هواوی P11

جمع بندی مشخصات فنی هواوی P11 (هواوی P20) پیش از رونمایی

هواوی پی 11 (Huawei P11) به عنوان پرچمدار هواوی در سال 2018، در کنگره جهانی موبایل که حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود معرفی خواهد شد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی هواوی P11 می‌پردازیم.

هواوی همانند تمامی برترین گوشی‌سازان دنیا، روال خاصی برای معرفی پرچمداران خود دارد و آ‌ن‌ها را در زمانی یکسان در مقایسه با محصولات سال‌های قبل رونمایی می‌کند. نخستین تکنولوژی‌ها، قابلیت‌ها، تراشه و دیگر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری ابتدا در محصولات سری Mate که زمان معرفی آن‌ها پاییز هر سال است به کار می‌روند. به عنوان نمونه آن‌ها به جدیدترین تراشه‌های موبایل هواوی مجهز بوده و از تازه‌ترین نسخه رابط کاربری EMUI استفاده می‌کنند.

هواوی آنر 9

تصویری از جدیدترین نسخه رابط کاربری هواوی

این ویژگی‌ها در ادامه در گوشی های سری P ظاهر می‌شوند. اکنون که پرچمداران خانواده 10 Mate معرفی و به بازار نیز عرضه شده‌اند، بیش از همه در انتظار محصولات جدید برترین گوشی‌ساز چینی هستیم؛ هواوی P11 و هواوی P11 پلاس نام‌هایی هستند که می‌توان بر اساس نام‌گذاری‌های پیشین برای محصولات جدید در نظر گرفت.

نام گوشی

علامت تجاری P20 در ابتدای سال 2017 دیده شد. یکی از منابعی که با برنامه‌های هواوی آشنایی دارد اعلام کرد این علامت در اصل نام یکی از پرچمداران بعدی شرکت است. استفاده از این اسم منطقی به نظر می‌رسد، چرا که در مقایسه با عدد 11 رندتر است. می‌توان جهش از شماره 10 به شماره 20 را به معنی گسترش زیاد قابلیت‌های گوشی در مقایسه با دو مدل پیشین قلمداد کرد! به عنوان نمونه می‌توان از دوربین سه‌گانه 40 مگاپیکسلی و نمایشگر بدون حاشیه نام برد.

هواوی P11

پیش‌بینی شده هواوی روال سابق عرضه پرچمدار سری P را حفظ کرده و در کنار معرفی هواوی P11 ، برادر بزرگتر آن با نام هواوی P11 پلاس را نیز معرفی کند. مهمترین تفاوت این دو مدل اندازه بدنه و نمایشگر و احتمالا همانند مدل‌های سال 2016، رزولوشن صفحه نمایش خواهد بود. با وجود احتمال انتخاب اسم P20، برای حفظ ساختار مطلب در ادامه از نام پی 11 استفاده می‌کنیم.

مشخصات فنی هواوی P11

پلتفرم کلی این مدل با میت 10 تقریبا یکسان است. انتظار داریم هواوی از تراشه موبایل جدید خود که برای نخستین مرتبه به یک واحد پردازش شبکه عصبی مجهز شده است، در پی 11 استفاده کند. این چیپست موبایل دارای هوش مصنوعی بوده و رقیب سرسختی برای تراشه‌های اسنپدراگون 835 و 845 کوالکام است.

تراشه کایرین 970

هواوی حین عرضه محصولات جدید سری Mate، به بهانه مجهز کردن آن‌ها به اندروید 8 نوقا، شماره مربوط به نسخه رابط کاربری خود را نیز به یکباره افزایش داد تا با عدد مربوط به سیستم عامل جدید اندروید یکسان شود. از آنجایی که انتظار می‌رود هواوی P11 به صورت پیش‌فرض با اندروید 8.1 عرضه شود، می‌توان پیش‌بینی کرد نسخه رابط کاربری EMUI آن‌ نیز 8.1 خواهد بود.

برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند، دریافت اندروید 8.1 برای پرچمداران جدید هواوی اهمیت بسیار زیادی دارد. به لطف این نسخه سیستم عامل جدید اندروید و از طریق APIهای شبکه عصبی اندروید که به تازگی توسعه پیدا کرده‌اند، اپلیکیشن‌های جانبی قادر به استفاده از قدرت واحد شبکه عصبی تراشه کایرین 970 خواهند بود. این در حالی است که APIهای شبکه عصبی در نسخه 8.0 اندروید اوریو وجود ندارند.

هواوی P11

به جز این مورد، سایر قابلیت‌های نرم افزاری اصلی هواوی پی 11 تفاوت تفاوت چندانی با میت 10 ندارد. محصولات سری Mate همگی دارای نمایشگرهای 6 اینچی بوده و به باتری‌هایی غول‌پیکر مجهز می‌شوند. اما این گوشی‌ساز چینی در توسعه محصولات سری P بیش از همه بر روی طراحی تمرکز دارد، به طوری که بعد از معرفی P9 و همچنین P10، آن‌ها را شاهکار طراحی در دنیای موبایل خطاب کردیم. به این ترتیب هواوی P11 نسخه‌ای جمع و جور و بسیار شکیل از Mate 10 خواهد بود. اما از قرار معلوم، یک تغییر بسیار بزرگ در راه است.

