کاهش خودکار سرعت آیفون

چگونه حالت کاهش خودکار سرعت آیفون را غیر فعال کنیم؟

بعد از مدت‌ها بحث و جدل، سرانجام اپل موضوع کاهش خودکار سرعت آیفون را تایید کرد. ولی کاربران چگونه می‌توانند از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شده و این حالت را غیر فعال کنند؟

اگر اتفاقات اخیر مربوط به آیفون های اپل را دنبال کرده باشید، احتمالا با موضوع کاهش خودکار سرعت آیفون های قدیمی آشنا هستید. ظاهرا اپل با استفاده از مکانیسمی مخصوص در سیستم عامل آی او اس، سرعت گوشی های آیفون را با قدیمی شدن باتری آنها کاهش می‌داد. در واقع طرز فکر اپل این بود: موبایلی که سرعت پایین‌تری دارد، بهتر از موبایلی است که به خاطر مشکلات باتری، دائما به صورت تصادفی خاموش می‌شود. در نهایت، این موضوع باعث شد تا اهالی کوپرتینو با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، مشکل را مدیریت کنند.

اگرچه این تصمیم از نگاه مدیران عاقلانه است، اما مشکل اصلی این بود که آنها این کار بدون آگاه کردن کاربران انجام دادند. به علاوه، این موضوع سبب شد بسیاری از دارندگان آیفون های قدیمی برای خرید یک گوشی جدید اقدام کنند.

حالا اپل ضمن عذرخواهی از کاربران، هم‌زمان با iOS 11.3، گزینه‌ای جدید را در بخش مربوط به باتری در تنظیمات اضافه کرده است که با غیر فعال کردن آن می‌توان از تضعیف اتوماتیک دستگاه در طول زمان جلوگیری کرد. در ادامه نحوه انجام این کار را بررسی می‌کنیم:

کاهش خودکار سرعت آیفون

ابتدا وارد تنظیمات شده و در قسمت مربوط به باتری، وارد Battery Health Beta شوید.

کاهش خودکار سرعت آیفون

در این بخش، اطلاعات مربوط به سلامت باتری و هرگونه کاهش سرعت پردازنده نوشته شده است:

کاهش خودکار سرعت آیفون

اگر گوشی به خاطر عملکرد ضعیف باتری، تصادفا ری‌استارت شده باشد، سرعت پردازنده برای جلوگیری از این حالت در آینده، به صورت خودکار کاهش پیدا می‌کند. در این بخش غیر فعال کردن “Performance Manager” یا همان حالت مدیریت عملکرد امکان‌پذیر است. به خاطر بسپارید که در صورت ری‌استارت شدن دوباره گوشی در آینده، باید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و آن را مجددا فعال کنید.

کاهش خودکار سرعت آیفون

البته اگر سلامت باتری شما کمتر از 80 درصد است، نیازی به سر و کله زدن با این بخش نبوده و به سادگی می‌توان به یکی از فروشگاه‌های مجاز اپل برای تعویض آن مراجعه کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام برای گوشی 6 اس من هنوز اپدیت 11.3 فعال نیست و میزنه نسخه اپدیت شما 11.2.5 می باشد وسلام و اپدیت جدیدی نداره!!!
    چکار کنم؟

  2. کلا از یه چیز اپل خوشم میاد و اونم اینه ک برای خودش قوانین تعریف میکنه و سرخود، همینجوری بدون اینکه ببینه بازخورد کاربران چی هست، یه اقدامی میکنه، یعنی چی آخه هر بار ری استارت شه، باید بری یه دستی بکشی تا…
    خداییش باهوشن ک در آمد دارن، تا باهوش نباشی و نتونی مغز خریدارتو شستشو بدی کسی ازت جنس نمیخره

  3. خیلی جالب بود ممنون

  4. از طرفی آیفون هنوزم خاطر خواه زیاد داره ولی فکر میکنم به برند نگا میکنن ن به کیفیت گوشی

  5. همینمون مونده باید دست به اچار هم بشیم

  6. این گندیه که آیفون زده حالا میخواد جمعش کنه

  7. آره منم این مشکلو داشتم
    ممنون از راهنماییتون

  8. ضده اپل شدین کلا سایتتون