گوشی Doogee V

گوشی Doogee V معرفی شد؛ طراحی مشابه آیفون 10 و حسگر اثر انگشت زیر صفحه

گوشی Doogee V از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آیفون ایکس اپل دارد و دو مشخصه اصلی آن نیز حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش و سیستم عامل اندروید به شمار می‌روند. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

شرکت اپل پس از رونمایی از گوشی آیفون 10 خود با یک نوار مشکی در بالای صفحه، موجب تغییر سیاست سایر شرکت‌های تولیدکننده گوشی های اندرویدی شد و حالا هر روز شاهد رونمایی از گوشی جدیدی با این نوارهای بالای صفحه (notch) در بازار هستیم. حالا شرکت چینی Doogee نیز با معرفی یک محصول شبیه به آیفون ایکس اپل به جرگه این تولیدکنندگان پیوسته است.

همانطور که در تصاویر نیز مشاهده می‌کنید، گوشی Doogee V شباهت بسیار زیادی به پرچمدار کنونی و گران‌قیمت اهالی کوپرتینو دارد: صفحه نمایش کم حاشیه و منحنی در چهار گوشه و البته نواری در بالای صفحه نمایش. علی رغم وجود تفاوت‌هایی نظیر نحوه قرار گرفتن دوربین دوگانه در پشت، دوج وی شباهت خیره‌کننده‌ای به آیفون 10 اپل دارد. همچنین خبری از حسگر اثر انگشت در بخش پشتی دستگاه نیست.

گوشی Doogee V ، شبیه به آیفون اما پلتفرم اندروید!

اما مهمترین مشخصه این گوشی چینی مربوط به حسگر اثر انگشت آن است؛ سازندگان و طراحان چینی موفق شدند این سنسور را در زیر صفحه نمایش قرار دهند. البته اولین گوشی هوشمند همراه با حسگر اثر انگشت یکپارچه چند هفته قبل معرفی شد؛ این فناوری جدید که توسط شرکت Synaptics معرفی شده در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد و به زودی شاهد محصولات بیشتری در همین زمینه خواهیم بود. البته شرکت چینی دوج همکاری با سینپتیکس در این زمینه را تایید نکرده است، اما اگر متخصصان این شرکت موفق به قرار دادن حسگر اثر انگشت در زیر صفحه شده‌اند، به احتمال زیاد از فناوری جدید همین شرکت بهره گرفته‌اند. با این حال باید عملکرد واقعی حسگر مربوطه را در بررسی‌های عملی مشاهده کرد.

گوشی Doogee V

قرار گرفتن این حسگر به صورت یکپارچه بر روی صفحه نمایش گوشی Doogee V بدین معناست که خبری از قابلیت تشخیص چهره کاربران نظیر Face ID آیفون ایکس در این گوشی نخواهد بود. بنابراین قرار گرفتن نوار مذکور در بالا دلیل خاصی نداشته و این شرکت تنها به دنبال طراحی ظاهری شبیه به آیفون پرچمدار اپل بوده است. با اینکه این نوار بالای صفحه در ابعاد مشابه با رقیب اپلی طراحی شده، اما محتویات درون آن کمتر از آیفون X اپل است؛ میکروفون دستگاه، دوربین سلفی و یک سنسور نوری. پورت یو اس بی نسخه C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند.

هنوز در زمینه قیمت محصول و بازارهایی که قرار است در آن عرضه شود اطلاعاتی منتشر نشده است. علاوه بر این هنوز مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این محصول چینی نیز مشخص نیست. البته ایوان بلاس، یکی از لودهندگان قدیمی، ماه گذشته این گوشی و برخی مشخصات آن را لو داده بود. بلاس معتقد است این گوشی با صفحه نمایش 6.2 اینچی همراه است. تصاویری که وی ماه گذشته از این محصول منتشر کرده بود حالا در تیزر رسمی شرکت چینی برای گوشی Doogee V دیده می‌شوند، بنابراین ابعاد صفحه نمایش مذکور احتمالا حقیقت داشته باشد. شرکت Doogee قصد دارد اطلاعات بیشتری از این گوشی خود در تاریخ 27 فوریه (7 اسفند 96) منتشر کند؛ یک محصول مشابه با آیفون X اما همراه با سیستم عامل اندروید و حسگر اثر انگشت یکپارچه در صفحه.

البته در نظر داشته باشید که زیبایی گوشی در این تصاویر نمی‌تواند فاکتور مناسبی برای تصمیم‌گیری و خرید باشد و مطمئنا کیفیت گوشی و امکانات آن قابل مقایسه با آیفون ایکس اپل نخواهد بود. محصولات قدیمی شرکت Doogee به نسبت رندرهای خوش رنگ و لعاب خود طراحی عادی و معمولی داشتند و قیمت پایین آنها نیز به خاطر استفاده از قطعات نسبتا کم کیفیت بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اومده قابلیت های خوبو جذب کرده برای خودش بنظر من عالیه

  2. اصلا اسمش تا حالا حتی به گوششمم نخورده

  3. خوبه کامل داره میگه مشابه آیفون نمیدونم چرا ایفون ازون شکایت نمیکنه بخاطر کپی غیر مجاز

  4. کجاش شبیه آیفون ده هست؟؟ حسگرشم که توی صفحهس

  5. نوار داره اون بالاش که