دوربین گلکسی S9

ساختار واقعی دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس مشخص شد

تاکنون درباره دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس اخبار زیادی منتشر شده است. طبق تصاویری که اخیرا از ماژول دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس منتشر شده، به طور دقیق از ساختار دوربین این دو پرچمدار سامسونگ و همچنین نحوه قرارگیری حسگر اثر انگشت در آن‌ها مطلع شده‌ایم.

چندی پیش رندرهای جدید گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در کنار یکدیگر منتشر شد و طبق آن‌ها، با سبک طراحی پنل جلویی این دو گوشی آشنا شدیم. ایوان بلاس، فا‌ش‌کننده مشهور و مورد اعتماد اطلاعات مربوط به گوشی های موبایل، این تصاویر را در اختیار ما قرار داد. با گذشت زمانی کوتاه، وی در حساب کاربری خود در توییتر تصاویری از ماژول دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس به همراه حسگر اثر انگشت را نیز منتشر کرد.

همانطور که انتظار داریم، مدل بزرگتر برخلاف مدل پایه به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد. رزولوشن هر دو سنسور آن 12 مگاپیکسل است. در سمت راست ماژول این مدل، دوربین سامسونگ گلکسی اس 9 دیده می‌شود که تنها یک سنسور دارد. اما از این تصویر یک مشخه مهم دیگر نیز مشخص می‌شود.

سامسونگ در سال گذشته به خاطر قرار دادن حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن در جایی نامناسب و سخت به منظور لمس کردن، شدیدا مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. همچنین کاربران حین تلاش برای پیدا کردن اسکنر، اغلب شیشه دوربین را لمس کرده و آن را لک‌دار می‌کردند. این موضوع بر روی کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین تاثیر زیادی می‌گذاشت. در گلکسی نوت 8 مشکل لمس اشتباهی دوربین و کثیف شدن آن رفع شد، اما با توجه به بلندتر شدن اندازه نمایشگر گوشی، لمس اسکنر همچنان دشوار بود.

دوربین گلکسی S9

حسگر اثر انگشت زیر دوربین گلکسی S9 قرار دارد

بعد از رونمایی دو گوشی میان‌رده گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 متوجه شدیم سامسونگ واقعا به اعتراضات کاربران پاسخ خواهد داد، چرا که در این دو گوشی که دارای طراحی بدون حاشیه هستند، حسگر اثر انگشت بعد از رفتن به پنل پشتی، درست زیر دوربین قرار گرفته است. اکنون بر اساس تصویر ماژول دوربین گلکسی S9 و گلکسی 9 پلاس به طور کامل از این اتفاق مطمئن هستیم. از آنجایی که روز رونمایی دو گوشی به صورت رسمی توسط سازنده اعلام شده و سامسونگ حتی دعوت‌ نامه‌هایی را برای اهالی رسانه ارسال کرده است، به زودی همه چیز مشخص می‌شود. بر اساس عکس دعوت‌نامه سامسونگ نیز می‌توان دریافت دوربین، یکی از اصلی‌ترین نقاط تمرکز در گلکسی اس 9 و مخصوصا گلکسی اس 9 پلاس است.