لباس هوشمند کمپانی زنوما (Xenoma)،‌ مخصوص بیماران زوال عقل

لباس هوشمند کمپانی زنوما (Xenoma) به یاری بیماران زوال عقل می‌آید

در نمایشگاه CES 2018، کمپانی ژاپنی زنوما (Xenoma) نوعی لباس هوشمند جدید را عرضه کرد که به کمک فناوری‌های پیشرفته، گجتی کاربردی برای بیماران زوال عقل است.

شرکت ژاپنی سازنده الیافت هوشمند زنوما در زمینه وارد کردن تکنولوژی‌های پیشرفته در زندگی روزمره افراد فعالیت می‌کند؛ لباس هوشمند ساخته‌شده توسط این کمپانی که به تازگی در نمایشگاه CES 2018 عرضه شد هم در همین راستا، برای استفاده‌های پزشکی به کار گرفته می‌شود.

به صورت دقیق‌تر محصول شرکت نوعی پیژامه هوشمند بوده که برای استفاده در بیمارستان‌ها و به خصوص، به منظور مراقبت بهتر از بیماران زوال عقل ساخته شده است. با این گجت منحصر به فرد به جای نگه داشتن بیماران در اتاق‌های مخصوص، کار مراقبت از آن‌ها به صورت اتوماتیک و با صرف انرژی و هزینه کم‌تر انجام می‌شود.

لباس هوشمند کمپانی زنوما (Xenoma)،‌ مخصوص بیماران زوال عقل

الیاف هوشمند به کار رفته از فناوری پوست الکترونیکی (E-skin) بهره می‌برند و در لباس و شلوار پیژامه ساخته‌شده به شکل ماهرانه‌ای کار گذاشته شده‌اند؛ سنسورهای قسمت شلوار برای تشخیص حرکت بیمار در نظر گرفته شده‌ و حسگرهای بخش بالایی لباس هوشمند علائم حیاتی فرد را گزارش می‌کنند.

یکی از جالب‌توجه‌ترین نوآوری‌های این گجت پوشیدنی نوع سنسورهای آن است که بدون نیاز به ژل و یا سیال مخصوص، تماس خود را با پوست فرد حفظ می‌کنند و از طرف دیگر، مهندسان زنوما ادعا کرده‌اند که لباس هوشمند ساخته‌شده را می‌توان همانند لباس‌های معمولی، بدون بروز هیچ مشکلی بیش از 100 مرتبه شست.

لباس هوشمند کمپانی زنوما (Xenoma)،‌ مخصوص بیماران زوال عقل

در بخش جناق سینه لباس هم دیسک سفید رنگی قرار گرفته که باتری، تجهیزات بلوتوث، شتاب سنج و ژیروسکوپ گجت در آن قرار گرفته است و ظرفیت باتری در نظر گرفته شده استفاده مداوم از لباس هوشمند را به مدت 8 ساعت تضمین می‌کند؛ البته برای به کارگیری چنین فناوری‌هایی در بیمارستان‌ها، ظرفیت باتری باید افزایش یابد، اما مدیران زنوما می‌گویند که آزمایش‌های اولیه بر روی محصول در یک بیمارستان آلمانی انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود که این تکنولوژی تا سال 2020 برای استفاده تمام بیمارستان‌ها آماده شود و قیمت در نظر گرفته شده هم کمتر از 100 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی خوبه صد دلارم هیچی نیست خدایی برای بیمار ها کاربرد داره

  2. دمشون گرم واقعااااا