دوربین سلفی درون نمایشگر

سامسونگ در حال کار بر روی دوربین سلفی درون نمایشگر است

پتنت جدیدی از سامسونگ منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی دوربین سلفی درون نمایشگر است تا بتواند جایگاه بیشتری از پنل جلویی گوشی‌هایش را به صفحه نمایش اختصاص دهد.

در تلاش برای ساخت گوشی های هوشمند کاملا رها از حاشیه‌ها، سازندگانی نظیر ویوو سعی بر آن دارند تا سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر را به اجرا درآورند.  اما درباره‌ی دیگر سنسورهای قاب جلویی گوشی چه برنامه‌هایی در دست توسعه است؟ در یک دنیایی کاملا آزاد، دوربین سلفی گوشی کجای قاب جلویی قرار خواهد گرفت؟ سامسونگ ممکن است یک راه حل خوب برای این مورد داشته باشد؛ یک دوربین سلفی درون نمایشگر می‌تواند بیش از پیش قاب جلویی را در اختیار نمایشگر قرار دهد و از حاشیه‌ها بکاهد.

دوربین سلفی درون نمایشگر

دوربین سلفی درون نمایشگر سامسونگ چگونه عمل می‌کند؟

این پتنت‌های تازه به نمایش درآمده در سایت LetsGoDigital شیارهایی را در یک نمایشگر منعطف OLED نشان می‌دهند که نه تنها از دوربین سلفی درون نمایشگر میزبانی می‌کند، بلکه اسپیکرها و دیگر سنسورها را نیز در خود جای می‌دهد. این اجازه می‌دهد نمایشگر فضای بیشتری از بالای گوشی را نیز در بر گیرد. با این حال به نظر می‌رسد که مردم این امکان را خواهند داشت تا بین تمام صفحه و یا یک قسمت کوچک برای مشاهده عکس‌ها و ویدیوها یکی را برگزینند.

قابل توجه است که این پتنت سوراخ دیگری را نیز در قسمت پایینی گوشی، به عنوان یک کلید هوم به نمایش می‌گذارد. این درحالیست که سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی اس 8 خود این دکمه فیزیکی را با دکمه‌های نرم افزاری تعویض کرده است. شاید این نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد یک روزی از یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بر روی پنل جلویی گوشی هایش استفاده کند.

البته من کمی در مورد بلندگوی مکالمه نگران هستم. شیائومی می میکس برای رهایی از این مشکل به طور کلی بلندگوی تو گوشی را حذف کرد و از یک تکنولوژی پیزوالکتریکی سرامیک صوتی برای ارائه رساندن صدا به گوش مخاطب استفاده کرد. مشکل اینجاست که ما آن را جایگزین خوبی نمی‌دانیم و شیائومی نیز به نظر می‌رسد به همین موضوع پی برد تا بار دیگر بلندگوی جلویی را به گوشی شیائومی می میکس 2 خود بازگرداند.

یکی دیگر از نگرانی‌های احتمالی من این است که آیا سوراخ‌های بالای صفحه برای تجربه کاربری مشکل ساز می‌شوند یا خیر! صاحبان گوشی های آیفون ایکس مشکلی با این قضیه نداشته‌اند تا حتی هواوی نیز تصمیم بگیر از تکنیک مشابه اپل برای طراحی گوشی آینده خود بهره‌مند شود.

در هر صورت این تنها یک پتنت است و نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که حتما آن به کار گرفته خواهد شد. اگر شما هم نظری در مورد این طراحی دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سلفی هم از مُد افتاد لطفا یکی به سامسونگ بگه

  2. بیاره یا نیاره هیچ کدوم از شما که نمیخرید پس کم بیخودی طرفداری کنید

  3. یه چیزایی دیگه داره چرت میشه دوربین چند گانه و اوردن اثر انگشت و رو صفحه و این مضخرفات

  4. اگه شدنی بود اپل این کارو کرده بود زوره الکی زدنه