غیر فعال شدن قابلیت چند لمسی موبایل

غیر فعال شدن قابلیت چند لمسی موبایل با نصب اندروید 8.1 اوریو

به تازگی برخی از کاربران از غیر فعال شدن قابلیت چند لمسی موبایل بعد از نصب اندروید 8.1 اوریو خبر داده‌اند. اما این مشکل چگونه و چه زمانی برطرف می‌شود؟

به گفته کاربران، لمس صفحه با چندین انگشت سبب لرزش و پریدن تصویر در حال نمایش می‌شود؛ موضوعی که هنگام انجام بازی یا زوم کردن تصاویر بسیار آزاردهنده خواهد بود. به نظر می‌رسد این مشکل به محصولی خاص محدود نبوده و در نسخه جدید اندروید وجود دارد. برای درک بهتر موضوع، بهتر است ابتدا ویدیوی زیر را با یکدیگر تماشا کنیم:

مشکل غیر فعال شدن قابلیت چند لمسی موبایل ، نخستین بار در نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 8.1 گزارش شده بود، اما همان‌طور که حالا می‌بینید، پای آن به نسخه‌های رسمی نیز باز شده است. کاربران تا زمان انتشار به‌روزرسانی می‌توانند این مشکل را با بازگشت به اندروید 8.0 اوریو برطرف کنند.

در بخش روشن ماجرا، گوگل از موضوع آگاه بوده و در حال بررسی موضوع است. Orrin، یکی از مدیران “Pixel User Community” نیز از رسیدگی به آن خبر داده است:

بابت گزارش‌ها و ارسال بازخوردها متشکریم. من در حال بررسی این مشکل هستم و در صورت دریافت اطلاعات جدید، شما را باخبر خواهم کرد.

به علاوه، ممکن است من به خاطر گزارش این باگ، با برخی از شما به صورت خصوصی نیز ارتباط داشته باشم.

شما نیز در صورت مشاهده این مشکل می‌توانید از بخش تنظیمات، سیستم، درباره دستگاه و سپس Send feedback یا ارسال بازخورد، این مشکل را گزارش کنید.