ساعت هوشمند اپل با بدنه خميده و شفاف در راه است

نیویورک تایمز گزارش می دهد که اپل از مدتی قبل توسعه یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS را آغاز کرده. منابع آشنا با شرکت، با بیان این موضوع خبر داده اند که ساعت مذکور از شیشه خمیده ساخته خواهد شد تا نسبت به رقبایی مانند ساعت هوشمند Pebble متمایز باشد. در حال حاضر به نظر می رسد که ساعت هوشمند اپل در مراحل ابتدایی توسعه باشد. منابع خبری می گویند که اپل هم اکنون در حال بررسی انتخاب های مختلف برای "شکل و قالب کلی دستگاه" است ولی هنوز جزئیات طراحی آن به بیرون درز نکرده و نیز مشخص نیست که در زمان نزدیک به بازار عرضه شود.

شایعات درباره دستگاهی که از آن به iWatch یاد می شود حداقل از سال 2011 شنیده می شوند یعنی زمانی که تایمز خبر از ورود اپل و گوگل به حوزه کامپیوترهای پوشیدنی داد. در آن زمان فعالیت های اپل به عنوان بهبودی برای آیپاد نانو پنداشته می شد ولی بعدها خبر رسید که کاربران قادر خواهند بود از طریق سیری با دستگاه ارتباط برقرار کنند و این نوید یک دستگاه متفاوت را می داد. چندی بعد هم از همکاری اپل و اینتل بر روی این محصول خبرهایی منتشر شد.

امروزه به نظر می رسد این دستگاه فاصله کمتری با بدل شدن به یک محصول واقعی دارد. سال گذشته شرکت Corning که آن را به خاطر محصول موفقش یعنی گوریلا گلس می شناسیم از یک محصول جدید به نام Willow Glass رونمایی کرد؛ یک شیشه نازک، منعطف و مقاوم ساخته شده از چند لایه که به نظر مناسب iWatch می آید.

البته بعید است که شیشه Willow Glass به تنهایی برای ساخت چنین محصولی مورد استفاده قرار بگیرد. اینجا است که به یاد پتنتی از اپل می افتیم. این حق اختراع چندی پیش به ثبت رسید و حقوق انحصاری استفاده از یک روش خاص در فرآیند خمیده کردن شیشه را به اپل اختصاص داد. اکنون کاربرد این پتنت بیش از گذشته آشکار به نظر می رسد.
مدیر عامل شرکت Corning درباره دستگاه های پوشیدنی از جنس شیشه نظر جالبی دارد و می گوید ساختن آنها «کار چالش بر انگیزی است. بدن انسان در جهاتی غیر قابل پیش بینی حرکت می کند. بنابراین چنین کاری یکی از سخت ترین چالش های مهندسی است.»

اگر اپل بتواند ساعت هوشمند خود مجهز به iOS را به تولید برساند، رقابت در بازار کامپیوترهای پوشیدنی جذاب می شود. نه فقط از طرف Pebble بلکه از طرف گوگل نیز شاهد دامن زدن به این رقابت خواهیم بود. گوگل امیدوار است که تا سال 2015 فروش عینک هوشمندش 3 درصد از درآمد کل کمپانی را رقم بزند و این یعنی پیشرفت محسوس در این بازار یک هدف حتمی است.

در انتها اضافه کنیم که وال استریت ژورنال هم گزارش تایمز درباره انجام بررسی بر روی طراحی های مختلف این ساعت را تأیید می کند و به آن می افزاید که اپل با فاکسکان برای تولید این محصول وارد مذاکره شده. با وجود اینکه آینده محصول در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی جای امیدواری هست که در نهایت شاهد معرفی آن باشیم زیرا تیم کوک مدیر عامل اپل از طرفداران تکنولوژی های پوشیدنی است و گفته می شود که باب منسفیلد (مدیر بخش تکنولوژی های اپل) نیز کاملاً مجذوب آنها است. شما چطور؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*