بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 که همین حالا می‌توانید بخرید

اگر به دنبال خرید یک تبلت جدید اندرویدی هستید، ما در این مقاله به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 از برندهای سامسونگ، هواوی، ایسوس و لنوو همراه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت آن‌ها خواهیم پرداخت.

بازار تبلت های اندرویدی فروکش کرده، به معنای واقعی کلمه راکد است و اغلب شاهد عرضه محصولاتی از سوی برندها و سازندگان ناآشنا هستیم. برخی از آن‌ها در حال حاضر گزینه‌های مناسبی برای خریداری هستندف اما پیدا کردن یک گزینه درست در دنیای بیکران لوازم دیجیتالی می‌تواند همانند پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه باشد. در این بین خوشبختانه برخی از برندهای بزرگ نیز همچنان اقدام به تولید تبلت های اندرویدی می‌کنند؛ اگرچه مثل گذشته این فعالیت پررنگ نیست.

با تمام این تفاسیر اگر شما به دنبال خرید یک تبلت اندرویدی کاملا مناسب برای مالتی‌مدیا، فعالیت‌های هنری یا کار هستید و می‌خواهید از نظر قیمتی نیز چیزی بین ارزان و گران باشد، ما در این مطلب لیستی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 که می‌توانید خریداری کنید را آورده‌ایم.

چه کسی می‌داند، شاید امسال شاهد بازگشت نام‌های بزرگ با انرژی مضاعف به این بازار باشیم. شاید سونی یا ایسر تبلت های جدیدی را عرضه کنند و یا شاید گوگل نسل جدید تبلت پیکسل خود را روانه بازار کند. ما بی‌صبرانه منتظر عرضه یک تبلت جدید از سوی گوگل هستیم؛ چرا که تبلت پیکسل C که در سال 2015 میلادی عرضه شد همچنان عالی عمل می‌کند و نشان می‌دهد گوگل قاعده بازی را بلد است. پیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم. در ادامه می‌توانید فهرستی از بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 که گزینه‌های خوبی برای خرید هستند را مشاهده کنید.

سامسونگ گلکسی تب S3

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

9.7 اینچی

1536×2048 پیکسل

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

13 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی (جلو)

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

کوالکام اسنپدراگون 820

4 هسته‌ای 2150MHz

رم: 4 گیگابایت

قیمت: 3,200,000

حافظه 32 گیگابایت + میکرو اس دی
باتری: 6000 میلی‌آمپر ساعت

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

مزایا

  • نمایشگر AMOLED با پشتیبانی از HDR
  • طراحی شیک و پریمیوم
  • قلم S-Pen همراه تبلت
  • درگاه USB نوع C
معایب

  • گران قیمت
  • عملکرد نه چندان قوی در مالتی تسکینگ
  • تم سامسونگ منجر به تاخیر در کار می‌شود
گلکسی تب اس 3 در صدر جدول بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

بی‌تردید گلکسی تب اس 3 سامسونگ را باید یکی از بهترین تبلت های سال 2018 بدانیم که می‌توانیم هم اکنون آن را خریداری کنید. همراه با یک نمایشگر 9.7 اینچی سوپر آمولد بسیار شفاف که سامسونگ ادعا می‌کند آن نخستین پنل HDR بر روی یک تبلت است و 4 اسپیکر استریو، این تبلت مجموعه‌ی عالی برای استفاده‌های سرگرمی و چندرسانه‌ای است. علاوه بر این گلکسی تب اس 3 همراه یک قلم هوشمند عرضه می‌شود که این قلم در خود بدنه‌ی تبلت جای خواهد گرفت. نه تنها نوشتن با این قلم لذت بخش است، بلکه حتی ابزاری قدرتمند برای هنرمندان نیز خواهد بود.

این تبلت از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است که می‌تواند نمایانگر طراحی گوشی های هوشمند سامسونگ باشد. هرچند حاشیه‌های نمایشگر آن زیاد است و اگر کمتر می‌شد بهتر بود، اما هنوز هم گلکسی Tab S3 محصول زیبایی به حساب می‌آید. این تبلت از یک تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام قدرت می‌گیرد که کمی نسبت به تراشه اسنپدراگون 835 کم قدرت‌تر است، اما گزینه خوبی برای این تبلت خواهد بود. اما متاسفانه رابط کاربری سامسونگ کمی در این محصول بد بهینه شده است تا شاهد هنگ کردن آن در هنگام درخواست انجام برخی امور سنگین باشیم.

حافظه داخلی گلکسی تب اس 3 حدود 32 گیگابایت بوده و یک باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت نیز وعده می‌دهد در صورت تماشای فیلم با هر بار شارژ کامل، باتری این تبلت بتواند 7 ساعت و نیم دوام بیاورد. شما همچنین با نصب یک کیبورد که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد، می‌توانید این تبلت را به یک کامپیوتر اندرویدی تبدیل کنید.

