا از 63 درصد در هشتمین ماه به 66 درصد رسیده است. این در حالی است که در همین بازه زمانی سهم iOS از 35 درصد به 32 درصد کاهش یافته است. در چند ماه بین آگوست و اکتبر، فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی، تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای بر روی گوشی های اندرویدی خود اعمال کرده و به افزایش سهم بازار اندروید در آمریکا کمک کردند.

میزان رشد فروش سال به سال گوشی های اندرویدی در آمریکا حدود 8 درصد است. قیمت بالای آیفون ایکس یکی از مهمترین دلایل عقب افتادن آی او اس در مقایسه با اندروید در بازه زمانی بین هشتمین ماه تا دهمین ماه سال جاری میلادی است.

در سایر کشورهای دنیا نیز اندروید در بازار گوشی هوشمند یکه‌تازی می‌کند. در کشور آلمان 83.2 درصد، در انگلستان 64.9 درصد، در فرانسه 78.4 درصد، در ایتالیا 85 درصد، در چین 82.3 درصد، در استرالیا 60.3 درصد و در ژاپن 55 درصد گوشی های هوشمند در دست کاربران مجهز به سیستم عامل اندروید است. در آمریکا به عنوان مهد آیفون نیز از مدت‌ها قبل اندروید پیشتازی می‌کند. در بین کشورهای نام برده شده در جدول زیر، کاربران کشور ژاپن بیش از بقیه به آیفون علاقه‌مند هستند. 44.8 درصد گوشی های هوشمند در ژاپن ساخت شرکت اپل است.

جدول سهم بازار اندروید و iOS در آمریکا و دیگر کشورها

سهم بازار اندروید در آمریکا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ایفون خاصه تکه کمیابه مثل طلا

  2. iOS هیچگاه عمومی/فراگیر نبوده و روز به روز پسروی خواهدکرد چون اگوسیستم‌اش بسته است.
    مثل Windows که زمانی، عمومیّت و فراگیری بیشتری داشت اینک در سراشیبی افول است.