کوچکترين تراشه مبتني بر ARM معرفي گرديد

قطعات موبایل روز به روز کوچک‌تر و توانمندتر می‌شوند اما باور تراشه‌ای به این کوچکی دشوار است. در کنگره جهانی موبایل امسال تراشه مبتنی بر ARM به نام Kinetis KL02 به نمایش گذاشته شد که ابعاد بسیار کوچک 1.9 در 2.2 میلی متر دارد. این تراشه یک میکرو کنترلر تمام عیار است و این بدین معناست که K102 دارای پردازنده، حافظه رم، رام، کنترلرهای ورودی و خروجی و در واقع یک سیستم-روی-یک-چیپ کامل است.

K102 به اندازه SoCهای بکار رفته در تلفن‌های هوشمند قدرت ندارد اما پردازنده 32 بیت آن با فرکانس 48 مگاهرتز کار می‌کند و دارای 4 کیلوبایت حافظه رم و 32 کیلوبایت حافظه ذخیره سازی است. این تراشه برای استفاده در موبایل‌ها ساخته نشده و ابعاد کوچک آن باعث می‌شود تا در مصارف خاص مانند پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و بیمار به راحتی بتواند آن را قورت دهد.

به این ترتیب پزشکان می‌توانند از این ابزار در بدن انسان و برای مصارف پزشکی بهره ببرند یا برای مصارف نظامی حساس مورد استفاده قرار گیرد.

نکته جالب توجه دیگر در مورد K102 قیمت بسیار پایین 75 سنتی آن است که استفاده از آن را برای هر تجارتی میسر می‌سازد.

کمپانی سازنده این کامپیوتر کوچک، Freescale اعلام نموده که از این تراشه می‌توان در موارد مختلف از جمله، مسواک، خودروها، درب گاراژ، پنجره اتومبیل، ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های پزشکی، پخش کننده‌های موسیقی و هزاران ابزار دیگر استفاده نمود.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*