نمایشگر موبایل 4K OLED

سونی با نمایشگر موبایل 4K OLED خود کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد

نقطه اتکای پرچمدار سال 2018 سونی نمایشگر موبایل 4K OLED آن است. به احتمال زیاد این صفحه نمایش 4K OLED را در قالب گوشی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro) مشاهده خواهیم کرد.

چندی پیش اخباری پیرامون احتمال عرضه یک پرچمدار از سری Xperia توسط سونی همراه با نمایشگر موبایل 4K OLED شنیدیم، خبری که از شنیدن آن شدیدا خوشحال شده و آرزو کردیم تبدیل به واقعیت شود! بر اساس اخباری دیگر دریافتیم پرچمدار بعدی سونی با نام اکسپریا ایکس زد پرو، همان گوشی موبایلی است که قرار است به یک صفحه نمایش دارای پنل OLED با رزولوشن 4K مجهز شود.

عدم حضور نمایشگر موبایل 4K OLED سونی احتمالا در اولین پرچمدار امسال آن‌ها

بعد از شنیدن این شایعات، سونی نیز به صورت رسمی اعلامیه‌ای کوتاه منتشر کرد که نشان می‌دهد شدیدا درگیر توسعه یک نمایشگر موبایل 4K OLED است. رییس بخش موبایل سونی در اروپا چندی پیش اعلام کرد این شرکت ژاپنی در حال سرمایه‌گذاری بر روی پنل‌های OLED بوده و به زودی نمایشگرهای مجهز به این پنل‌ها و همچنین دارای رزولوشن خارق‌العاده 4K را بر روی دستگاه‌های موبایل مشاهده خواهیم کرد. طبق وعده این مقام مسئول، قدم بزرگ بعدی سونی، تمرکز بر روی نمایشگرهای 4K دارای پنل اولد است، فعالیتی که نتیجه آن به هیچ عنوان کاربران را ناامید نخواهد کرد.

نمایشگر موبایل 4K OLED

اگرچه سونی از مدت‌ها قبل فعالیت بر روی این دسته از نمایشگرها را آغاز کرده است، اما احتمالا گوشی سونی اکسپریای مجهز به نمایشگر موبایل 4K OLED این شرکت را در نمایشگاه MWC 2018 که در ابتدای اسفند ماه برگزار می‌شود مشاهده نخواهیم کرد. علت اول، عدم استفاده از پنل‌های OLED توسط سونی پیش از این محسوب می‌شود. دلیل بعدی، ابتکاری بودن نمایشگرهای دارای پنل OLED مجهز به وضح تصویر 4K است، چرا که پیش از این هیچ گوشی هوشمندی به چنین صفحه نمایشی مجهز نشده است.

پیشتر شایعاتی درباره توسعه یک صفحه نمایش OLED دارای وضوح تصویر 4K توسط Samsung Display شنیده بودیم، نمایشگری که تراکم پیکسلی آن 801 پی‌پی‌آی اعلام شده بود! اما حتی در صورت تولید چنین صفحه نمایشی در آینده‌ای نزدیک، سامسونگ همانند همیشه آن را تنها برای تولید گوشی های هوشمند خود نگه خواهد داشت.

البته این یک عیب محسوب نمی‌شود، چرا که توسعه یک نمایشگر موبایل 4K OLED فوق‌العاده پیچیده و زمان‌بر بوده و دنیای نمایشگرهای دستگاه‌های موبایل را زیر و رو می‌کند. احتمالا گوشی اکسپریای مجهز به این صفحه نمایش، در یک رویداد بعد از کنگره جهانی موبایل معرفی خواهد شد. با این حال هنوز احتمال رونمایی آن در نمایشگاه MWC 2018 وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سونی هم که هی داره شاخ و شونه میکشه

  2. دمش گرم اگه راست باشه همه حرفامو پس میگیرم

  3. بی صبرانه منتظر معرفی این محصول انقلابی هستم.

  4. سامسونگ و الجی دو غول این صنعت هستند
    سونی در برابر اینا عددی نیس
    حتی صفحه نمایش اچ دی آیفون ۸ کیفیتش خیلی بهتر از این ۴k سونی هستش سونی فقط با اعداد بازی میکنه
    به همین دلیله که اپل تولید صفحه نمایش آیفون های ۸و ۸پلاس رو به الجی میده و آیفون ایکس رو به سامسونگ