تماشا کنید : بررسی ویدیویی آیفون 6 قبل از معرفی !

با این همه اطلاعات لو رفته و افشاگری‌های متعدد، واقعا در تعجبیم اپل فردا چه غافلگیری بزرگی برای ما خواهد داشت؟ اگر بخواهیم در مقوله ظاهر و طراحی آیفون به این سؤال جواب بدهیم هیچ! ولی اگر بحث قابلیت‌ها و سرویس‌های جدید در میان باشد، بدون شک اپل چون دفعات قبل جزئیاتی را برای غافلگیری ما کنار گذاشته است.

اما در حالی که تنها یک روز تا آغاز مراسم معرفی آیفون 6 باقی مانده، بررسی کننده‌ها و بازبین‌های چینی فعال تر از دیگران به آیفون‌های 6 مجهز به iOS 8 دسترسی پیدا می‌کنند. دو روز پیش یک چینی ویدیوهایی کوتاه را از آیفون 6 به همراه iOS 8 به نمایش گذاشت، ولی امروز ویدیویی بسیار کامل تر، هر چند با زبان چینی و فیلم‌برداری غیرحرفه‌ای سر از اینترنت درآورده است.

بررسی کننده چینی در قسمت اعظم ویدیو به مقایسه آیفون‌های 5s و نسل جدید آیفون می‌پردازد و پس از آن در انتهای ویدیو آیفون 5s را کنار می‌گذارد و به گشت و گذاری تقریبا کامل در iOS 8 نصب شده بر روی آیفون 6 می‌پردازد.

دانلود ویدیو

چند نکته در مورد این ویدیو قابل عنوان است. نخست اینکه ویدیو به زبان چینی است و به همین دلیل انتظار فهمیدن گفته‌های فرد چینی را نداشته باشید. دوم اینکه غیرحرفه‌ای ضبط ویدیو و شنیدن انواع صداهای متفرقه در پشت صحنه (البته نه به شکل آزاردهنده ای) از غیرحرفه‌ای بودن فیلم‌برداران آن خبر می‌دهد. وبسایت فون آرنا به همین دلیل صحت این ویدیو را زیر سؤال برده که چطور چنین دستگاه مهمی به دست چنین افراد غیرحرفه‌ای رسیده است؟ البته چنین سؤالی اندکی بی ربط است و لزوما چنین دلیلی حمل بر غیرواقعی بودن آیفون 6 نمی‌تواند باشد و حتی ممکن است از جهاتی تأییدکننده آن نیز باشد!

اما در خود طراحی آیفون 6 نیز موارد ناامیدکننده و امیدوارکننده ای دیده می‌شود. به عنوان مثال دوربین بیرون آمده از آن اندکی ناامیدکننده است؛ این طراحی دوربین را پیش‌تر در شایعه‌های لو رفته نیز شنیده بودیم. همچنین انتظار می‌رفت می‌رفت که به دلیل انتقاداتی که نسبت به اپل و طراحی پشتی نه چندان جذاب آیفون 6 شده بود، در پشت دستگاه لایه ای قرار داده شود ولی به نظر چنین موردی نیز در دستگاه موجود در ویدیو دیده نمی‌شود و کماکان بدنه تمام فلزی آن قابل رؤیت است.

از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به حاشیه دور صفحه نمایش عالی آیفون اشاره داشت. باریکی دستگاه حداقل در قیاس آیفون 5s بسیار چشم نواز است و خود فرد چینی نیز آن را سبک تر از آیفون 5s می‌داند. در آخر نیز سرعت عمل بالاتر آیفون 6 در مقایسه با آیفون 5s است که بیش از همه چیز جلب توجه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به نظر من اگر اين طرح واقعي آيفون 6 باشه زياد جالب نيست – لبه هاي گرد و خط هاي پشتي گوشي – انگار كه جنس بدنش هم به زيبايي و جلاي آيفون 5s نيست
    من ميخواستم 6 رو بخرم ولي اگه به اين اندازه و طراحي باشه حتما 5s رو ميخرم – خاص بودن آيفون به سايز 4 اينچش بود سايز بزرگتر بعد يه مدت آدم رو خسته ميكنه – اگه سايز بزرگتر بخوام خوب تبلتش رو ميگيرم – البته اين نظرمنه – از طرفي بدنه و برش لبه هاي 5s واقعا خاصه اينم بگم كه لزوما باريك بودن و سبك بودن زياد گوشي هم خوب نيست ولي بهر حال بايد ببينيم اپل امشب چي رو معرفي ميكنه شايد همه اين ويديو هاي لو رفته ناخواسته نباشه و اپل به مرگ گرفته كه به تب راضي بشيم
    زنده و پاينده باشيد

  2. امیدوارم که طراحی دوربین از سطح دستگاه بالاتر نباشه این نوع طراحی وجهه ی خوبی نداره از اون جایی که جانی ایو تا به امروز طراحی ها ی بدون نقص و کاملی رو عرضه کرده و با توجه به سخت گیری هایی که در تیم طراحیش داره بعید به نظر میرسه که راضی به این نوع طراحی بشه علاوه بر دوربین خط افقی در زیر دوربین در زبان طراحی معلوم نیست مرتبط با چه بخشی هست شما اگر این خط رو با خط پایینی حذف کنید یک دستگی زیبا تری دارید تا این که این خط رو داشته باشید مگر این که در رنگ بندی تاثیری داشته باشه در کل اگر این طرح به واقعیت نزدیک باشه من طرح پشتی iphone 5s رو بیشتر میپسندم
    امیدوارم فردا شاهد روزی باشیم که با رضایت قلبی کامل از معرفی iphone 6 باشه و ای کاش هاییو درش شاهد نباشیم

  3. ای بر … این چینیها اخر شرکت اپل رو اینها بد نام میکنن

  4. این همه صبر کردیم 1 روز هم روش