ربات Aeolus

ربات Aeolus می‌تواند نوشیدنی دلخواه شما را از یخچال بردارد! + ویدیو

کمپانی “Aeolus Robotics” از ربات Aeolus به عنوان یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. این ربات می‌تواند نوشیدنی دلخواه شما را برای‌تان بیاورد!

طی سال‌های اخیر برخی کاربران در انتظار معرفی رباتی برای مصرف‌کنندگان بودند که بتواند با آوردن یک نوشیدنی خنک، در خدمت آنها باشد. به نظر می‌رسد حالا ربات Aeolus با توانایی مراجعه به یخچال، باز کردن در آن و برداشتن نوشیدنی مورد نظر، همراه خوبی برای این دسته از افراد باشد.

البته این ربات تنها برای آوردن نوشیدنی طراحی نشده و می‌تواند در کارهای خانه نیز به شما کمک کند. به گفته سازندگان، ربات Aeolus قادر به “تشخیص هزاران آیتم مختلف” بوده و با چرخیدن در خانه، وسایل را در جایی که به آن تعلق دارند، قرار می‌دهد. اگر شما عینک‌های خود را گم کنید، Aeolus در پیدا کردن آن به شما کمک خواهد کرد. در سمت چپ این ربات از یک پیوست ماژولار استفاده شده که به آن اجازه می‌دهد با نگه داشتن یک جاروبرقی، به نظافت منزل بپردازد. سازندگان حتی توانایی حرکت دادن صندلی‌ها را هم به این محصول جدید اضافه کرده‌اند.

احتمالا شما نیز پیش‌تر شاهد نمایش چنین توانایی‌هایی توسط مراکز تحقیقاتی بوده‌اید؛ ربات‌هایی که چندصد هزار دلار قیمت داشته و بخشی از پروژه‌های میلیون دلاری هستند. اما ربات جدید Aeolus قرار است از اواخر سال جاری میلادی با قیمتی “کمتر از هزینه سفر خارجه یک خانواده چهار نفره” روانه بازار شود. اگرچه بسیاری از افراد خانواده چهار نفره ندارند، اما صحبت پل میلر (Paul Miller) با سازندگان نشان می‌دهد این ربات با قیمت “کمتر از 20 هزار دلار” به دست کاربران می‌رسد. با توجه به میزان پیچیده بودن بازوی گیرنده Aeolus، این طراحی را می‌توان یک دستاورد در نظر گرفت.

ربات Aeolus

اینجا یک سوال مهم مطرح می‌شود: چه تعداد از این قابلیت‌ها تا پایان سال در نسخه نهایی ربات شرکت Aeolus Robotics گنجانده می‌شود؟ دمویی که در CES 2018 شاهد آن بودیم، بسیار محدود بود و بیش از هوش مصنوعی، یک هنرنمایی محسوب می‌شد. یک خانه، محیطی بی‌نظم دارد و در حالی که این روزها تشخیص افراد و اجتناب از برخورد با موانع مختلف حل شده است، به خاطر سپردن وسایل و قرار دادن آنها در محلی که به آن “تعلق دارند”، چیزی نیست که ربات‌های امروزی قادر به انجام مداوم یا صحیح آنها باشند.

البته، وجود همین چالش‌ها است که Aeolus را در صورت عرضه تا پایان سال، به رباتی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند! در ویدیوی ضمیمه‌شده، بیشتر می‌توانید با این محصول جدید آشنا شوید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. وای نوشیدنی مگه حروم نیست
    نوشابه هم که ضرر داره مگه بره دوغ بیاره