نرم افزار Mobile Connect دل

با نرم افزار Mobile Connect گوشی خود را با لپ تاپتان کنترل کنید

کمپانی دل در نمایشگاه CES 2018 از نرم افزار Mobile Connect خود پرده برداری کرد که به لطف آن می‌توانید گوشی را به لپ تاپتان وصل کرده و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کنید و تماس‌های صوتی همچنین پیام‌های متنی را مشاهده کرده و پاسخ دهید.

آیا ناچارید در حین نوشتن یک گزارش خیلی مهم هر از گاهی گوشیتان را چک کنید؟ شما باید ابتدا گوشی را به دست بگیرید تا بتوانید نوشته‌ها را از روی آن بخوانید و در حین مرور کردن نیز با صدها هشدار مختلف که همگی انباشته شده‌اند روبرو خواهید شد. در اینجا ابزاری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد نوشته‌ها و هشدارهای تماس را بر روی مک و یا کامپیوتر ویندوزی خود مشاهده کنید، اما محدود به دیوایس های اپل و سامسونگ می‌شوند. بنابراین تا به امروز هیچ راه حلی وجود نداشت تا بتوانید چنین قابلیتی را در محصولاتی با برندهای دیگر مشاهده کنید.

حال کمپانی دل امیدوار است راه حل جدید آن‌ها بتواند به کمک کاربران بیاید. این کمپانی آمریکایی با حضور در نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس از نرم افزار Mobile Connect خود پرده برداری کرده است که به صورت پیشفرض بر روی لپ تاپ های جدید سری XPS، Inspiron، Alienware و Vostro در سال 2018 نصب خواهد بود.

قابلیت‌های نرم افزار Mobile Connect

این سیستم جدید با استفاده از ترکیب اختصاصی از بلوتوث و وای فای به شما اجازه می‌دهد تا از طریق لپ تاپ خود گوشی هوشمندتان را کنترل کنید،‌بنابراین شما می‌توانید به پیام‌های متنی پاسخ دهید، تماس‌های صوتی گرفته و یا به آن‌ها پاسخ دهید و حتی اپلیکیشن ها را به صورت کامل بر روی کامپیوتر خود به اجرا دربیاورید. البته مطابق انتظار قابلیت دریافت و ارسال پیام و تماس محدود به گوشی های آیفون است و اجرای اپلیکیشن ها به صورت آینه‌ای همراه با گوشی شما نیز مختص پلتفرم اندروید خواهد بود.

در طول آخرین آزمایش، ما مشاهده کردیم که یک متن به یک گوشی اندرویدی ارسال شد که گوشی و یک لپ تاپ Dell XPS 13 موفق به دریافت آن شدند. سپس ما از لپ تاپ اقدام به ارسال پاسخ آن پیام کردیم، هرچند شما می‌توانید با مخاطب ارسال کننده تماس نیز حاصل کنید. اگر تماسی را با لپ تاپ خود ایجاد کردید، شما می‌توانید مستقیما از میکروفون و اسپیکر کامپیوتر خود برای مکالمه استفاده کنید. در گوشی های آیفون نیز شما می‌توانید تماس‌ها و پیام‌های دریافتی را مشاهده کرده و به آن‌ها پاسخ دهید، اما دریافت هشدار از دیگر برنامه ها نظیر فیس بوک و واتس اپ محدود به اندروید خواهد بود.

گفته می‌شود قابلیت‌های سازگار با گوشی های آیفون در نرم افزار Mobile Connect تا پایان ژانویه در دسترس نخواهد بود، بدین ترتیب ما نتوانستیم آن را آزمایش کنیم. اما با توجه به آن چه که در نمایشگاه CES دیدیم، نرم افزار Mobile Connect کمپانی دل قدرتمندترین و سودمندترین راه جهت دریافت نوتیفیکیشن های گوشی های هوشمند بر روی کامپیوتر کاربران است. در حالی که دیگر کمپانی‌ها نیز در گذشته (نظیر سامسونگ Sidesync) تلاش‌هایی را انجام داده‌اند، اما هیچکدام ارائه کننده چنین ویژگی‌های غنی و سازگاری با چند پلتفرم نبوده‌اند. موبایل کانکت می‌تواند آینده‌ی ارتباط گوشی ها و کامپیوترها را به طور کلی عوض کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی کاربردی و خوب هستش…