طرحواره سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro)

شماتیک سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro) ، کلیات طراحی این گوشی را فاش کرد

در شماتیک سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro) ، کلیات طراحی این گوشی، نوع و مکان قرار گیری دوربین آن مشخص شد. اکسپریا ایکس زد پرو ، پرچمدار جدید سونی، احتمالا ماه آینده در MWC رونمایی می شود.

احتمالاً سونی پرچم‌دار بعدی خود، اکسپریا ایکس زد پرو را ماه آینده در نمایشگاه MWC 20187 رونمایی خواهد کرد. گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که ایکس زد پرو اولین گوشی با صفحه نمایش 4K اولد است. همچنین شایعه شده که این گوشی قدرتمند با یک صفحه نمایش فول اسکرین و دوربین دوگانه عرضه می شود. شماتیک سونی اکسپریا ایکس زد پرو ، کلیات طراحی جلو و پشت این گوشی را فاش کرد.

در تصویر شماتیک سونی اکسپریا ایکس زد پرو ، حاشیه بالایی گوشی شامل دوربین سلفی، اسپیکر و سنسورها می شود و در حاشیه پایینی نیز اسپیکر دیگری موجود است. اطلاعات به‌دست‌آمده دیگر از ایکس زد پرو نشان‌دهنده مجهز شده آن به صفحه نمایش 5.7 اینچی با نسبت 18:9 خواهد بود. این گوشی می‌تواند اولین سری از گوشی ها با نسبت صفحه نمایش 18:9 سونی باشد.

در قسمت پشتی، سمت چپ بالا، دوربین دوگانه قرار دارد که به‌صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند و در کنار آن‌ها فلش دوربین کار گذاشته شده است. سنسور اثر انگشت نه در صفحه جلویی و نه در پشت گوشی وجود ندارد، بلکه در دکمه خاموش و روشن کردن به کار گرفته شده است. گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا ایکس ای 2، اکسپریا ایکس ای 2 اولترا و اکسپریا ال 2 که در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند، از سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی، زیر دوربین اصلی بهره می‌بردند. در اکسپریا ایکس زد پرو، به‌جز دکمه خاموش و روشن کردن، دکمه‌های تنظیم صدا و راه‌اندازی دوربین نیز قرار دارند.

طرحواره سونی اکسپریا ایکس زد پرو (Xperia XZ Pro)

اطلاعات فاش شده قبلی در مورد اکسپریا ایکس زد پرو نشان‌دهنده مجهز شدن گوشی به پردازنده اسنپدراگون 845 بودند و همچنین نشان می دادند که ایکس زد پرو از تراشه 8 هسته‌ای Kryo 385 و پردازنده گرافیکی Adreno 630 بهره می‌برد. از نظر میزان رم و حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این فضای قرارگیری میکرو اس دی نیز در گوشی تعبیه شده تا بتوان از میزان حافظه بیشتری استفاده کرد.

دوربین اصلی این گوشی احتمالاً شامل دو لنز 18 مگاپیکسلی با اندازه 1.33 میکرون و 12 مگاپیکسلی با سایز 1.38 میکرون خواهد بود و همچنین دوربین سلفی آن نیز 13 مگاپیکسل است. سیستم‌عامل گوشی اندروید اورئو 8.0 بوده و از یک باتری 3420 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد. از نظر قیمت نیز به احتمال قوی این گوشی در حدود 950 دلار ارزش خواهد داشت.

پس از رونمایی در MWC 2018 اکسپریا ایکس زد پرو احتمالاً در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به بازار عرضه می‌شود. سونی همچنین قصد دارد که از گوشی اکسپریا ایکس زد 2 نیز در نمایشگاه MWC رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این سونی هم که فقط درجا میزنه … همش همین شکلی بوده . یه نگاه به سامسونگ و اپل بندازه طراحی رو یاد بگیره

  2. اینا که هنوز مشکل این حاشیه ها رو حل نکردن

  3. نمیدونم چرا من هنوزم از سونی خوشم میاد