بزرگان تکنولوژی

کدام یک از بزرگان تکنولوژی، فناوری را از زندگی فرزندانشان حذف کرده‌اند؟

برخی از بزرگان تکنولوژی فرزندان خود را به شیوه‌ای خاص و به دور از زمینه کاری‌شان ترتیب کرده‌اند، درست برخلاف آن چه که عموم مردم تصور می‌کنند. در این مطلب با 5 مورد از بزرگان فناوری که فرزندان آن‌ها به دور از فضای کاری‌شان پرورش یافته‌اند آشنا می‌شویم.

اگر یک فرد در دره سیلیکون مشغول به فعالیت بوده و جزو بزرگان تکنولوژی به شمار می‌آید، لزوما به این معنی نیست که همین فضای کاری در منزل وی نیز حاکم است و فرزندان او به شیوه‌ای تکنولوژیک رشد پیدا می‌کنند. در واقع برخی از مدیران و موسسان شرکت‌های بسیار بالارده در دنیای فناوری همچون بیل گیتس افسانه‌ای و مدیر عامل کنونی اپل یعنی تیم کوک، در تربیت کودکان خود تا جایی که توانستند فناوری را از روش ترتیب فرزندان خود حذف کردند.

ریشه‌ی این تصمیم بزرگان تکنولوژی چیست؟

یکی از دلایل این اقدام بزرگان تکنولوژی ، اطلاع به ماهیت محصولاتی است که خودشان تولید کرده‌اند! آن‌ها از تاثیرات استفاده از این محصولات در سنین پایین مطلع بوده و به همین دلیل تلاش کردند فرزندانشان تا رسیدن به سنی مشخص، به هیچ عنوان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. بزرگان تکنولوژی می‌دانستند برخی از محصولات بر روی ذهنی که در ابتدایی‌ترین مراحل رشد قرار دارد تاثیر منفی خواهد گذاشت. در ادامه با تعدادی از این افراد و روش خاص تربیتی آن‌ها آشنا می‌شویم.

بیل گیتس

بیل گیتس به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در کامپیوتری شدن دنیای امروز و ثروتمندترین مرد بدون رقیب دنیا برای سال‌های طولانی، به سه فرزند خود تا قبل از رسیدن به سن 14 سالگی اجازه داشتن گوشی موبایل را نمی‌داد. البته آن‌ها امروز بزرگ شده و از محدودیت‌های شدید قدیم رهایی یافته‌اند.

بزرگان تکنولوژی

این قانون در سال 2007 و زمانی وضع شد که به عقیده موسس و مدیر عامل پیشین مایکروسافت، دخترش زمان زیادی را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کرد. او ده سال بعد در گفتگو با Mirror گفت در خانه آن‌ها، زمانی مشخص برای خاموش شدن تمامی نمایشگرها وجود دارد. به این ترتیب فرزندان می‌توانند در زمانی بسیار مناسب و معقول به رخت خواب بروند.

استیو جابز

استیو جابز به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اپل و مدیر عامل این شرکت تا پیش از مرگ، در سال 2011 در گفتگو با نیویورک تایمز اعلام کرد به کودکان خود حق استفاده از آیپدهای تازه عرضه شده را نداده است. او در واقع میزان استفاده فرزندانش از وسایل تکنولوژیک را محدود کرده بود.

بزرگان تکنولوژی

یکی از ویژگی‌های شخصیتی معروف استیو، علاقه او به فلسفه یا مذهب ذن بودیسم بود، به همین دلیل بر روی ارزش مینیمالیسم تاکید فراوانی داشت. در نتیجه این تفکر، نخستین منزل وی در پالو آلتو کالیفرنیا تقریبا هیچ لوازم و اثاثیه خاصی نداشت!

تیم کوک

تیم کوک به عنوان یکی دیگر از بزرگان تکنولوژی و مدیر عامل کنونی اپل، چندی پیش در یک گفتگو اعلام کرد به پسر برادر خود اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دهد! او طی صحبت با گاردین گفت اگرچه خود فرزندی ندارد، اما به آینده پسر برادرش اهمیت زیادی داده و به همین دلیل بر روی رفتارهای او نظارت زیادی دارد.

بزرگان تکنولوژی

در نتیجه مرزهایی را برای پسر برادرش به منظور استفاده از تکنولوژی تعیین کرده است. تیم کوک در لابه‌لای صحبت‌های خود گفت محصولات اپل برای استفاده دائمی ساخته نشده‌اند!

کریس اندرسون

کریس اندرسون، مدیر عامل شرکت سازنده پهپاد 3D Robotics در گفتگو با نیویورک تایمز گفته بود کودکانش وی را فاشیست خطاب می‌کنند، چرا که قوانینی عاری از تکنولوژی برایشان وضع کرده است! کریس به عنوان یکی دیگر از بزرگان تکنولوژی دارای پنج فرزند است.

بزرگان تکنولوژی

فرزندان او می‌گویند هیچ کدام یک از دوستانشان تحت کنترل قوانینی مشابه نیستند. کریس عقیده دارد علت اعمال این محدودیت‌ها توسط بزرگان تکنولوژی ، اطلاع کامل از برخی خطرات دنیای فناوری برای افراد دارای سن پایین است. این مدیر عامل برتر مدعی است چنین مشکلاتی در طول زندگی برایش پدید آمده است، اما دوست ندارد فرزندانش آن‌ها را تجربه کنند. او در گفتگوی خود اعلام کرد تمامی دستگاه‌های تکنولوژیک درون منزلش دارای یک قفل کنترل‌شونده به دست او و همسرش است!

اوان ویلیامز

اوان ویلیامز به عنوان یک کارآفرین آمریکایی و مؤسس چندین شرکت اینترنتی و همچنین دو تارنما از ده تارنمای برتر اینترنت، تقریبا روش‌های تربیتی یکسانی با دیگر بزرگان تکنولوژی دارد. او یکی از بنیان‌گذاران وب سایت‌ها و شرکت‌های بسیار بزرگی همچون توییتر و بلاگر است، به همین دلیل در دنیای متن و نوشته دست بزرگی دارد.

بزرگان تکنولوژی

او در یک گفتگو اعلام کرد به همراه همسرش، مجموعه‌ای گسترده از کتاب‌های مختلف را به جای لوازم دیجیتالی برای دو فرزندش گردآوری کرده است. به عقیده اوان این کار به دو پسرش کمک می‌کند بهتر به خواندن و داشتن مطالعه همیشگی عادت کنند. در واقع ایده او، عادت دادن فرزندان خود به خواندن کتاب‌های واقعی و کاغذی لمس شدنی به جای مطالعه کتاب‌های مجازی در آیپد و یا دیگر لوازم تکنولوژیک است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خودشون یه ویروس تولید کردن انداختن جون مردم خب معلومه میخوان خودشون و خانوادشون در امان باشن

  2. دختر بیل گیتس چ چشاش مشکی و خوشگلههه

  3. ادا اتفارم در میارن
    این دختره گیتسو کی میگیره ؟ بابا ۴ تا عمل کن

  4. پدرت بیل گیتس باشه و نتونی از تکنولوژی استفاده کنی؟ 😐