هواوی مدیاپد M3 8

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

8.4 اینچی

1600×2560 پیکسل

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

8 مگاپیکسلی

8 مگاپیکسلی (جلو)

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

های سیلیکون کایرین

8 هسته‌ای 2300MHz

رم: 4 گیگابایت

 قیمت: 1,800,000 تومان

حافظه 64 گیگابایت + میکرو اس دی
باتری: 5100 میلی‌آمپر ساعت

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

مزایا

  • طراحی باریک و وزن کم
  • نمایشگر 2K روشن
  • صدای عالی با سیستم Harman
  • حافظه جانبی
معایب

  • دوربین‌های بد
  • پردازنده برای بازی و وظایف سخت بهینه نشده است

مدیاپد M3 یک دیوایس متمرکز بر فعالیت‌های چندرسانه‌ای با طراحی زیبا است. این تبلت از یک نمایشگر 8.4 اینچی با وضوح WQXGA برابر با 2560×1600 پیکسل در بدنه‌ای کوچک و فریم‌های بسیار کم فلزی در اطراف خود بهره می‌برد. در این سایز و وضوح، یک پنل OLED می‌تواند تراکم پیکسلی عالی را به ارمغان آورد که در مدیاپد M3 حدود 359ppi است تا تماشای فیلم یا اجرای بازی ها برای شما لذت بخش باشد و حتی با نزدیک کردن صفحه تبلت به صورتتان نیز بزرگی پیکسل‌ها به چشم نیاید. قابلیت‌های چندرسانه‌ای M3 نیز با یک جفت اسپیکر استریو Harman Kardon تکمیل می‌شود تا صدای شگفت انگیزی را این تبلت برای ارائه داشته باشد.

در بخش سخت افزاری، این تبلت از یک پردازنده 8 هسته‌ای های سیلیکون کایرین و یک رم 4 گیگابایتی از نوع LPDDR4 قدرت می‌گیرد که می‌تواند شما را برای ارائه عملکردی نرم و خوب امیدوار کند، گرچه در بازی‌هایی با حجم بسیار زیاد ممکن است پردازنده پاسخگویی خوبی نداشته باشد. این تبلت در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود که در ایران بیشتر مدل دوم یافت می‌شود. شما همچنین می‌توانید با یک کارت میکرو اس دی، ظرفیت آن را تا 128 گیگابایت نیز بالا ببرید. در زیر قاب زیبای فلزی هواوی مدیاپد ام 3 یک باتری با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر ساعت تعبیه شده است که شاید عملکرد خیره کننده‌ای با توجه به وضوح بالای نمایشگر نداشته باشد، اما می‌تواند با هر بار شارژ به مدت 7 ساعت پخش مدام یک فیلم HD را به ارمغان بیاورد.

ایسوس زن پد 3S 10

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

9.7 اینچی

1536×2048 پیکسل

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

8 مگاپیکسلی

5 مگاپیکسلی (جلو)

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

مدیاتک 8176

6 هسته‌ای 1800MHz

رم: 4 گیگابایت

قیمت: 1,700,000

حافظه 32 گیگابایت + میکرو اس دی
باتری: 7800 میلی‌آمپر ساعت

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

مزایا

  • طراحی سبک و پریمیوم
  • نمایشگر عالی 2K
  • اسپیکرهای مناسب
  • حافظه قابل ارتقاع
معایب

  • اسکین سفارشی قدیمی ایسوس
  • سرعت شارژ کم
  • دوربین پشتی فاجعه بار

در نخستین نگاه شاید ایسوس زن پد 3S 10 گران‌تر از آن چه که هست به نظر برسد. طراحی تمام فلزی این تبلت، ضخامت بسیار کم 5.8 میلی‌متری آن و نسبت ابعاد 78 درصدی صفحه به بدنه همگی ظاهری بسیار زیبا از ایسوس ZenPad 3S 10 ساخته است تا شما فکر کنید با یک تبلت خیلی گرون طرف هستید. نمایشگر 9.7 اینچی این محصول از نوع IPS بوده و دارای وضوح 2K است که همراه با 2 اسپیکر پنج مگنتی می‌تواند تماشای فیلم و ویدیو را در آن لذت‌بخش کند.

زن پد 3 اس 10 از یک رم با ظرفیت مناسب 4 گیگابایت برخوردار است، اما تراشه 6 هسته‌ای مدیاتک 8176 نمی‌تواند گزینه جذاب و قدرتمندی محسوب شود. بازی های سنگین قطعا در این تبلت به خوبی اجرا نمی‌شوند، اما سایر وظایف معمولی نظیر مرور شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، استریم ویدیو و اجرای چند اپلیکیشن به صورت همزمان بدون مشکل خواهد بود. این تبلت همچنین از یک باتری 5900 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد.

