10 حقیقت شوکه کننده در مورد کره شمالی

10 حقیقت شوکه کننده در مورد کره شمالی

در همه جای دنیا قوانین سخت‌گیرانه و عجیب وجود دارد اما شرایط در کره شمالی بسیار بدتر از سایر نقاط جهان است و به همین خاطر در این مطلب به 10 حقیقت شوکه کننده در مورد کره شمالی می‌پردازیم که تصورش هم برای ما ممکن نیست.

1- برای سفر کردن و اقامت در پایتخت مجوز لازم است

شاید تصورش هم کمی مشکل باید اما در کره شمالی برای سفر به شهرهای دیگر به مجوز نیاز دارید و گذشته از این مورد برای سکونت در پایتخت می‌بایست لیاقت، وفاداری به حکومت و صلاحیت کلی شما توسط مقامات دارای صلاحیت تایید شود. به همین خاطر بخش عظیمی از جمعیت شهر پیونگ‌یانگ را کارمندان دولت، نیروهای نظامی و جاسوسان امنیتی تشکیل می‌دهند.

کره شمالی

رهبر کره شمالی در حال رای دادن به خودش!

2- انتخابات تنها یک شوخی سخیف است

هر پنج سال یکبار در این کشور یک انتخابات برگزار می‌شود اما در لیست نامزدها تنها اسم یک فرد، یعنی رهبر فعلی کره به چشم می‌خورد و شما ملزم به رای دادن به او هستید! در برگه‌های انتخاباتی دو گزینه (آری یا نه) وجود دارد و مردم باید گزینه «آری» به رهبر و سیستم حاکم را با رضایت انتخاب کنند زیرا در غیر این صورت درخت می‌شوند و حکمشان تبر!

3- توزیع فیلم‌های ساخته کره جنوبی، کتاب مقدس و پورنوگرافی ممنوع

با اینکه بر اساس آمارهای منتشر شده بالغ‌بر 60 درصد مردم کره شمالی عملا خداناباور هستند، توزیع فیلم‌های پورنوگرافی و محتواهای مستجن در این کشور در بسیاری از موارد به مرگ فرد خاطی منجر می‌شود و بر اساس برخی گزارشات در این کشور ما با نوعی از رابطه جنسی مواجه هستیم که هدف آن تحقیر انسانیت، کاهش شهوت و به مرور سوق دادن او به مسیری است که به جای عشق‌های زمینی تنها به سیستم حاکم عشق بورزد!

همچنین داشتن کتاب‌های مقدس مانند انجیل ممنوع بوده و حکم تماشای فیلم‌هایی که در کره جنوبی ساخته شده اعدام است!

کره شمالی

بیشتر پناهجویان کره شمالی زن‌ها هستند

4- اینترنت به معنای واقعی وجود ندارد

تقریبا آمار قابل استنادی در مورد چگونگی و تعداد سایت‌های در دسترس برای مردم کره شمالی وجود ندارد اما بر اساس صحبت‌های افرادی که از این کشور فرار کرده‌اند و اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است، جدای از اینکه بسیاری از مردم به رایانه شخصی و اینترنت دسترسی ندارند، در کره شمالی با شبکه‌ای کوچک (مانند اینترنت اما در ابعاد بسیار کوچک‌تر) مواجه هستیم که اطلاعات آن توسط سیستم حاکم کنترل می‌شود و مردم به غیر از آن سایت‌ها به هیچ محتوای اینترنتی دیگری دسترسی ندارد. جالب‌تر اینجاست که در سال 2017 گزارشاتی در مورد فعالیت برخی افراد از کره شمالی در سایت‌های علمی و پورنوگرافی منتشر شد که می‌تواند بیانگر این باشد که کارمندان رده بالای دولت به اینترنت آزاد (شاید بهتر است بگوییم تقریبا آزاد) دسترسی دارند و محدودیت‌ها بر اساس پست و جایگاه هر فرد طبقه‌بندی شده است.

رسانه‌های کره شمالی در سال 2013 مدعی شده‌اند رهبر این کشور زیباترین مرد (به طور دقیق‌تر جذاب‌ترین مرد برای خانوم‌ها) در جهان است.

5- خودکشی جرمی بزرگ به شمار می‌رود

شاید پیش از این با خود گفته باشید اگر قشر فرودست کره شمالی با توجه به وضعیت معیشتی اسفناکشان به زندگی خود پایان بدهند، دست به کاری عقلانی زده‌اند اما باید بدانید بر اساس قوانین حاکم بر این کشور اگر فردی خودکشی کند، تا سه نسل از نزدیکان او به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شوند و همین دلیل اصلی برخی از ساکنین این سرزمین برای پایان ندادن به زندگیشان است.

در توجیه این قانون آمده است، فرد خودکشی‌کننده در حال فرار از لطف رهبر و زحمت کشیدن برای نظام مردمی کره شمالی است.

6- کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) به دستشوئی نمی‌رود!

خنده‌دار، منزجر کننده و غیرقابل تصور است، نه؟ بخشی از جامعه کره شمالی بر اساس تعالیمی که در مدارس یا مراکز دیگر به آن‌ها داده می‌شود، اعتقاد دارند رهبر این کشور دستشوئی نمی‌رود، در سن 3 سالگی رانندگی را یاد گرفته، در سن 9 سالگی قهرمان قایقرانی جهان را شکست داده و از همه جالب‌تر اینکه پدر او (رهبر قبلی) در سال 2000 همبرگر را کشف کرده است!

کره شمالی

در کره شمالی سیستمی بسیار بسته و ظالم حاکم است

7- دزدی در روز روشن!

در سال ۱۹۴۷ کیم ایل سونگ ۱۰۰۰ خودروی سواری ولوو را از سوئد به نوعی خرید و به کره‌ی شمالی آورد اما هرگز پول آن‌ها را پرداخت نکرد!

8- اکنون در زمستان سال 106 هستیم

شاید عجیب باشد اما تاریخ در کره شمالی از سال 1912 و زاد روز کیم ایل-سونگ بنیان‌گذار سیستم فعلی شروع می‌شود. چقدر عجیب و دردناک است این تغییر گذشته و تبدیل کردن انسان به موجودی که باید سراسر عشق شود به سیستمی خودکامه. این وضعیت من را یاد کتاب 1984، نوشته جورج اورول می‌اندازد.

9- استفاده از فکس برای مکاتبه با کره جنوبی!

شاید عجیب باشد که در دنیای مدرن و پیشرفته امروز، کشوری برای مکاتبه با سایر نقاط جهان از ماشین فکس استفاده کند! کره شمالی برای ابلاغ تهدیدات و تصمیمات خود در نقاط مرزی به همسایه جنوبیش از یک دستگاه فکس استفاده می‌کند.

کره شمالی

نمایی از محله‌های فقیر نشین در کره شمالی

10- وقتی انسان، آدم‌خوار می‌شود

با استناد به برخی گزارشات رسمی و صحبت‌های پناهجویان کره شمالی، در سال‌های 1995 تا 1997 این کشور با قحطی بی‌سابقه‌ای مواجه شد و عده‌ای از مردم برای زنده ماندن به آدم‌خواری روی آوردند.