بر فراز لندن : رکورد بزرگترين تصوير پانوراماي جهان به ثبت رسيد

رکورد بزرگترین عکس پانورامای جهان روز گذشته شکسته شد. این عکس سال گذشته از فراز برج BT لندن گرفته شده و اکنون به صورت آنلاین قابل مشاهده است.این عکس ۳۶۰ درجه کیفیتی بیش از ۳۲۰ گیگاپیکسل داشته و از ۴۸۶۴۰ فریم مجزا تشکیل شده است. جالب اینکه رکوردار قبلی هم یک عکس ۸۰ گیگاپیکسلی بود که سال ۲۰۱۰ از شهر لندن گرفته شده.

در این عکس می توانید مقدار زیادی ابر خاکستری و مردم مینیاتوری را ببینید که در اطراف شهر در حال گشت و گذار هستند. این عکس در یک بازه سه روزه توسط جفری مارتین، هولگر شولز و تام میلز عکاسی شده است. این گروه برای یک شرکت متخصص در زمینه عکس های پانوراما کار می کنند.

فریم های مورد استفاده در این عکس توسط دوربین های Canon EOS 7D با لنز EF 400 میلیمتریf/2.8 و نوع خاصی از پایه های رباتیک پانوراما ثبت شده اند. و تنها پردازش ساده عکس ها تقریبا ۳ ماه زمان برده است.

برای اینکه بتوانید اندازه این عکس را تصور کنید، اگر آن را با رزولوشن معمولی چاپ کنید، ۹۸ متر طول و ۲۳ متر عرض خواهد داشت. یعنی تقریبا هم اندازه کاخ باکینگهام یا بهتر بگوییم، ۶۰ هزار بار بزرگتر از یک عکس گرفته شده با اسمارت فون شما.

از شما دعوت میکنیم این تصویر را مشاهده نمایید :


منبع : en.gadgetnews