آیفون 6 پلاس در مقابل غول ها ، راند دوم : هواوی Ascend Mate 7 ، نوکیا لومیا 1520 ( به کدام رای می دهید ؟ )

اولین فبلت کمپانی اپل معرفی شده و بازار مقایسه داغ است.در راند اول این مقایسه ، آیفون 6 پلاس را با گلکسی نوت 4 و ال جی جی 3 مقایسه کردیم.اکنون به راند دوم و مقایسه فبلت آیفون 6 پلاس با دو رقیب سرسخت دیگر یعنی هواوی Ascend Mate 7 و نوکیا لومیا 1520 رسیده ایم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

“پیش از هر چیز لازم است که واژه‌ی فبلت را تعریف کنیم. فبلت به‌اصطلاح به گوشی‌هایی گفته می‌شود که ابعادی مشابه به تبلت‌ها دارند و از دو واژه‌ی Phone و Tablet گرفته شده است.در واقع فبلت گجتی است بین تبلت و اسمارت فون فون.اولین بار این اصطلاح توسط سامسونگ و برای گوشی گلکسی نوت و به دلیل صفحه‌نمایش بسیار بزرگ آن گفته شد.”

آیفون 6 پلاس

iphone-6-plus

این گوشی صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ رتینا اچ دی یا همان ۱۰۸۰p دارد . تراکم پیکسل ۴۰۰ppi و سیستم عامل iOS 8 , توانسته این گوشی با صفحه نمایش بزرگ را بسیار بی نظیر نشان دهد . پشت این گوشی از آلیاژ آلومینیوم و فولاد ضد زنگ ساخته شده تا استحکام و سختی خاص خود را داشته باشد .آیفون ۶ پلاس از پردازشگر ۶۴ بیتی A8 با فناوری ۲۰nm قدرت می گیرد . این فبلت علاوه بر استفاده از باند های LTE , از VoLTE ( خدمات صوتی بر روی باند LTE ) و Wi-Fi 802.11ac ( که گفته شده ۳ برابر WiFi آیفون ۵s سرعت دارد ) نیز بهره می برد . Wi-Fi Calling از ویژگی های جدیدیست , که فعلا در ایالات متحده آمریکا و اروپا کار می کند .

 

هواوی اسند میت7

Ascend-Mate-7

چینی‌ها نیز در این نبرد دست خالی نیستند! هفته‌ی گذشته و در نمایشگاه IFA 2014، کمپانی موفق و محبوب هواوی، پرچم‌دار جدید گوشی‌های خود را با نام اسند میت7 معرفی نمود. بدنه‌ای تماما فلزی، باتری قدرتمند با ظرفیت 4100 میلی‌آمپر ساعت، حسگر اثرانگشت و صفحه‌نمایش 6 اینچی، اسند میت7 را به یکی از برترین گوشی‌های عظیم‌الجثه ساخته شده تا به این تاریخ تبدیل نموده است.

نوکیا لومیا 1520

lumia-1520

از اندروید که خارج شویم، بد نیست تا نگاهی هم به نماینده‌ی سیستم‌عامل ویندوز فون بیندازیم. نوکیا لومیا 1520 برترین فبلت مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون است که البته یک سالی از عمر آن می‌گذرد ولی هنوز هم به لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش 6 اینچی بسیار با کیفیت، دوربین بی‌نظیر و بهینه‌سازی‌های سیستم‌عامل ویندوز فون، یک رقیب جدی برای آیفون 6 پلاس محسوب می‌شود.

جدول مقایسه آیفون 6 پلاس با هواوی Ascend Mate 7 و نوکیا لومیا 1520 :

iphone-6-plus-vs-Ascend Mate 7-lumia 1520-1

به کدام رای می دهید ؟

اگر فکر میکنید فبلت دیگری توان رقابت با آیفون 6 پلاس را دارد نام آن را در بخش نظرات اعلام کنید تا راند بعدی مبارزه راهم آغاز کنیم.