وی چت

وی چت رفع فیلتر شد؛ پیام رسان چینی وی چت جایگزین تلگرام در ایران؟!

وی چت (WeChat) رفع فیلتر شد. سرانجام پس از گذشت 4 سال از فیلتر شدن پیام رسان وی چت در ایران، امشب دسترسی به این اپلیکیشن برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر شده و حتی گفته می‌شود شاید این پیام رسان چینی جایگزین تلگرام شود.

چند روز پیش و به دلیل اتفاقات اخیر در کشورمان، اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام در ایران فیلتر شدند. امروز صبح شاهد آن بودیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام رفع فیلتر شد و حالا در حالی که بسیاری از کاربران منتظر باز شدن تلگرام بودند، امشب اتفاق عجیبی رخ داد و با موافقت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، وی چت رفع فیلتر شد.

وی چت (WeChat)، یک پیام رسان چینی است که دقیقا 4 سال پیش یعنی در دی‌ماه 1392 فیلتر شد. در آن زمان، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، علت فیلتر شدن وی چت را جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران و رصد ارتباطات آن‌ها و همچنین انتشار محتوای غیراخلاقی و مستهجن عنوان کرد. حالا مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ داده که به یک باره، مسئولان رای به رفع فیلتر وی چت داده‌اند.

وی چت جایگزین تلگرام می‌شود؟

این نرم افزار پیام رسان دارای امکانات قابل قبولی است اما از نظر امنیت در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ مساله‌‌ای که باعث شده بسیاری از کاربران پس از فیلتر شدن تلگرام به سراغ نرم افزارهای مشابه داخلی و خارجی نروند. مجموع این اتفاقات، این شایعه را به وجود آورده که احتمالا دیگر تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود و WeChat قرار است جایگزین این پیام رسان محبوب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر واکنش رسمی مسئولان به این موضوع باشیم و در صورت به دست آمدن خبرهای جدیدتر، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. جا داره اینجا اعلام کنم اون عکسی که پخش شد و وی چت در رتبه 9 بود یه عکس ساختگی بود و داخل سایت انالیزگر falcongaze (منتشر کننده همون عکس) رتبه 9 رو به اسنپ چت داده و وی چت اصلا داخل این لیست (لیست 10 پیام رسان امن) نیست و همه دانلود های وی چت از گوگل پلی از خود کشور چین بوده و هیچ جای دنیا این مسنجر رو قبول ندارن اگر بنا به ادامه فیلترینگ باشه من یا به همین وضع ادامه میدم یا به واتساپ و لاین مهاجرت میکنم

  2. انتی saeid اپل پرست خود درگیر

    جنتلگرام فکر نکنم دیگه باز بشه ای داد

  3. ما هم خریم که گول بخوریم

  4. تلگرام با یک فیلترشکن که تو خودش قرار داره میخواد بیاد اونوقت دیگه نمیتونید فیلترش کنید

  5. این مسخره بازیو را بزارید کنار، تلگرام رفع فیلتر کنید
    هم مارو مسخره کردید هم خودتونو

  6. از ی طرف زیر هر مطلب تلگرام ک همه میدونن بالاترین امنیت دارع میای میگی خوب فیلتر شد برید نمازتون بخونید از این طرف میگی ویچت ک مال چین و همه میدونن جاسوسی میگی خوب / نماز چی شد پ؟

  7. آغا واس من از امروز هیچ فیلتر شکنی کار نمیکنه نه رو دیتا نه رو نت خونه این جور که میبینم مجبورمون میکنن که کوچ کنیم. مردم اون ور سیستم های دیجیتالشون اپدیت میکنن وضعیت نتشون بهتر میکنن اینجا هم دستاورد فیلتر فیلترشکن بدست آوردیم خسته نباشین دلاوران.

  8. فقط تلگرام و دیگر هیچ ….
    منتظرم پینگ و سرعت اینترنت درست بشه بعدش راحت با فیلتر شکن ها به کار خودم ادامه بدم :))

    #وی_چت_برای_خودتون 😛

  9. اره تو راس میگی هه

    ? وی‌ چت یکی از مهم‌ترین پیام‌رسان‌های چین است که ۱۰۰٪ تحت کنترل دولت چین است و تا امروز کلی چینی به دلیل شنود گسترده وی‌چت بازداشت شده اند!

  10. چیزی نمیشه گفت!!!! فقط این بخش از مطلب خود گجت:

    «وی چت (WeChat)، یک پیام رسان چینی است که دقیقا 4 سال پیش یعنی در دی‌ماه 1392 فیلتر شد. در آن زمان، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، علت فیلتر شدن وی چت را جمع‌آوری اطلاعات موجود در گوشی کاربران، نقض حریم خصوصی کاربران و رصد ارتباطات آن‌ها و همچنین انتشار محتوای غیراخلاقی و مستهجن عنوان کرد. حالا مشخص نیست چه اتفاقاتی رخ داده که به یک باره، مسئولان رای به رفع فیلتر وی چت داده‌اند.»

    چند چندید با خودتون؟!

  11. مگه اطلاعاتمون رو سرمون مونده که از وی چت استفاده کنیم
    که امنیتش زیر صفره

  12. فک کنم این امنیتش پایین تره راحت میتونن به حریم شخصصی افراد وارد بشن

  13. ینی چی بعد چهار سال الان میخوان مردومو گول بزنن
    فقط تلگرام
    #تلگرام_را_آزاد_کنید

    • داداش منت اینا رو نکش

      ویسپی و سروش که مال خودشونه
      وی چت هم که امنیت نداره، جاسوسی میکنن
      لاین که عکساش فیلتره
      .
      .
      فصط میمونه، “واتس اپ”که هم امنه و هم یک و نیم میلیارد کاربر داره
      بیاین واتس اپ…

  14. رفقا میدونین کار بعضیا یعنی اینکه ۳۰ میلیون ایرانی تو تلگرام ببخشید خر هم حساب نمیشن .. اگه هزاربار هم تلگرام رو فیلتر کنن بازم با فیلترشکن میرم یه خوبی هم داره تماس مفتی میتونم بگیرم . ایران خوب بود بعضیا اومدن خرابش کردن ..

    • اره تو راس میگی هه

      دنیا جای خطرناکیه ، اما نه به خاطر وجود آدمای بد ، بلکه به خاطر کسایی که این چیزا رو میبینن و هیچ کاری نمیکنن!

  15. فقط واتس اپ بعد تلگرام

    #تلگرام_را_آزاد_کنید