طرح رجیستری

گوشی های گوگل، بلک بری و موتورولا وارد طرح رجیستری شدند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز جمعه 8 دی 1396، گوشی های گوگل، بلک بری و موتورولا نیز مشمول طرح رجیستری موبایل می‌شوند.

با اعلام رگولاتوری، در ادامه فاز دوم طرح شناسه‌دار کردن گوشی های تلفن همراه وارداتی یا همان رجیستری، کلیه مدل‌های گوشی گوگل، بلک بری و موتورولا از ساعت 24 روز جمعه هشتم دی‌ماه وارد طرح رجیستری می‌شوند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد:

با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل اولیه طرح رجیستری و در راستای اهداف پیشگیری از قاچاق گوشی های تلفن همراه، تحقق حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و طبق تصمیمات اخذ شده در یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت 24 روز جمعه 8 دی‌ماه، تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند.

سایر مدل‌ها و برندها نیز در آینده نزدیک و پس از اعلام رسمی رگولاتوری تحت پوشش طرح رجیستری قرار خواهند گرفت. پیش از این و در ابتدای اجرای رسمی این طرح پر سر و صدا، تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اپل از تاریخ 14 آذرماه مشمول رجیستری شده بودند.

توصیه‌ای به خریداران موبایل در مورد طرح رجیستری

به کلیه دارندگان گوشی‌های مذکور توصیه می‌شود که تا تاریخ هشتم دی‌ماه، گوشی های موجود را فعال کنند. خریداران گوشی های گوگل، بلک بری و موتورولا همانند گوشی های اپل باید پیش از فعال‌سازی با استعلام کد 15 رقمی IMEI از طریق سامانه #7777* یا #4* اصالت گوشی و غیر قاچاق بودن آن را استعلام کرده و پس از مطمئن شدن از ثبت گوشی، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. طرح ریجستری چ مزایایی داره مگه؟