گوشی موبایل گلکسی اس 9

گوشی موبایل گلکسی اس 9 سامسونگ ؛ مشخصات فنی، زمان عرضه و قیمت احتمالی

دو گوشی موبایل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ به زودی معرفی می‌شوند. به همین بهانه، در این بخش نگاهی به مشخصات، زمان عرضه و قیمت احتمالی این گوشی ها خواهیم داشت.

ابتدا اعلام شده بود که پرچمداران جدید سامسونگ زودتر از گوشی های نسل قبلی خود معرفی می‌شوند. اگرچه انتشار چنین شایعاتی پیش از معرفی گوشی های مهم‌تر همیشه وجود دارد، سرانجام سامسونگ با ارسال دعوت‌نامه‌های مخصوص برای کنگره جهانی موبایل 2018 به شایعه‌پراکنی‌ها پایان داد.

حالا فقط یک ماه با معرفی گوشی های جدید سامسونگ فاصله داریم. به همین جهت، بد نیست به جمع‌بندی شایعات مربوط به این اسمارت فون ها و تشریح انتظارات خود بپردازیم.

طراحی

گوشی موبایل گلکسی اس 9

سال گذشته و همراه با گوشی های سری گلکسی اس 8 بود که سامسونگ، زبان طراحی “Infinity” را معرفی کرد. پس از آن، گلکسی نوت 8 نیز با نمایشگر بدون حاشیه Infinity Display در اختیار کابران قرار گرفت. سازندگان حتی برخی از المان‌های آن را در نسل جدید گوشی های سری گلکسی A8 نیز به کار گرفتند تا نشان دهند زبان طراحی آنها تغییر نمی‌کند.

گزارش‌ها و شایعات مختلف نشان می‌دهند گوشی موبایل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، کم و بیش مشابه نسل قبلی بوده و بسیاری از ویژگی‌های آنها همچون اندازه صفحه و نسبت ابعاد یکسان است. در این صورت ما باز هم با دو گوشی 5.8 و 6.2 اینچی با نسبت 18.5:9 رو به رو خواهیم بود. گفته می‌شد سازندگان با کاهش حاشیه‌ها، نسبت صفحه به پنل جلویی را به 89 تا 90 درصد خواهند رساند. اما با تکیه بر گزارش‌های اخیر، به نظر می‌رسد ناموفق بودن تست‌های داخلی سبب تغییر این تصمیم شده است.

این یعنی تغییرات در شکل ظاهری این تلفن های هوشمند بسیار اندک بوده و بخش عمده آن شامل تغییر محل تعبیه سنسور اثر انگشت و انتقال آن به زیر دوربین خواهد شد. به علاوه، گلکسی S9 پلاس با سیستم دوربین دوگانه پشتی تولید می‌شود. این تمام تغییرات محصولات جدید کره‌ای‌ها است؛ مگر این‌که طی هفته‌های آینده، اطلاعاتی متفاوت در این رابطه مطرح شود.

مشخصات فنی

گوشی موبایل گلکسی اس 9

بدون شک ویژگی‌های سخت افزاری محصولات سامسونگ بهبود پیدا خواهد کرد. نخستین مورد، بهره‌گیری از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 845 در بازار کشورهایی همچون آمریکا و چین است. در بازار سایر کشورها نیز کاربران از تراشه قدرتمند اگزینوس 9810 با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 و مودم LTE Cat. 18 6CA برخوردار خواهند شد. مقایسه مشخصات این دو تراشه، شباهت‌ها و تفاوت‌های دقیق آنها را مشخص می‌کند.

انتظار می‌رود مدل پایه گوشی موبایل گلکسی اس 9 با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی رونمایی شود. تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر افزایش حداقل ظرفیت داخلی و بیشتر بودن آن از 64 گیگابایت منتشر نشده است. به هر صورت، این امکان وجود دارد که مدل 5.8 اینچی تنها با 4 گیگابایت رم پیش روی کاربران قرار گیرد.

