معرفي کروم بوک پیکسل با پردازنده 1.8 گیگاهرتز Core i5 و صفحه نمایش لمسی

امروز غول جستجوی اینترنتی، لپ تاپ جدید خود را معرفی نمود و از همین امروز می‌توان پیش خرید آن را انجام داد. تمام کروم بوک‌هایی که تا به امروز توسط کمپانی‌های مختلف از جمله ایسر، اچ پی و سامسونگ تولید شده بودند بر پایه سرویس‌های ابری کار می‌کردند اما حالا اگر بخواهید کارهای بیشتری با کروم بوک خود انجام دهید، گوگل یک ابزار تازه را برایتان در نظر گرفته است.

پیکسل دارای یک صفحه نمایش 12.85 اینچی با نسبت تصویر 3:2 است که 18 درصد فضای عمودی بیشتر را نسبت به نمایشگرهای 16:9 ارائه می‌کند. یکی از قابلیت‌های برجسته لپ تاپ گوگل رزولوشن بسیار بالای 2560 در 1700 پیکسلی آن است که تراکم 239 پیکسل در اینچ و روشنایی 400 نیت را ارائه می‌کند. البته این نمایشگر لمسی است و این بدین معناست که گوگل نیز به دنبال ویندوز 8 رابط کاربری Chrome OS را لمسی کرده است.

{photo}91/12/04/Chromebook-pixel-1{/photo}

پیکسل همچنین دارای یک پردازنده 2 هسته‌ای Core i5، حافظه رم 4 گیگابایت و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 32 یا 64 گیگابایت است. اگر این حجم حافظه برایتان کافی نیست، گوگل 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی ابری در سرویس Google Drive را نیز به مدت 3 سال در اختیارتان قرار خواهد داد. مدل 64 گیگابایت پیکسل از LTE و WiFi و مدل 32 گیگابایت تنها از WiFi پشتیبانی می‌کند.
پیکسل از میکروفون-سه گانه بهره می‌برد، که یکی از آنها در زیر صفحه کلید قرار گرفته است و به کاربر کمک می کند تا در زمان ضبط صدای خود یا محیط اطراف، نویز محیط را حذف کند. به عنوان مثلا زمانی که در حال تایپ کردن در سرویس مکالمه تصویری Hangouts هستید صدای فشار دادن کلیدهای صفحه کلید بصورت خودکار حذف می‌شود.

پیکسل دارای یک دوربین HD به عنوان وب کم و یک ترک پد شیشه‌ای است. این کروم بوک از دو پورت USB، یک دیسپلی پورت، جک هدفون/میکروفون و کارت خوان حافظه SD بهره می‌برد، اما متاسفانه فاقد درگاه شبکه سیمی اترنت است.

{photo}91/12/04/Chromebook-pixel-2{/photo}

طول عمر باتری با این نمایشگر رزولوشن بالا، چطور خواهد بود؟ پیکسل دارای یک باتری 59 وات ساعتی است که بنا به ادعای گوگل 5 دوام می‌آورد. این کمپانی یک آزمایش متن-باز را نیز بصورت آنلاین در اختیار منتقدین قرار داده تا بتوانند طول عمر باتری پیکسل را خودشان آزمایش کنند.

اگر تمایل به خرید کروم بوک پیکسل دارید می‌توانید بصورت آنلاین نسخه Wi-Fi تنها آن را با قیمت 1,299 دلار و نسخه LTE آن را با قیمت 1,449دلار از فروشگاه گوگل پلی یا Best Buy خریداری کنید.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*