اما عمده مشکل ما با این تبلت اندرویدی دوربین و نرم افزار آن است. در واقع هرکسی که به دنبال در اختیار داشتن یک دوربین خوب همراه تبلت خود است باید قید این تبلت را بزند، چرا که کیفیت ثبت عکس و ویدیو در این محصول از سایر تبلت‌های رقیب بدتر است. رابط کاربری سفارشی ایسوس نیز یک مسئله دیگر است. این رابط کاربری از کمبودهای زیادی برخوردار بوده و شما را به حداقل‌ها قانع می‌کند. البته خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از یک لانچر سفارشی به این موضوع پایان دهید و مشکل را حل کنید.

لنوو یوگا بوک

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

10.1 اینچی

1920×1200 پیکسل

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

8 مگاپیکسلی

2 مگاپیکسلی (جلو)

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

اینتل اتم x5-Z8550

فرکانس 2.40MHz

رم: 4 گیگابایت

قیمت: 2,450,000 تومان

حافظه 64 گیگابایت
باتری: 8500 میلی‌آمپر ساعت

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

مزایا

  • طراحی بسیار جاه طلبانه
  • بسیار باریک، منعطف
  • عرضه همراه قلم و کیبورد
معایب

  • نمایشگر به خوبی نمایشگر سایر تبلت های لنوو نیست
  • عملکرد کمی ضعیف
  • سرعت کم شارژ

تبلت لنوو یوگا بوک یک محصول جذاب است. این ساده‌ترین چیزی است که می‌توانیم در مورد یوگا بوک به زبان بیاوریم. اگر به دنبال یک طراحی زیبا و منعطف هستید، این تبلت دقیقا همان گزینه مورد نظر شماست، چرا که می‌تواند به صورت 360 درجه‌ای بچرخد. این کار به لطف یک لولا عالی عملی شده است که اجازه می‌دهد بدون تحت فشار قرار گرفتن صفحه کلید تبلت، نمایشگر ان را بچرخوانید. درست خواندید، این تبلت از یک کیبورد برخوردار است که در واقع جداشدنی نیست و حتی کلیدهای آن نیز به شکل خازنی طراحی شده‌اند تا به نوعی با یک نمایشگر دوم مجهز به پشتیبانی از قلم هوشمند طرف باشید. شما می‌توانید به جای کیبورد از این صفحه به عنوان یک دفترچه استفاده کرده و با قلم هوشمند خود بر روی آن نقاشی کشیده یا نوت برداری کنید.

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت از وضوح 1920×1200‌ پیکسلی برخوردار است که آن را در پایین‌ترین جای لیست بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 قرار می‌دهد. هرچند توجه داشته باشید که این وضوح بد نیست و تنها در مقایسه با رقبای بالا از تراکم پیکسلی پایینی برخوردار است.

در سمتی دیگر این تبلت از یک پردازنده 4 هسته‌ای Intel Atom x5-Z8550 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و با یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی قابل ارتقا همراه خواهد بود. شاید بر روی کاغذ این مشخصات چندان خوب نباشد، اما بد هم نیست. یک باتری غول پیکر 8500 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی شارژدهی این تبلت را بر عهده دارد تا در آزمایش‌های استقامتی بتوانید بیش از 7 ساعت با یک بار شارژ کامل روشن بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. من تحقیق کردم لنوو هم از نظر قیمت و هم از نظر کارایی بهترینه البته این تبلت یک نسخه دوم داره که به تازگی منتشر شده اما هنوز تو ایران نیومده و هم قیمتش سر به فلک میکشه

  2. هیچ هم اینطورنیس لنوو برنداوله

  3. بدون شک تب اس 3 بهترین تبلت ممکنه

  4. هیچ کدوم به گرد پای تب S3 هم نمیرسن

  5. چرا اینقدر لنوو یوگا بوک داغونه ؟؟؟

  6. هرچند من از سامسونگ بدم میاد ولی توی تبلت فعلا بهترین برنده

  7. ایسوس زن پد 3S 10 افضاحه هرکی میخواد بخره صد بذاره رو هواوی بخره
    یا اگه داره 3200 بده سامسونگ بخره تب اس

  8. تصویر بزرگی که از Zenpad 3s 10 گذاشتین اشتباهه. این اون نیست 🙂

  9. چه کاریه یه ایپد بخرین تا نشه روش ایرادی گزاشت

  10. مرسی گجت
    چه چیزیه این لنوو یوگا بوک از نظر طراحی XD