صفحه نمایش انعطاف پذیر

صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED ال جی به زودی رونمایی می‌شود

دو شرکت ال جی و سامسونگ اخیرا فعالیت‌ قابل توجهی در زمینه تولید صفحه نمایش انعطاف پذیر و بزرگ داشته‌اند. حالا نیز اخباری پیرامون محصول جدید و انعطاف پذیر ال جی به بیرون درز کرده است.

چندی پیش گزارشاتی مبنی بر پتنت جدید سامسونگ برای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر منتشر شده بود؛ آنجایی که کره‌ای‌ها در گذشته نیز تمرکز خاصی بر روی صفحات خم شدنی و انعطاف پذیر داشته‌اند، به نظر می‌رسد به زودی شاهد رونمایی و عرضه محصولاتی جدید در این عرصه باشیم. با این حال به نظر می‌رسد رقیب بزرگ و هم‌وطن سامی نیز در این زمینه آنچنان عقب نیست؛ شرکت ال جی به احتمال زیاد از اولین صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED خود با ابعاد 65 اینچ در رویداد بزرگ CES رونمایی خواهد کرد.

صفحه نمایش انعطاف پذیر

به گفته LG یکی از بزرگترین مزیت‌های چنین محصولی، امکان جمع کردن و مخفی‌سازی آن در اوقاتی است که از آن استفاده نمی‌شود. علی رغم دستاوردهای بزرگ تولیدکنندگان در عرصه تلوزیون‌ها طی سال‌های اخیر، هنوز هم کسانی که در خانه‌های کوچکی زندگی می‌کنند، از فضای اشغالی تلوزیون خود ناراضی هستند. بدین ترتیب افراد می‌توانند صفحه نمایش انعطاف پذیر تلوزیون خود را هر زمان که بخواهند باز یا جمع کنند.

همانطور که در تصاویر نیز پیداست، به لطف چنین محصولی کاربران هر زمان که بخواهند یک صفحه نمایش 65 اینچی OLED جهت تماشای فیلم در اختیار خواهند داشت و پس از اتمام کار می‌توان به راحتی آن را جمع کرد. حتی امکان جمع شدن این صفحه نمایش انعطاف پذیر تا نیمه و یا به صورت کامل فراهم خواهد بود؛ در صورت جمع شدن این تلوزیون تا نیمه، در این بخش اطلاعاتی نظیر وضعیت آب و هوا، نتیجه مسابقات و موارد دیگر نظیر ساعت و دمای اتاق نمایش داده می‌شوند.

صفحه نمایش انعطاف پذیر

متاسفانه این صفحه نمایش جدید ال جی بیشتر جنبه اثبات اجرایی بودن ایده اولیه آنها را دارد و هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است، با این حال تا از راه رسیدن چنین محصولات جدید و هوشمندی زمان زیادی باقی نمانده است و به زودی شاهد عرضه صفحات انعطاف پذیر در بازارهای جهانی خواهیم بود.