آلودگی هوای تهران

خودروهای بی کیفیت داخلی مقصر اصلی آلودگی هوای تهران هستند

علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت اعلام کرد که مقصر اصلی آلودگی هوای تهران ، خودروهای بی کیفیت داخلی هستند و بنزین‌های تولیدی کشور هیچ نقشی در میزان آلایندگی ندارند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و معاون وزیر نفت کشور در مورد بنزین تولید شده در ایران و نقش آن در مورد آلودگی هوا، تاکید کرد که تمام بنزین تولیدی کشور از نوع یورو 4 است و ما هیچ نقشی در رابطه با آلایندگی هوا نداریم.

علیرضا صادق آبادی در ادامه عنوان کرد خودروهایی که در شرکت‌های خودروسازی داخلی تولید می‌شوند بی کیفیت هستند و عامل اصلی آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها به شمار می‌روند. بنابراین باید از خودروسازان داخلی بخواهیم تا کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا بدهند. وی همچنین افزود:

حاضریم بنزین داخلی را بر روی دو خودروی داخلی و خارجی آزمایش کنیم تا به طور آشکار، تفاوت میزان آلایندگی موتور خودروهای داخلی را بسنجیم. صراحتا اعلام می‌کنم که ما به عنوان تولید و توزیع‌کننده بنزین هیچ نقشی در آلودگی هوا نداریم.

مقصر اصلی آلودگی هوای تهران کیست؟

در روزهای اخیر شاخص آلودگی هوای تهران در وضعیت هشدار قرار داشت و برای تمامی گروه‌های حساس خطرناک تشخیص داده شد. این در حالی است که طی این روزهای بحرانی، مسئولان به جای چاره‌اندیشی، به بیان صحبت‌های حاشیه‌ای پرداخته‌اند و همه منتظر باد و باران هستند تا شاید کمی از میزان آلاینده‌ها کم کند.

خودروها، سوخت، صنایع آلاینده و ساخت و سازها از جمله متهمان آلودگی هوا شناخته می‌شوند، اما واقعا مقصر اصلی آلودگی هوای تهران کیست و چرا تدبیری برای مقابله با آن اندیشیده نمی‌شود؟ آیا تعطیل کردن مدارس و ادارات، تنها راه حل موجود برای پاک‌سازی هوای شهر است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فردا ایران خودرو و سایپا هم میگن نه تقصیره بنزینه و اینا
    هفته بعد هم یه نشست برگزار میکنن و روی همو میبوسن و همه چی به خیر و خوشی تموم

  2. بعله تخصیره ماشینای اشغاله ایرانه ولی بنزینمونم اشغاله