مدیر فروش هواوی

مدیر فروش هواوی به اتهام دریافت رشوه توسط پلیس چین بازداشت شد

پلیس چین، مدیر فروش هواوی را به اتهام دریافت رشوه بازداشت کرد. در حال حاضر، تحقیقات بر روی اتهام تنگ هونگ فی (Teng Hongfei)، رئیس بخش فروش چین هواوی آغاز شده است.

روز چهارشنبه، 27 دسامبر 2017، اعلام شد که مدیر فروش هواوی به دلیل دریافت رشوه بازداشت شده و بازجویی‌ها و تحقیقات در مورد این پرونده در جریان است. تاکنون شرکت هواوی، سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های تلفن همراه در جهان، اظهار نظر خاصی در این باره نکرده و جزئیات بیشتری از این پرونده منتشر نشده است. با این حال، طبق مدارکی که در لینکدین موجود است، تنگ هونگ فی (Teng Hongfei) پیش از پیوستن به هواوی در ماه ژوئن سال 2014، در شرکت‌های سامسونگ و نوکیا مشغول به کار بود.

واکنش مسئولان شرکت به بازداشت مدیر فروش هواوی

رئیسان هواوی در واکنش به متهم شدن مدیر فروش این شرکت، تنها به این جمله بسنده کردند:

ما اخلاق کسب و کارمان را بسیار جدی می‌گیریم و به هیچ وجه تحمل رفتارهای فاسد را نداریم.

در حال حاضر هواوی، شرکت‌های سامسونگ، اپل و شیائومی را در چین پشت سر گذاشته و به بزرگترین فروشنده موبایل در این کشور تبدیل شده است. همچنین هواوی به عنوان سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شناخته می‌شود. با این وجود در یکی دو سال اخیر رقبای سرسخت و قدری مانند اوپو و ویوو، عرصه را بر هواوی تنگ کرده و سود این شرکت را در بازار چین تحت تاثیر قرار داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار مالی منتشر شده در فصل سوم سال 2017 توسط IDC، شرکت هواوی 22.3 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را در اختیار دارد و اوپو با 21.6 درصد در تعقیب آن است. هواوی به دست یکی از افسران ارتش آزادی بخش سابق به نام رن ژنگ فی (Ren Zhengfei) تاسیس شد و اکنون بیش از 180 هزار کارمند و کارگر دارد. رن ژنگ فی نیز در ژانویه امسال در جمع مدیران ارشد هواوی قسم خورده بود که هیچ‌گاه وارد مباحث فساد مالی نشده است. در سال 2014 میلادی، بیش از 116 هزار نفر از کارمندان هواوی به فساد مالی متهم شده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. تنگ هونگ فی خخخخ غلام اسمتم

  2. چ ربطی به محصولاتشون دارن خخخخ
    همه چیزو قاطی نکنید بابا

  3. همینن با همین کارا به اینجا رسیدن این شرکتا

  4. خخخ تا تو باشی دیگه نری تو کار رشوه و رشوه گیری

  5. گجت فکر کنم آقای تنگ هونگ فی خوب بشناسی