از دیگر موارد قابل توجه نیز می‌توان به استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، یو اس بی نوع C، خشاب مخصوص کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از سیستم شارژ بی سیم، بلوتوث 5.0 و احتمالا نسخه بهبودیافته فناوری تشخیص چهره و یا اسکنر عنبیه چشم اشاره کرد.

دوربین

گوشی موبایل گلکسی اس 9

دوربین را می‌توان نقطه فروش این پرچمداران جدید در نظر گرفت چرا که سامسونگ دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را بازنگری کرده است. نسخه پلاس، تنها مدل از این خانواده جدید خواهد بود که همراه با دو سنسور دوربین در بخش پشتی به دست کاربران می‌رسد. نسخه کوچک‌تر 5.8 اینچی با دوربین معمولی تکی نیز با قابلیت‌های ویژه در حال توسعه است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گزارش کرده بودیم، سنسور دوربین جدید سامسونگ که اخیرا شاهد رونمایی آن بودیم، احتمالا قدرت‌بخش گلکسی اس 9 خواهد بود. در این صورت، گوشی پیش رو از سنسور بازخوانی سریع سه‌لایه از سری Bright بهره برده و توانایی فیلم‌برداری با وضوح 1080p و نرخ 480 فریم بر ثانیه را دارد که ضبط ویدیوهای بسیار صحنه آهسته را امکان‌پذیر می‌کند. اگر سنسور دوربین سامسونگ واقعا این توانایی را داشته باشد، آن‌گاه باید در انتظار ویدیوهای 720p با نرخ 960 فریم بر ثانیه باشیم. تجهیز دردانه جدید کره‌ای‌ها به این سنسور هنوز تایید نشده است؛ اما در صورتی که اطلاعات پیش رو صحت داشته باشند، گوشی موبایل گلکسی اس 9 یکی از معدود تلفن های هوشمند بازار با این توانایی خواهد بود.

علاوه بر این، ممکن است سازندگان از فناوری فوکوس خودکار Super PD یا Super Phase Detection نیز استفاده کنند. سامسونگ جزئیات مربوط به این سیستم جدید را فاش نکرده است، ولی Super PD سرعت فوکوس را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد. برخی شایعات حتی از وجود دیافراگم متغیر که می‌تواند از f/1.5 به f/2.4 رود، خبر دارند؛ ویژگی بسیار جالبی که اخیرا شاهد استفاده از آن در گوشی تاشو W2018 بودیم. در رابطه با دوربین گلکسی اس 9 پلاس نیز احتمالا عملکرد آن مشابه گلکسی نوت 8 خواهد بود و سازندگان در کنار بهبود برخی ویژگی‌ها، قابلیت‌هایی جدید را نیز اضافه خواهند کرد.

باتری

گوشی موبایل گلکسی اس 9

در گذشته، برخی منابع از احتمال تجهیز گلکسی اس 9 به یک باتری 3 هزار و 200 میلی‌آمپر ساعتی خبر داده بودند. اما اسناد منتشرشده از طریق رگولاتوری برزیلی ANATEL از ظرفیت یکسان باتری با نسل قبلی خبر داشتند. در این صورت دو گوشی موبایل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به ترتیب با باتری‌های 3 هزار و 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع به دست کاربران خواهند رسید.

حالا که ظرفیت باتری افزایش پیدا نکرده است، امیدواریم سازندگان با بهبود سیستم‌های داخلی به طول عمر بیشتر آن کمک کنند.

سیستم نرم افزاری

گوشی موبایل گلکسی اس 9

نسل جدید پرچمداران سامسونگ، نخستین محصولات این شرکت با اندروید اوریو خواهند بود. سال گذشته و همراه با گلکسی اس 8 بود که سامسونگ نسخه 8.1 از رابط کاربری Experience UX را معرفی کرد. نسخه ارتقایافته این رابط کاربری با شماره 8.5 همراه با گلکسی نوت 8 شد و انتظار می‌رود گلکسی اس 9 با Experience UX 9.0 روانه بازار شود.

