تلویزیون سامسونگ Q9S

تلویزیون 85 اینچی سامسونگ Q9S ، هر محتوایی را در رزولوشن 8K نشان می‌دهد

تلویزیون سامسونگ Q9S جزو برترین نمایشگرهایی است که در نمایشگاه CES 2018 معرفی شده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این تلویزیون QLED سامسونگ قدرت گرفتن از هوش مصنوعی است. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره قابلیت‌ ها و قیمت تلویزیون 8K سامسونگ به دست می‌آوریم.

همانطور که در یکی از مطالب پیشین به آن اشاره کردیم، اکنون بهترین زمان برای خرید تلویزیون‌های 4K است، چرا که به خاطر پیش رفتن دنیای نمایشگرها به سمت رزولوشن 8K اکنون قیمت تلویزیون‌های 4K به میزان فوق‌العاده زیادی کاهش پیدا کرده است، به طوری که می‌توان با پرداخت دو الی سه میلیون تومان یکی از آن‌ها را خریداری کرد.

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2018 خبر عرضه تلویزیون QLED دارای ابعاد 85 اینچ خود در سال جاری را اعلام کرد. تلویزیون سامسونگ Q9S نخستین نمایشگر این شرکت است که در آن، از تکنولوژی هوش مصنوعی 8K سامسونگ استفاده شده است. به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در آن، تلویزیون قادر خواهد بود هر محتوایی را در رزولوشن 8K پخش کند.

تلویزیون سامسونگ Q9S

این تلویزیون از یک الگوریتم اختصاصی به منظور تنظیم رزولوشن صفحه بر اساس کیفیت تصویر هر صحنه استفاده می‌کند. به این ترتیب کیفیت تصویر به طور متناوب افزایش یافته و هر محتوایی بدون در نظر گرفتن منبع آن با کیفیت 8K پخش خواهد شد.

وضعیت کنونی تلویزیون‌های 8K

تلویزیون‌های UHD هنوز به طور گسترده در منازل دیده نمی‌شوند، به همین دلیل تا تبدیل شدن 8K به یک استاندارد و کاهش قیمت محصولات مجهز به آن به منظور کمک به همه‌گیر شدن این محصولات، زمان زیادی باقی مانده است. مشکل دیگر و البته مهمتری وجود دارد که حتی با صرف هزینه نیز رفع نمی‌شود. حتی اگر با وجود قیمت‌های نجومی کنونی، یک تلویزیون 8K خریداری کنید، به خاطر کم بودن محتواهای تولید شده در این رزولوشن، نمی‌توانید از نمایشگر خود حداکثر استفاده را داشته باشید.

کاربرد هوش مصنوعی به کار رفته در تلویزیون سامسونگ Q9S اینجا مشخص می‌شود. شرکت سازنده مدعی است با استفاده از این تلویزیون، دیگر رزولوشن محتوای پخش شده اهمیتی نخواهد داشت، چرا که در هر صورت رزولوشن آن به 8K افزایش پیدا خواهد کرد.

تلویزیون سامسونگ Q9S

این هوش مصنوعی دارای یک دیتابیس مملو از میلیون‌ها تصویر است و با استفاده از آن‌ها، رزولوشن پایین محتواها را افزایش می‌دهد. اگر تلویزیون متوجه پایین بودن وضوع تصویر محتوای در حال پخش شود، خیلی سریع فیلتر مناسب برای آن را به صورت خودکار پیدا کرده و سپس منبع را تبدیل به تصویری دارای کیفیت بالا می‌کند.

تلویزیون سامسونگ Q9S

تلویزیون سامسونگ Q9S علاوه بر تصویر، صدای منبع را نیز بهینه‌سازی می‌کند

در ادامه فرآیند پردازش تصویر 64 برابر می‌شود تا بلکه بتوان عکس‌ها را در رزولوشن بالا و طبیعی خلق کرد. تلویزیون سامسونگ Q9S عناصر کیفیت عکس را در ورودی دسته‌بندی می‌کند تا بلکه بتواند عکس‌هایی غنی‌تر (دارای جزییات، کنتراست و کیفیت بیشتر) تولید کند. فعالیت هوش مصنوعی تلویزیون سامسونگ Q9S در اینجا به پایان نمی‌رسد. این بخش حتی در صدا دست برده و سبب می‌شود صدای پخش شده از تلویزیون، برای هر صحنه به طور خودکار بهینه‌سازی شود. به عنوان نمونه، در زمان پخش مسابقه فوتبال صدای تشویق تماشاگران افزایش پیدا می‌کند تا برای کاربران درون منزل لذت قرار داشتن در استادیوم تداعی شود.

تلویزیون سامسونگ Q9S

مدل 85 اینچی، تنها تلویزیون QLED سامسونگ نیست که قرار است به هوش مصنوعی 8K این شرکت مجهز شود. حداقل اندازه تلویزیون‌های قدرت گرفته از هوش مصنوعی جدید سامسونگ 65 اینچ بوده و از نیمه دوم سال 2018 عرضه خواهند شد. تاکنون در نمایشگاه CES 2018 شاهد رونمایی از تلویزیون سامسونگ Q9S نبوده و در حال حاضر تنها اخباری پیرامون آن از سوی سازنده منتشر شده است. سامسونگ اعلام کرد این محصول از نظر ظاهری، شبیه به تلویزیون 4K دارای اندازه 84 اینچی این شرکت است که در سال 2013 با قیمت 40 هزار دلار عرضه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه جدی جدی وقت کوچ کردن به سمت 4Kه و تا 8K فراگیر بشه کم کم 5 سال فاصله هست

  2. نسل بعد کنسول ها و موبایل ها تازه میشن 4K، در نتیجه حالا حالاها نیازی به کوچ کردن به سمت 8K نیست

    دنبال یه تلویزیون 32 اینچ 4Kام با قیمت مناسب و کیفیت خوب، چون قیمت 4K خیلیییی مناسب شده و عملا خرید تلویزیون Full HD اشتباه محضه

    ______

    و یه سوال! الان که هیچ محتوای 8K تولید نمیشه (آمازون و نتفلیکس و… تاااازه بعضی سریالا و فیلما شده 4K) این تلویزیون واقعا عملکرد خاصی داره؟

  3. یعنی پوله ۴۰ تا ایفونو بدی این!!!؟؟؟