جیلبریک آیفون ایکس و آی او اس 11.2.1

جیلبریک آیفون ایکس و آی او اس 11.2.1 توسط محققان علی بابا

محققان شرکت Alibaba موفق به کشف راهی برای جیلبریک آیفون ایکس و آی او اس 11.2.1 هستند. این خبر خوبی برای عاشقان آیفون های جیلبریک است.

جیلبریک آیفون ها هنوز هم برای برخی از کاربران جذاب است، اگر چه طی سالیان اخیر روند آن با کاهش مواجه بوده و مانند گذشته در صدر اخبار نیست. برخی از محققان گروه Alibaba ادعا کرده‌اند که آن‌ها موفق به شکاندن قفل‌های آی او اس 11.2.1 ، یا به عبارت دیگر آخرین نسخه سیستم عامل گوشی آیفون ایکس اپل شده‌اند. این جیلبریک که کاملا غیرقانونی است، می‌تواند از نرم افزار Cydia پشتیبانی کند.

چگونگی جیلبریک آیفون ایکس مشخص نیست

حتی اگر جیلبریک آیفون ایکس قابل اجرا باشد، آزمایشگاه‌های پاندورای گروه علی بابا، تیمی که این روش را کشف کرده‌اند، هنوز چگونگی فرآیند قفل گشایی خود را اعلام نکرده‌اند. طبق گفته‌های سایت 9to9Mac، در این روش از یک بافر حافظه استفاده شده است که یک باگ را برای رخ دادن یک کرنل پنیک تحریک می‌کند. کرنل پنیک یک عکس‌العمل سیستم عاملی پس از تشخیص خطای داخلی است که امکان بازیابی و حل آن توسط سیستم عامل وجود نداشته باشد. ممکن است شما در هنگام نصب یا بوت هکینتاش با کرنل پنیک مواجه شوید.

یک کرنل پنیک به همچنین دلایل مختلفی رخ می دهند که برخی از آنها عبارت از معیوب یا ناسازگار بودن رم سیستم، ناسازگاری یا معیوب بودن kext سیستم عامل، درایورهای خراب یا ناسازگار، مشکل هارد دیسک نظیر بد سکتور، خرابی دایرکتوری و سایر مشکلات هارد دیسک هستند.

به گفته‌ی این تیم تحقیقاتی:

اگر چه آی او اس 11.2 برخی از مشکلات امنیتی را برطرف کرده است، ما تایید می‌کنیم که آی او اس جدید از همان روز اول که منتشر شد جیلبریک خواهد شد. ما به سرعت آی او اس 11.2 را محدود به اهداف تحقیقاتی امنیتی که داشتیم رها کردیم، بنابراین تیم ما هیچ ابزار جیلبریکی را ارائه نخواهد کرد.

این یافته‌ها در حالی در آسیب‌پذیری هسته در آی او اس 11.1.2 یافت شد که در ابتدا نشان دهنده جیلبریک آی او اس 11 بودند. با این حال این تحقیق گروه علی بابا در آخرین نسخه از iOS نیز کار می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا کاربران علاقه‌مند می‌توانند اقدام به جیلبریک آیفون ایکس خود کنند یا نه،‌اما بدون شک جامعه‌ای که دوست‌دار گوشی های قفل‌گشایی شده اپل هستند تحقیقات بیشتری را برای یافتن راه حل گروه علی بابا انجام خواهند داد. با کلیک در اینجا می‌توانید به مرجع اصلی تحقیق مراجعه کنید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*