گوشی موبایلی با سه دوربین؟

هواوی جزو اولین گوشی‌سازانی بود که استفاده از دوربین دوگانه را آغاز کرد. با توجه به مدل‌های اخیر سری‌های P و Mate و همچنین برند زیرشاخه Honor، پیش‌بینی دوگانه بودن دوربین هواوی P11 کاملا بدیهی است. این شرکت همچنین دوربین پرچمداران اخیر خود را در همکاری با شرکت محبوب لایکا توسعه داده و حتی از لنزهای ساخت آن استفاده کرده است. پس در کنار دوربین پرچمدار جدید نیز نام برند لایکا دیده خواهد شد.

هواوی P11

اما چندی پیش یکی از قابل اعتمادترین افشاکنندگان اطلاعات گوشی های موبایل یعنی ایوان بلاس مدعی شد هواوی P11 دارای یک دوربین سه‌گانه مجهز به رزولوشن 40 مگاپیکسل خواهد بود. یکی از قابلیت‌های این دوربین، بزرگنمایی 5 برابری است، در حالی که دوربین‌های دوگانه دارای سنسور تله فوتو، نهایتا تا 2 برابر بدون کاهش کیفیت قادر به بزرگنمایی هستند. حتی دوربین سلفی این مدل نیز خارق‌العاده بوده و به یک سنسور 24 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. این پیشرفتی باورنکردنی و ورای تصور است.

هواوی P11

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های تراشه کایرین 970 عکاسی هوشمند است که به لطف هوش مصنوعی آن و وجود امکاناتی همچون تشخیص اشیای مختلف ممکن می‌شود. پس بعید نیست هواوی تلاش کند با افزودن یک سنسور دیگر، افزایش رزولوشن و بهبود توانایی بزرگنمایی، حداکثر استفاده را از تراشه موبابل جدید خود داشته باشد.

به این ترتیب باید گفت پیش از طراحی شکیل، اصلی‌ترین قابلیت هواوی پی 11 دوربین قدرتمند آن خواهد بود. همانگونه که شیائومی می میکس انقلابی در سبک طراحی، هواوی میت 10 انقلابی در زمینه تراشه‌های موبایل و آیفون 10 تغییری بزرگ در زمینه نمایشگرها به وجود آورد، هواوی P11 تبدیل به یک نقطه عطف در زمینه دوربین موبایل خواهد شد.

طراحی گوشی

بر اساس یک خبر جدید دریافتیم در طراحی گوشی هواوی پی 11 از آیفون 10 الهام گرفته می‌شود. این خبر تاییدکننده مطلبی است که چندی پیش در وب سایت تخصصی XDA مطرح شد. آن‌ها عقیده دارند سبک طراحی آیفون ایکس دیر یا زود به دنیای اندروید نیز وارد خواهد شد. در این نوع طراحی، کل پنل جلویی توسط نمایشگر احاطه شده و برای قرار دادن سنسورهای لازم و دوربین جلویی، یک بریدگی در بالاترین قسمت صفحه نمایش در نظر گرفته می‌شود.

هواوی P11

طبق تصویری که به تازگی درباره شکل ظاهری پنل جلویی هواوی P11 منتشر شده است، طراحی این گوشی موبایل چیزی بین آیفون 10 و اسنشال فون خواهد بود. در گزارش جالب دیگری ادعا شد یک گوشی موبایل آتی هواوی، که به اعتقاد ما پی 11 پلاس است، به نمایشگری 6.01 اینچی با پنل ال سی دی ساخت سامسونگ مجهز می‌شود. رزولوشن این صفحه نمایش فول اچ‌دی پلاس است که از نسبت ابعاد تصویر 18:9 آن خبر می‌دهد. اسم رمز این محصول Emily است.

نتیجه‌گیری از مشخصات فنی هواوی پی 11

در محصولات پیشین سری P بیش از هر چیزی زیبایی در طراحی موج می‌زند. آن‌ها ظاهری فوق‌العاده جذاب و بدنه‌ای بسیار ظریف دارند. می‌توان مطمئن بود طراحی شکیل، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های هواوی پی 11 است. همانند روال سال‌های قبل، تراشه جدید هواوی بعد از قرار گرفتن در گوشی های سری Mate، در دو مدل سری P نیز به کار خواهد رفت.

نکته‌های فراوانی درباره مشخصات فنی هواوی P11 وجود دارد، اما بعد از توییت جنجالی ایوان بلاس همه را کنار گذاشته و تنها منتظر یک مورد هستیم؛ آیا پرچمدار جدید بزرگترین گوشی‌ساز چینی، انقلابی بزرگ در زمینه دوربین‌های موبایل پدید خواهد آورد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. گوشی خیلی خوبیه ارزش خریدش خیلی بالاست

  2. گجت نیوز سایت عالی است حیف کانالی در تلگرام ندارد