راکت فالکون 9

ویدیوی تایم لپس فوق‌العاده زیبا از از راکت فالکون 9 که مردم را به وحشت انداخته بود

ویدیوی تایم لپس بسیار زیبا از راکت فالکون 9 که توسط یکی از عکاسان خوش‌ذوق تهیه شده است، پرتاب این موشک را از نمایی متفاوت و جذاب به تصویر می‌کشد.

جمعه گذشته، اسپیس ایکس هجدهمین و آخرین ماموریت خود در سال 2017 را با پرتاب راکت فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ با موفقیت انجام داد. در این میان، دنباله سفید این موشک که بر آسمان کالیفرنیای جنوبی نقش بسته بود، سبب نگرانی بسیاری از مردم شد. برخی از شهروندان حتی تصور کردند که یوفو از آسمان رد شده است. حالا جسی واتسون (Jesse Watson) با انتشار ویدیوی تایم لپس از پرتاب فالکون 9، توجه همگان را به خود جلب کرده است.

واتسون در یوما، آریزونا، زندگی می‌کند و به گفته وب‌سایت “PetaPixel”، مدتی بود که پرتاب موشک‌های اسپیس ایکس را دنبال می‌کرد. اگرچه در این ماموریت راکت فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ با فاصله 400 مایلی (643 کیلومتری) به آسمان پرتاب شده بود، اما واتسون می‌گوید این موشک از یوما “کاملا قابل مشاهده” بوده است.

او هرگز تصویر مربوط به یک موشک را ثبت نکرده بود، اما با استفاده از ابزار The Photographer’s Ephemeris (اپلیکیشنی برای آگاهی از نحوه افتادن نور روی زمین از موقعیت‌های مختلف) و همین‌طور گوگل مپس، محل مناسب برای ثبت این لحظه را پیدا کرد. از آنجایی که واتسون بر پایه حدس و گمان و تخمین زمان‌ها برنامه‌ریزی کرده بود، 4 دوربین و 5 لنز را در چهار محل مختلف استفاده کرد که از بین آنها، سه دوربین برای ویدیوی تایم لپس و یک دوربین برای ویدیوی تله فوتو مورد استفاده قرار گرفته بود.

به گفته واتسون، او خود را برای پوشش کامل منظره آماده کرده بود و علی رغم آن‌که تصاویر اولیه مطابق با میل وی ثبت نشدند، ماحصل کار یک توالی تایم لپس 6K است. در مجموع، او 2 هزار و 452 عکس مختلف را ثبت و آن را به هزار و 315 عکس فشرده کرد. در ادامه می‌توانید این ویدیوی تایم لپس زیبا را تماشا کنید:

ویدیوی تایم لپس از راکت فالکون 9