اخیرا مدیران اعلام کرده‌اند هوش مصنوعی نقش پررنگ‌تری در پرچمداران سری گلکسی S دارد. همچنین حتی انتظار می‌رود سازندگان از چیپ اختصاصی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز استفاده کنند. علاوه بر این، سامسونگ سال گذشته در خلال رویداد Bixby Voice خود در چین اعلام کرد که Galaxy S9 UX با نام Galaxy Ai UX خوانده خواهد شد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید در انتظار ویژگی‌هایی جدید همراه با اندروید اوریو باشیم. متاسفانه فعلا اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

ویژگی‌های اضافی

با معرفی نسل جدید، کاربران می‌توانند در انتظار بسیاری از ویژگی‌های قبلی همچون سیستم تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم باشند. گفته می‌شود امسال سازندگان از اسپیکرهای استریو که توسط AKG تنظیم شده‌اند، بهره می‌برند. به علاوه، ایرفون‌های تنظیم‌شده توسط AKG باز هم در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. کاربران به واسطه نسخه جدید دکس که احتمالا با نام DeX Pad معرفی خواهد شد، می‌توانند از گلکسی اس 9 با عملکرد مشابه یک کامیپیوتر شخصی هم استفاده کنند.

بیکسبی

گوشی موبایل گلکسی اس 9

دستیار شخصی بیکسبی، سال گذشته همراه با گلکسی اس 8 رونمایی شد. به عقیده سازندگان، بیکسبی به اندازه‌ای مهم هست که از یک کلید سخت افزاری مخصوص برای آن استفاده شود. به همین جهت، دلیلی برای حذف کلید فیزیکی مخصوص بیکسبی در گوشی موبایل گلکسی اس 9 وجود ندارد.

با اینکه اطلاعات چندانی در این رابطه در دست نیست، اما ممکن است Galaxy S9 و +Galaxy S9 به صورت پیش‌فرض به بیکسبی 2.0 تجهیز شوند. تلاش سامسونگ برای مانور دادن روی هوش مصنوعی، ما را نسبت به ارائه قابلیت‌های جدید توسط بیکسبی امیدوار می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

گوشی موبایل گلکسی اس 9

سامسونگ به صورت رسمی، معرفی محصولات جدید خود در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) و در خلال نمایشگاه MWC 2018 را تایید کرده است. در همین رویداد نیز مدیران، جزئیات مربوط به زمان آغاز پیش‌فروش و عرضه را اعلام خواهند کرد.

گوشی های سری گلکسی اس 9، 29 مارس سال گذشته معرفی شدند و پس از آغاز پیش‌فروش از روز بعدی، از تاریخ 21 آوریل نیز در بازار به فروش رسیدند. انتظار می‌رود کره‌ای‌ها باز هم با برنامه زمانی مشابه، محصولات خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند.

در رابطه با قیمت، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به ترتیب با قیمت‌های 799 و 899 یورو در بازار اروپا فروخته شدند. کاربران آمریکایی نیز برای خرید این گوشی ها باید 724.99 و 824.99 دلار پرداخت می‌کردند. انتظار می‌رود امسال نیز در صورت عدم افزایش قیمت، شاهد همین ارقام برای نسخه پایه دو گوشی موبایل گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اقا دیشب رفتم میت ده پرو رو از نزدیک دیدم عجب چیز نازی بود

  2. دالم اق میزنم
    ولی بگم ها اپل بد است گوشی چینی کره ای خوب است.

  3. گوشی های خوبی هستن اما کو پول برای خریدن قیمت ها خیلی بالا هستن

  4. گوشی خوبی به نظر نمیاد سامسونگ خراب کرده

  5. بیشتر منظر معرفی پرچمدار بعدی ال جی و سونی هستم

  6. این شما و این هم بهترین پرچمدار سال 2018

    این گوشی شاهکار میشه بهتون قول میدم، با گشودگی دریچه دوربینش همه سوسک می کنه