بزرگترین تولیدکننده گوشی های موبایل

سامسونگ هم‌چنان بزرگترین تولیدکننده گوشی های موبایل است

سامسونگ با غلبه بر اپل و هواوی، موفق شد عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های موبایل در دنیا را حفظ کند. اما عملکرد سایر سازندگان مطرح در سال گذشته میلادی چگونه بوده است؟

به تازگی دو مرکز IDC و Strategy Analytics با انتشار گزارش‌های مجزا، میزان عرضه گوشی های هوشمند در سال 2017 میلادی و سهم بازار هرکدام از سازندگان برتر را اعلام کرده‌اند. این اطلاعات نشان می‌دهند طی سه ماهه پایانی سال، اپل با عرضه 77.3 میلیون گوشی آیفون در جایگاه نخست قرار داشته و بر سامسونگ غلبه کرده است. با این وجود، سامسونگ با عرضه بیش از 317 میلیون گوشی در طول سال هنوز هم به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های موبایل جهان شناخته می‌شود.

شیائومی با عرضه تقریبا دو برابر گوشی بیشتر در مقایسه با سال 2016 میلادی، تحلیل‌گران را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت چینی در سه ماهه چهارم 2017، 28.1 میلیون گوشی را عرضه کرده که در مقایسه با همین زمان نسبت به سال 2016 که رقم 14.3 میلیون بود، موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

بزرگترین تولیدکننده گوشی های موبایل

فصل تعطیلات، اتفاقات جالب و البته ناراحت‌کننده‌ای را برای سازندگان مطرح به همراه داشت چرا که عرضه تلفن های هوشمند چهار شرکت از پنج شرکت اول، طی این دوره کاهش پیدا کرد. به گفته “Strategy Analytics”، این دوره با “بزرگترین سقوط سالانه” همراه بود. در واقع در سه ماهه پایانی سال 2017، تنها 400 میلیون دستگاه روانه بازار شد که در مقایسه با آمار 438 میلیونی سال قبلی، بسیار کمتر است.

مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط این دو کمپانی مشهور، از هر پنج گوشی که در سال 2017 روانه بازار شد، یکی با برند سامسونگ بوده است. اپل با سهم 14.7 درصدی پشت سر این کمپانی کره‌ای قرار می‌گیرد و جایگاه‌های دوم و سوم نیز با سهم 10.4 و 7.6 درصدی، به ترتیب به هواوی و اوپو می‌رسد.

اگرچه جزئیات مربوط به این دو گزارش با یکدیگر کمی متفاوت است، اما IDC و Strategy Analytics از عرضه حدودا 1.5 میلیارد دستگاه خبر داده‌اند. این میزان با رقم مربوط به سال 2016 هم تقریبا یکسان است که این موضوع، اشباع بسیار زیاد بازار را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سامسون به عنوانه بزرگ ترین حماله دنیا و پست سرش هاوایی مقامه دوم رو داره جونه دنیارو میکنن ولی اخرش رو هم ۳ میلیارد سودشون نیست

  2. ساسمونگ هنوز گوشیشو هم نفروخته بیاد بیشتر سود میکنه

  3. بازار میان رده ها خیلی خوب در دست داره سامسون

    عملکرد آیفون توی گوشی های پرچمدار (گران قیمت!) خوبه

    و هوآوی بازار بالارده ها عملکردش از همه بهتره

  4. عشقه سامسوووونگ

    کووووور شود هر آن کس که نتواند ببیند

  5. شکی نیست که سامسونگ یه غول بزرگه ولی جایگاهش بزودی تغیر میکنه